דאסטר החדש (דור 2). נפטר מהבעיות הישנות
דאצ‘יה דאסטר זהו קרוסאובר קומפקטי עם חמישה מושבים המיוצר מאז 2010; בשנת 2017 יצא לשוק הדור השני של הדגם, בסך הכל די דומה לדור הראשון. אך ללא החסרונות שהיו בדאסטר הראשון, אבל בעבר הן לא מנעו ממנו להפוך להצלחה מסחרית במדינות שונות ברחבי העולם.
מצא את ההבדלים
דאצ‘יה דאסטר החדש עדיין בנוי על פלטפורמת B0, אבל כבר משודרגת ושמה Global Access, וזהו דגם הראשון שנבנה על בסיסה. המרכב שלו הוא חדש לחלוטין, תמוכה קדמית הוזזה 100 מ"מ קדימה, מה שהגדיל קצת את נפח תא הנוסעים. המרכב החדש נעשה חזק ונוקשה בכ -10%. קרוסאובר החדש החל להיראות מושך יותר, אם כי המראה עדיין לא הקלף החזק שלו.
תא הנוסעים קיבל שיפורים קלים: הכיסים בדלתות הורחבו ומשענת היד המרכזית קיבלה כיוונון בגובה. ארגונומיה שודרגה: ישיבת נהג נוחה יותר. לפני זה היו תלונות מצד נהגים גבוהים. המושבים קיבלו התאמות שונות, עמוד היגוי מתכוונן כעת גם לאורך, הופיע הגה כוח חשמלי במקום הידראולי, מה ששיפר שליטה על הרכב.
דאצ‘יה דאסטר של 2017/2018 הוא לא רק טוב יותר מבחוץ, אלא גם פרקטי יותר: הגלגלים עכשיו לא בולטים מתוך קשתות ובכך מתיזים פחות בוץ, כיסוי דפנות צר יותר, אם כי עדיין יש אפשרות לנגוע בהן עם הרגלים. אורך המרכב גדל ב- 26 מ"מ ל- 4341 מ"מ, רוחב הופחת מעט ל- 1804 מ"מ, בסיס הגלגלים הוארך ב- 3 מ"מ ל- 2676 מ"מ. גובה המכונית עכשיו 1682 מ"מ, שהוא פחות מאשר הקודם ב- 18 מ"מ, מרווח גחון נשמר ברמתו הקודמת ושווה 210 מ“מ.
היתרונות שהשתמרו
טווח המנועים רחב: הדגם יכול להגיע עם מנועי בנזין בנפחים שונים ויש גרסה אחת של טורבו-דיזל.
- מנוע טורבו - בנזין בהזרקה ישירה 1.3 ליטר מגיע עם גיר ידני או ווריאטור Jatco;
- למנוע בנזין 1.6 ליטר יש שתי גרסאות: 114 או 117 כ"ס;
- מנוע בנזין אטמוספרי 2 ליטר, 143 כ“ס זמין עם גיר ידני;
- טורבו-דיזל 1.5 ליטר (109 כ"ס) מגיע רק עם חיבור לגיר ידני.
בארץ הדגם של שנת 2020 נמכר עם מנוע טורבו - בנזין או טורבו - דיזל חדש עם הזרקה ישירה בנפח 1.3 ליטר שפותח ע"י תאגיד רנו-ניסאן יחד עם קונצרן דיימלר וזמין בשתי גרסאות: 130 כ"ס - 240 ניוטון מטר או 150 כ"ס - 250 ניוטון מטר (שניהם מוצעים בישראל). מכוניות מצוידות בגיר ידני, עם הנעה קדמית או כפולה.
השאסי נותר ללא שינוי, הוא עדיין חלק וקשיח בנסיעה. המתלים עצמאיים עם מייצבים אנכיים - מקפירסון מלפנים, מולטילינק מאחורה או מוט תלוי למחצה במכוניות עם הנעה קדמית.
עבירות של המכונית לא ירדה, הפרמטרים הגאומטריים עדיין קרובים לאלה של רכב שטח. רמת גימור בסיסית של המכוניות בישראל (Laurete) כוללת: מערכת מולטימדיה מודרנית עם Apple CarPlay ו- Android Auto, שש כריות אוויר, עוזר בזינוק בעליה , בקרת שיוט, אורות דרך LED, מערכות לזיהוי הולכי רגל ותמרורים. הגרסה הבכירה Prestige נבדלת במערכת מיזוג מתקדמת, מצלמות היקפיות, מפתח חכם. מכוניות עם הנעה כפולה מצוידות בעוזר בירידה חדה.