פורשה מקאן החשמלי החדש בגרסת הדור השני התקרב עוד יותר לפס הייצור: אבות טיפוס של הקרוסאובר כבר עברו יותר מ-3,5 מיליון ק"מ במהלך מבחני כביש. ככל שהבכורה מתקרבת, כך נחשפים יותר פרטים. מוקדם יותר פורשה חשפה את תא הנוסעים, והפעם היא פרסמה את הפרטים הטכניים הראשונים.
פורשה מקאן החשמלי החדש: ככל שהבכורה קרובה יותר, כך נחשפים יותר פרטים
AUTOBOOM

פורשה מקאן החשמלי החדש: ככל שהבכורה קרובה יותר, כך נחשפים יותר פרטים

פורשה מקאן החשמלי החדש: ככל שהבכורה קרובה יותר, כך נחשפים יותר פרטים

פורשה מקאן החשמלי החדש בגרסת הדור השני התקרב עוד יותר לפס הייצור: אבות טיפוס של הקרוסאובר כבר עברו יותר מ-3,5 מיליון ק"מ במהלך מבחני כביש. ככל שהבכורה מתקרבת, כך נחשפים יותר פרטים. מוקדם יותר פורשה חשפה את תא הנוסעים, והפעם היא פרסמה את הפרטים הטכניים הראשונים.

הבכורה הרשמית תתקיים ב-24 בינואר 2024

מועדים
אבות טיפוס של הקרוסאובר כבר עברו יותר מ-3,5 מיליון ק"מ במהלך מבחני כביש.

השקת הדור השני נדחתה מספר פעמים, בעיקר בשל בעיות עם התוכנה. אבל בסוף 2023 הופיע מידע מעודד: פורשה מקאן החשמלי החדש יופיע במחצית הראשונה של 2024, והמסירות ללקוחות הראשונים מתוכננות לספטמבר.

כבר כתבנו על העיצוב החדש בפירוט, לכן נומר רק כמה מילים עליו: הקרוסאובר החדש גם עבר לפנסים הדו-קומתיים, מראות הצד שלו נראות כמו אוזניים אובליות קטנות ומבחינת הפרופורציות והוא דומה יותר לגרסת הקופה של פורשה קאיין הגדול יותר.

פורשה קאיין קופה שנת 2019. קרוסאובר-קופה, דור 1.

מקאן החשמלי יקבל חבילה של אלמנטים אווירודינמיים פעילים. ביניהם: ספוילר אחורי, סבכות מלפנים וכמה רכיבים משתנים נוספים באזור הגחון, שאמור להיות שטוח לחלוטין. הודות לאווירודינמיקה המהונדסת היטב, מקדם הגרר של הרכב יעמוד על 0,25 (לעומת 0,35 לדגם הבנזין הנוכחי) – כמעט כמו לטסלה מודל Y.

טסלה מודל Y שנת 2019. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

דיברנו גם על תא הנוסעים של המקאן החשמלי העתידי, והוא יהיה שונה מאוד מגרסת הבנזין: יופיעו קונסולה מרכזית חדשה לחלוטין ושלושה מסכים על הפאנל הקדמי. הותקנו לוח מחוונים דיגיטלי מעוקל בגודל "12,6 ותצוגה עילית עם זווית צפייה רחבה ותמיכת מציאות רבודה. מסך המולטימדיה הראשי בגודל "10,9 עם Apple CarPlay ו-Android Auto כולל ניווט מובנה מאת גוגל או אפל ותומך בעדכון OTA. כמו כן, יש מסך נוסף בגודל זהה לנוסע הקדמי.

פורשה מקאן EV יקבל לראשונה מערכת היגוי כפול, כל הגרסאות יגיעו עם הנעה כפולה. בנוסף לגלגלים אחוריים הפונים בזווית של עד 5 מעלות, מפרט האבזור יכלול מתלי אוויר אקטיביים ומערכת חלוקת מומנט.

פורשה מקאן. הרכב מכונית.
סוללה בקיבולת 100 קוט"ש, שתהיה משותפת לכל הגרסאות, תשולב ברצפה.

על יחידות הכוח וטווח הנסיעה של פורשה מקאן 2024 ידועים רק נתונים כלליים. ההספק הכולל של המנועים החשמליים יעלה על 600 כ"ס, והמומנט בגרסאות העליונות יהיה יותר מ-1000Nm. סוללה בקיבולת 100 קוט"ש, שתהיה משותפת לכל הגרסאות, תשולב ברצפה. כל גרסה של הקרוסאובר תוכל לעבור לפחות 500 ק"מ על טעינה בודדת. הסוללה תומכת בהספק של עד 270 קילוואט, במקרה כזה טעינה מ-10% ל-80% תתבצע תוך פחות מ-22 דקות.

בזמן שאנו מחכים למקאן החשמלי החדש, תוכלו לראות אילו הצעות זמינות כרגע בישראל.

רוצים פורשה מקאן חשמלי?
7 קולות