קרוסאובר פיג'ו 3008. דור 2 (2016)
Peugeot 3008 זה קרוסאובר קומפקטי המיוצר על ידי חברת פיג'ו מאז שנת 2009. החל מ- 2016, בשוק נוכח הדור השני של הרכב, אשר ניתן לרכישה היום בשיראל (נכון ל- 2020).
הדור השני של פיג'ו 3008 – קרוסאובר עם הנעה קדמית בעל 5 דלתות עם 5 מקומות ישיבה. עם השנים 3008 הפך להמעוטר במספר פרסים הרב ביותר בין כל המכוניות של פיג'ו. הקרוסאובר צבר 35 פרסים בינלאומיים יוקרתיים בקטגוריות שונות. ואין פלא! לקרוסאובר החדש יש הכל: עיצוב אלגנטי, תא נוסעים יוקרתי, שפע חידושים ועוצמה טכנולוגית.
תכונות ייחודיות
הדור השני של 3008 עוצב על פי קונספט Peugeot Quartz והורכב על פלטפורמת EMP2 החדשה מאת קונצרן PSA, אשר נמצאת בשימוש גם אצל פיג'ו 308, 408 וסיטרואן C4 Picasso. פיג'ו 3008 החדש מעט גדול יותר מקודמו בממדים ועולה עליו בנפח תא המטען. אך מה שהכי חשוב, הקרוסאובר שנת 2016/2017 הפך ללהיט אמיתי בשוק הודות להופעה חיצונית מרהיבה ולאבזור הפנימי.
מבחוץ ומבפנים
בהופעתו החיצונית הבולטת של פיג'ו 3008 המודרני נוכח חן צרפתי אשר מושך תשומת לב רבה: קורה רחבה במיוחד מאחור שעשויה מזכוכית, שפע כרום, מסילות גג מפלדת אל-חלד וגימור פלסטיק מט שחור על הכנפיים ובחלק התחתון של הדלתות. כל זה מעניק לדמותו של הרכב אלגנטיות ומרץ מיוחדים במינם. הפתרון העיצובי המקורי מתבטא בצורת פנסי LED קדמיים המדמים עיני חתול, "ניבי" האריה אשר נוצרים על ידי בליטות בפגוש וכאילו מכסים חלק מהפנס. סגנון האריה מתבטא גם מאחורה – "טפרי" LED תלת ממדיים הבולטים הינם סימני היכר ייחודיים של פיג'ו 3008. וכמובן הגג הפנוראמי המתפרס על חלק גדול משטח המרכב של הצרפתי האופנתי וממלא את תא הנוסעים באור השמש טבעי.
בתא הנוסעים של פיג'ו 3008 שנת 2019/2020: מערכת i-Cockpit Amplify חדישה מתאימה מיידית את האווירה הפנימית מצב רוחו של הנהג: ניתן לשלוט ברמת האור, לשנות את צבעי המסכים וכו'.
גרסאות
פיג'ו 3008 שנת 2020 מיובא לישראל עם מנועי בנזין ודיזל, לכל סוג שתי גרסאות. דגמי בנזין: מנועי טורבו בנפחים 1,2 ו- 1,6 ליטר, בהספק 130 ו- 180 כ"ס, זמן תאוצה מאפס למאה קמ"ש – 9,7 ו, 8,8 שניות. מנועי טורבו דיזל מסוג BLUE HDI – בנפחי 1,5 ו- 2,0 ליטר, מסוגלים לספק מהירות מרבית של 192 ו- 215 קמ"ש, וצורכים בממוצע 4,1 ו- 4,6 ליטר למאה ק"מ. לכל דגמי הקרוסאובר משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית.
כמו כן קיימות גרסאות פלאג אין היברידיות: PHEV ו- PHEV4. לשתיהן הנעה קדמית ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. הספק סוללה בשתיהן – 13,2 קילוואט. דגם PHEV מפיק 225 כ"ס ומזנק מאפס למאה קמ"ש ב- 8,7 שניות. לדגם PHEV4 – הספק של 300 כ"ס, ותאוצה ל- 100 ב- 5,9 שניות. טווח נסיעה על טעינה אחת – 61 ו- 63 ק"מ.
רמות גימור
בשוק הישראלי מוצעות מספר רמות גימור עבור 3008. חלק – בסיסיות ופשוטות, חלק – יוקרתיות יותר. אך עם זאת, מערכות עזר העיקריות נכללות בכל רמות הגימור: ABS ו- ASR, חיישן עייפות הנהג, מערכת בחירת מצבי נהיגה, סיוע בבלימה (BAS, EBD, EBA), מערכת למניעת התנגשויות, מערכת זיהוי תמרורים ובקרת יציבות ESP. לרמת גימור Premium הוסיפו מספר מערכות מתקדמות: בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
גג פנוראמי, חלונות כהים, חימום מושבים קדמיים, דלת מטען חשמלית וריפוד עור מלאכותי נוכחים בכל הדגמים ההיברידיים וברמת גימור Premium. בקרת אקלים מפוצלת וחיישני חנייה קדמיים – בכל רמות הגימור.
לאן שלא תסתכלו ובמה שלא תיגעו בתוך פיג'ו 3008 שנת 2020 - כל פרט בסביבת הנהג, כל אלמנט גימור – הכל מפליא ומרענן. כאשר זה נוגע בעיצוב אלגנטי ובלתי שגרתי הצרפתים הם מומחים אמיתיים.