פיג'ו 508 – מכונית בינונית מאת חברת Peugeot הצרפתית, הנמצאת בייצור מסוף שנת 2010 ועד עתה. בשוק הישראלי (נכון ל- 2020) ניתן לרכוש את הדור השני של דגם 2018 במרכב פאסטבק 5 דלתות.
פאסטבק פיג'ו 508. דור 2, בייצור משנת 2018.
AUTOBOOM

פאסטבק פיג'ו 508. דור 2 (2018)

פאסטבק פיג'ו 508. דור 2, בייצור משנת 2018.

פיג'ו 508 – מכונית בינונית מאת חברת Peugeot הצרפתית, הנמצאת בייצור מסוף שנת 2010 ועד עתה. בשוק הישראלי (נכון ל- 2020) ניתן לרכוש את הדור השני של דגם 2018 במרכב פאסטבק 5 דלתות.

על פי מומחים וחובבי רכב רבים, הדור השני של פיג'ו 508 אשר יצא לשוק במרץ 2018, הינו הרכב הטוב ביותר בקטגוריה. סדאן-ליפטבק בעל הנעה קדמית החדש זכה לסטייל צרפתי אלגנטי מובהק. לו איזון משפור בין התנהגות כביש לרכות הנסיעה, רמת בטיחות גבוהה יותר, כשירות גבוהה יותר עבור דרכים משובשות, עמידות מפני קורוזיה ובידוד רעשים טובים יותר, ועוד ניואנסים רבים הנחשפים עם הזמן. פיג'ו 508 השני הינו רכב באמת נמרץ ודינאמי ללא מחסור בסטייל.

תכונות ייחודיות

הדור השני של פיג'ו 508 נבנה על בסיס פלטפורמת EMP2 המודולארית של קונצרן PSA. דגם 508 החדש השתנה באופן משמעותי מבחוץ ומבפנים! ולא רק הפך לפאסטבק, אלה גם התחדש בסביבת נהג i-Cockpit עם אבזור יוקרתי, בשורת מנועים חדשים יעילים ביותר, אשר עומדים בדרישות התקן האקולוגי יורו 6, ואפילו בגרסה היברידית.גרסה היברידית - PHEV 1.6 GT 1.6T – דגם Plug-in נטען עם הספק כללי של 225 כ"ס. לסוללת ליתיום-יון הספק של 11,8 קוט"ש. תצרוכת דלק ממוצעת של פיג'ו 508 ההיברידי – 5 ליטר ל- 100 ק"מ.כמו כן, הרכב ירד מעט במשקל הודות למימדים יותר קומפקטיים. שימוש רחב יותר בפלדות בעלות חוזק גבוהה במבנה המרכב בשילוב עם אלומיניום (במכסה המנוע ובכפניים) ותרמופלסטיק (מכסה המטען) אפשר להפחית את המשקל העצמי ב- 70 ק"ג. פיג'ו 508 החדש יוכל לשמח לא רק בתנוחה יוצאת מן הכלל ובפרופורציות מאוזנות, אלה גם בנתוני אווירודינאמיקה מצוינים. מקדם התנגדות האוויר הינו 0,26 בלבד.

גרסאות

ליפטבק פיג'ו 508 שנת 2020 מיובא לישראל עם מנועי טורבו בנזין בשתי גרסאות העוצמתית ביותר. ברמת גימור PREMIUM מותקן מנוע 1,6 ליטר בהספק 180 כ"ס, ועבור גרסת GT – מנוע 1,6 ליטר בהספק 225 כ"ס, המסוגל לספק מהירות מרבית של 250 קמ"ש וזמן תאוצה מאפס למאה קמ"ש ב- 7,3 שניות. שני המנועים עומדים בדרישות התקן האקולוגי יורו 6 ומצוידים בתיבת 8 הילוכים אוטומטית Aisin.

מעבר לכך, קיימת גרסה היברידית – PHEV 1.6 GT 1.6T. הפלאג אין הנטען מצויד במנוע טורבו 1,6 ליטר אטמוספרי. הספק כללי – 225 כ"ס. לסוללת ליתיום-יון הספק של 11,8 קוט"ש. תצרוכת דלק ממוצעת של פיג'ו 508 ההיברידי – 5 ליטר ל- 100 ק"מ. מהירות מרבית שלו – 225 קמ"ש, וזמן תאוצה מאפס למאה קמ"ש – 7,9 שניות. משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית.

רמות גימור

פיג'ו 508 שנת 2020/2021 מוצע בשתי רמות גימור: GT ו- PREMIUM – ביניהן אין הרבה הבדלים, מלבד עוצמת המנוע ומגוון אופציות מעט יותר עשיר אצל GT (למשל, פונקציית עיסוי ובמושבים הקדמיים). כל האופציות המתקדמות מאת פיג'ו נוכחות בשתיהן. לוח שעונים 12,3 אינץ' דיגיטאלי, מערכת מולטימדיה עם צג 8 או 10 אינץ' (Android Auto, Apple Carplay, MirrorLink, ניווט תלת-מימדי, זיהוי קולי, גישה מהירה לאינטרנט), מסך תצוגה עילית צבעוני עם 6 מצבי תצוגת נתונים, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית לסמארטפון, גג פנוראמי נפתח. מערכת Amplify מאפשרת להחליף בין שתי אפשרויות אווירה פנימית – Boost או Relax. לכל מצב הגדרות תאורת אווירה משלו.

רשימת מערכות בטיחות אקטיבית בפיג'ו 508 הינו רחב במיוחד. הוא כולל בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, מערכת חנייה עצמאית, בלימה אוטומטית בעת איתור הולך רגל או רוכב אופניים (פועל במהירות עד 140 קמ"ש), חיישן עייפות נהג ומערכת בחירת מצבי נהיגה.