פיג'ו 408. כובש המרחבים
סדאן פיג'ו 408 פותח על ידי הקונסורציום הצרפתי-הסיני Dongfeng Peugeot-Citroen. תחילה הדגם היה מיועד לשווקי סין ודרום-אמריקה בלבד, בהמשך התחיל הייצור ברוסיה עבור השוק המקומי. למעשה, הרכב התמחה במדינות גדולות עם איכות כבישים ירודה. כך שאפשר בבטחה לכנות אותו "כובש המרחבים". יחד עם זאת, 408 – אינו היורש של 407, אלא במידה מסוימת מודיפיקציה של ההאצ'בק 308, המוכר היטב לישראלים, עם בסיס גלגלים מוארך. נמצא בייצור החל משנת 2010, כיום מוצעת גרסת הדור השני. למתחרי הדגם נחשבים קיה אופטימה, יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה וכן טויוטה קורולה.
פירוש האינדקס "408": 4 – גודל (אורך), 0 – Lion’s Marque (Peugeot Marque), ו-8 – הדור השמיני של רכב מסוג זה.
יחסית להאצ'בק, פיג'ו 408 צויד בסרחי עודף ארוכים יותר מלפנים ומאחור, אולם מרווח הגחון המוגדל הוא טוב מספיק בשביל מבצעי שטח. יתרה מכך, הצרפתים חיזקו את המתלים והתקינו מיגון קרטר מתכתי. בשל גאמוטריית מרכב טובה יותר, הסדאן הצרפתי בהנעה קדמית ירגיש הרבה יותר בטוח במחצבה חולית, מאשר סדאן בהנעה כפולה, דוגמת סובארו אימפרזה. אחת מהתכונות החזקות ביותר שלו – תא נוסעים מרווח במיוחד ותא מטען בעל קיבולת מכובדת.
דור ראשון
הדור הראשון של פיג'ו 408 נחשף לציבור בשנת 2010 ויוצר עד 2014. לרכב היה בסיס גלגלים בסך 2,710 מ"מ, אורך בסך 4,680 מ"מ, רוחב – 1,815 מ"מ, גובה – 1,525 מ"מ. הרכב סווג כסדאן משפחתי ברמת יוקרה בינונית – לא זול, אך גם לא יקר במיוחד. הוא היה אלגנטי במראה, הן מבחוץ והן מבפנים. תא הנוסעים הכיל צג 7 אינץ' גדול מתקפל, נגן CD על הפאנל הקדמי עם תמיכת MP3 ו-WMA, בלוטוס ואפשרות חיבור דרך USB. בתור מנוע נבחרו דגמי בנזין 1,6 או 2 ליטר בהספק 110 ו-147 כ"ס בהתאם. לשניהם שודכה תיבת 5 הילוכים ידנית. אלו הם מאפייניה של הגרסה הסטנדרטית, הקרובה ביותר לדגם המקור. עם זאת, החומרה והפרמטרים יכלו להשתנות בהתאם למדינת השיווק ומדינת הייצור.
דור שני
הדור השני של פיג'ו 408 נמצא בייצור משנת 2014 ועד היום (נכון לשנת 2022). נציין שזהו הדור השני עבור כל השווקים מלבד שוק רוסיה, שם הוא עבר מתיחת פנים בשנת 2017. מבחינה חזותית, פיג'ו 408 המודרני הוא מעין פיג'ו "מפושט", הנבדל מהדגמים הצרפתיים האותנטים ברמה מופחתת של אלגנטיות, ובכל זאת הוא אטרקטיבי, הרמוני ומאוזן היטב. המראה החיצוני שלו הוא ספורטיבי, נחוש ובעל כונסי אוויר רחבים ופנסים צרים בצורת טיפה.
בגרסאות הסטנדרטיות פיג'ו 408 החדש מציע תא נוסעים פרקטי בעל מרווח נדיב בשורה האחורית, פתחי דלתות רחבים, גומחות ותאים רבים לחפצים. לתא המטען נפח מרשים למכונית מסוג זה – 0,5 קוב. מפרט האופציות והפונקציות שונה משמעותית משוק לשוק. בחלק מהדגמים מבחר האופציות הוא צנוע ושמרני במיוחד, באחרים – סט מלא של מכשירים מתקדמים. קרוב לוודאי שבכל האזורים הדגם יכלול לכל הפחות מסך מגע קטן, בקרת אקלים ואופציית "סטארט-סטופ".
בשוק אסיה הסדאן מוצע עם מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,6 ליטר או 2,0 ליטר בהספק 106 או 147 כ"ס, להם משודכת תיבת 4 הילוכים אוטומטית או 5 הילוכים ידנית. בדרום-אמריקה משווקים דגמים בעלי מנוע דיזל 1,6 ליטר, בנזין 2,0, ובנזין THP בנפח 1,6 ליטר, כולם מגיעים עם תיבת 6 היל' אוטומטית.
בשוק הרוסי פיג'ו 408 שנת 2021 נמכר עם שלושה מנועי בנזין, כל אחד בנפח 1,6 ליטר, המפיקים 110, 120 או 150 כ"ס. ישנו גם דיזל אחד –1,6 ליטר בהספק 112 כ"ס. עבור גרסאות בנזין 110 כ"ס והדיזל זמינה תיבת 5 היל' ידנית בלבד. עבור דגם 120 כ"ס מוצעת גרסה של תיבת 4 היל' אוטומטית לאחר מודרניזציה.