אורה אדורה היא מכונית חשמלית סאב-קומפקטית, הדגם השני של המותג אורה הסיני שמיוצר משנת 2019 עד היום. הדגם יצא לאור תחת השם R1, לאחר מכן השם השתנה לבלאק קאט (הימארו בשפה הסינית) שמקשר אותנו לביטוי ''חתול שחור לא פחות טוב מהחתול הלבן, העיקר שיידע לתפוס עכברים''. אורה אדורה בהחלט עומדת במשימות המוטלות עליה. כמובן, שהיא ל
אורה אדורה. הקומפקטית הנגישה ביותר לעיר
AUTOBOOM

אורה אדורה. הקומפקטית הנגישה ביותר לעיר

אורה אדורה. הקומפקטית הנגישה ביותר לעיר

אורה אדורה היא מכונית חשמלית סאב-קומפקטית, הדגם השני של המותג אורה הסיני שמיוצר משנת 2019 עד היום. הדגם יצא לאור תחת השם R1, לאחר מכן השם השתנה לבלאק קאט (הימארו בשפה הסינית) שמקשר אותנו לביטוי ''חתול שחור לא פחות טוב מהחתול הלבן, העיקר שיידע לתפוס עכברים''. אורה אדורה בהחלט עומדת במשימות המוטלות עליה. כמובן, שהיא לא תופסת עכברים, אבל זוהי בהחלט מכונית חשמלית קומפקטית שנמכרת בהצלחה ומוצאת חן בעיניי הקונים. המכירות של הדגם בשנת 2019 הראשונה עמדו על 28.5 אלף יחידות רכב, בשנת 2020 - כמעט 47 אלף יחידות, בשנת 2021 - 63.5 אלף יחידות. וזה בגלל שהרכב הוא הקופקטי העירוני הנגיש ביותר.

המחיר של אורה אדורה החדשה בסין מתחיל ב-16,600 דולר, הדבר הופך את הרכב סאב-הקומפקטי לרכב החשמלי הנגיש ביותר. בנוסף הדגם משווק בהודו ובאמריקה הלטינית. המחיר של הדגם בקוסטה ריקה עומד על 19,900 דולר, לכן אדורה הוא הרכב החשמלי זול ביותר.

עובדה מעניינת

עיצוב חיצוני

המראה החיצוני של אורה אדורה זהה לזה של סמארט פורפור, שממנו קיבלו השראה המעצבים הסינים. אפילו האורך של שני הדגמים הוא זהה ועומד על 3,495 מ''מ. הרוחב (1,660 מ''מ) והגובה (1,530 מ''מ) של הרכב החשמלי הסיני שונים מהמימדים של ''הגרמני'' בשני סנטימטר בלבד. מרכב הרכב עשוי מפלסטיק, הדבר מספק משקל עצמי של 990 ק''ג.

עיצוב פנים

לרכב תא נוסעים פשוט ומינימליסטי עם מעט כפתורי לחיצה. כפתורי השליטה בחלונות החשמליים הקדמיים נמצאים בין המושבים, בעוד שהחלונות האחוריים נפתחות לא בירידה, אלא בפתיחה הצידה. האבזור הבסיסי כולל מיזוג אוויר, שתי כריות אוויר, ABS, גישה והתנעה ללא מפתח ומערכת מדיה. ברמות הגימור מתקדמות יותר נוספו ESP, בקרת משיכה, סיוע לבלימת חירום, מצלמה אחורית, חיישני חניה ועוד.

מנועים

אורה Adora 2019. הרכב מכונית. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

אורה אדורה החדשה מבוססת על פלטפורמה МЕ שנוצרה במיוחד לרכבים חשמליים. הרכב בצורת האצ'בק מצויד בהנעה קדמית ובמנוע חשמלי על הציר הקדמי. למנוע הספק צנוע בסך 48 כ''ס ו-125 נ''מ. המתלים הקדמיים הם מסוג מקפרסון, המתלים האחוריים עצמיים למחיצה בצורת קורת פיתול עם בלמי טוף על גביה. המהירות המרבית עומדת על 102 קמ''ש, התאוצה מ-0 ל-50 קמ''ש לוקחת 5.6 שניות. סוללת ליתיום-יון מגיעה בשתי גרסאות בעלות קיבולת 28.5 או 33.5 קילוואט. טווח הנסיעה המרבי בטעינה אחת לפי המחזור NEDC עומד על 310 ו-351 ק''מ בהתאם. המטען בהספק 3.3 קילוואט ממלא את הסוללה תוך 9.5 - 10 שעות, כאופציה מוצע מטען עם הספק 6.6 קילוואט שמקצר את תהליך הטעינה פי 2.

האם יש צורך בגרסה החשמלית של האצ'בק עירוני סאב-הקומפקטי?
12 קולות