מכונית הספורט החשמלית הקטנה אבארט 500e כבר בישראל במחיר של 219,900 שקלים
את אבארט 500e שנת 2024 החדש כבר ניתן לקנות בישראל, אבל סביר להניח שמחיר התחלתי של 219,900* שקלים לא ימצא חן בעיני הרוב. עם זאת, יש לזכור שמדובר במכונית חשמלית קטנה, אבל ספורטיבית, שאינה נחותה בשום אופן ממכונית עם מנוע בעירה פנימית: זריזה, דינמית ואפילו "שואגת". ויתר על כן, היא חוסכת לכם כסף ולא מזהמת את הסביבה.
*כל המחירים לא כוללים אגרת רישוי, נכון לינואר 2024
על תחילת השיווק הודיעה חברת סמלת, יבואנית פיאט ואבארט בישראל. בארץ תוצע גרסת Abarth 500e Turismo בשתי תצורות – האצ'בק 3 דלתות וקבריולט
המיני החשמלית שנוצרה על בסיס פיאט 500e הוצגה בנובמבר 2022. אבארט 500e הוא צעד משמעותי עבור החברה, שלמעשה פתח עידן חשמלי חדש. עם זאת, לדברי החברה זהו "האבארט הכי אבארטי מכולם", מבחינת האופי הספורטיבי של המכונית החשמלית ה"חמה".
העיצוב החיצוני של אבארט 500е החדש שונה מזה של פיאט החשמלי המקורי בפגושים שונים, בדיפיוזר מאחור ובג'נטים R18 מקוריים גדולים, בעלי "צלעות" בצורת זנב של עקרב. בנוסף יש לו כיתוב Abarth בולט על החרטום.
היתרונות של אבארט 500e החשמלי על פני דגמי הבנזין: בסיס גלגלים מוגדל, חלוקת משקל שווה יותר בין הסרנים, תגובה מהירה ומדויקת לדוושת ההאצה. בדומה לדגמי אבארט אחרים, המכונית החשמלית קיבלה מתלים משודרגים ובלמים חזקים יותר.
למכונית החשמלית השקטה מעצם הגדרתה האיטלקים החמים, הידועים במוזיקליות שלהם, הכינו ליווי אקוסטי מעניין: מנגינות קצרות מלוות את התנעת המנוע ופעולות נוספות. האופציות כוללות חיקוי צליל מנוע של אבארטים קודמים בעלי מנועי בעירה פנימית.
בתא הנוסעים הכל כראוי – מושבי ספורט, הגה תלת-חישורי בעיצוב מיוחד, ריפוד עור יוקרתי בשילוב אלקנטרה, כיסויי דוושות מתכתיים והעקרבים האופייניים. על הפאנל הקדמי הותקנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 ומסך מולטימדיה "10,25 עם "דפי ביצועים" ייעודיים שנועדו להציג נתונים מפורטים אודות הרכב והנסיעה.
האבזור כולל: מערכת שמע JBL, משטח טעינה אלחוטי, בקרת שיוט, בקרת אקלים, מצלמה אחורית, מפתח חכם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ניטור שטחים מתים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי, בלימה אוטונומית ועוד.
המנוע החשמלי המותקן בסרן הקדמי מפיק 155 כ"ס ו-235Nm. הוא ניזון מסוללת ליתיום-יון בקיבולת 42 קוט"ש, שהועברה מפיאט 500 החשמלי. עם זאת, בשל ההספק הגבוה יותר, טווח הנסיעה של אבארט 500e הוא 255 ק"מ בלבד (או 244 ק"מ בגרסת הקבריו), מה שנמוך ב-50 ק"מ מהדגם של פיאט.
אפשר לבחור את מצב הנהיגה המתאים לך – "דוושה אחת" עם מידת בלימה רגנרטיבית מרבית או מצב מסלול עם בלימה רגנרטיבית מינימלית. ישנו מטען איטי בהספק 11 קילוואט, טעינה ביתית מלאה באמצעותו תיקח כ-5 שעות. המטען המהיר בהספק 85 קילוואט מאפשר למלא את הסוללה ל-80% תוך כ-35 דקות.
היצרנית מספקת אחריות על הסוללה לתקופה של 8 שנים (או עד 160,000 ק"מ)
מבחינת דינמיקה, אבארט 500e 2024 החשמלית עולה על אבארט 695 המצוידת במנוע בנזין טורבו בהספק 180 כ"ס: למשל, האצת המכונית החשמלית מ-40 ל-60 קמ"ש לוקחת רק 1,5 שניות (לעומת 2,5 ל- מכונית עם מנוע בעירה פנימית). בהאצה מ-60 קמ"ש, ההאצ'בק החשמלי מגיע מהר יותר ל-100 קמ"ש. אך שתי המכוניות מאיצות מ-0 ל-100 קמ"ש בערך באותה מהירות – החשמלית תוך 7 שניות, ה-695 תוך 6,9 שניות. אבל בעת השוואת המהירות המרבית, המכונית החשמלית מפסידה בבירור: היא מוגבלת ל-155 קמ"ש, בעוד שהאבארט עם מנוע בנזין מאיצה ליותר מ-200 קמ"ש.