פיג'ו פרטנר – דגם מקביל של סיטרואן ברלינגו שכמעט זהה לו, התפתח באותו הכיוון, עבר מספר זהה של עדכונים ודורות באותם פרקי זמן. התחיל כרכב מסחרי קל פשוט בשנת 1996, אולם כיום מדובר יותר ברכב משפחתי לא רע בעל כושר העמסה מרשים. פיג'ו פרטנר המודרני – גם למעשה סיטרואן ברלינגו, אך בכל זאת ישנם הבדלים. המתחרים הראשיים – פור
פיג'ו פרטנר ‏2018. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 3 דור
AUTOBOOM

פיג'ו פרטנר. השותף הצרפתי הטוב מכולם

פיג'ו פרטנר ‏2018. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 3 דור

פיג'ו פרטנר – דגם מקביל של סיטרואן ברלינגו שכמעט זהה לו, התפתח באותו הכיוון, עבר מספר זהה של עדכונים ודורות באותם פרקי זמן. התחיל כרכב מסחרי קל פשוט בשנת 1996, אולם כיום מדובר יותר ברכב משפחתי לא רע בעל כושר העמסה מרשים. פיג'ו פרטנר המודרני – גם למעשה סיטרואן ברלינגו, אך בכל זאת ישנם הבדלים. המתחרים הראשיים – פורד טרנזיט קונקט, פולקסווגן קאדי ורנו קנגו. פרטנר לא משווק רשמית בישראל, ובכל אופן כדאי לספר עליו, שכן קשה למצוא שותף עסקי טוב יותר ממנו בעיר.

Citroen Berlingo 2018. Compact Van, 3 generation.

דור ראשון

הדור הראשון יוצר בין השנים 1996 עד 2008. פרטנר הראשון היה רכב פונקציונלי ותועלתי לעסק קטן, אך עם פוטנציאל מעניין: קיבולת של חמישה נוסעים, חלונות המספקים ראות רחבה, תא נוסעים מרווח ונוח. צויד במנועים שונים, לפופולרי ביניהם נחשב טורבו-דיזל 2 ליטר עם תיבת 5 הילוכים ידנית. מתיחת הפנים בשנת 2002 קשורה למעבר האיחוד האירופאי לתקן יורו 3 עבור רכבי LCV, כך שבעיקר העדכונים נגעו ביחידות הכוח ובשאסי. ובמקביל נמשך הפיתוח החזותי והפנימי מ-LCV העגמומי ל-MPV האטרקטיבי.

דור שני

בשנת 2008 לשוק יצא הדור השני של פרטנר (הייצור של הדור הראשון נמשך). השינויים נגעו במראה החיצוני, במבנה המרכב, ובעיקר במילוי הטכני של תא הנוסעים: הופיעו מערכת מדיה חכמה בעלת מסך מגע 7 אינץ', אמצעי בטיחות חדשים, כגון מצלמה אחורית וחיישני חנייה. המנועים והשאסי שוכללו לרמת התקן יורו 5. הופיעו מנועי BlueHDi בהספק מ-75 עד 120 כ"ס, להם שודכה תיבת 6 הילוכים ידנית. הדור השני עבר שתי מתיחות פנים, וכתוצאה מכך, לקראת המעבר לדור השלישי פרטנר ניגש כבר כרכב חינני עם רמת רב-תכליתיות ייחודית.

דור שלישי

נמצא בייצור משנת 2018 ועד עתה (נתונים לשנת 2022). באירופה פיג'ו פרטנר החדש הפך כמעט למוביל הסגמנט בקרב רכבים מסחריים פרקטיים קומפקטיים "לכל מאורע בחיים", בעלי כושר העמסה עד טון. הוואן הצרפתי מגיע בשני סוגים: Standard ו-Long. נפח תא המטען הוא 3,3 ו-3,8 קוב בהתאם, העומס המרבי נע בין 680 לבין 1009 ק"ג. כמו כן, ישנה גרסת Partner Crew – בעלת מרכב מוארך, בתצורת 5 מקומות עם ספסל לשלושה מאחורה ומחיצה שניתן לקפל ולהזיז קדימה על מנת להגדיל את מרחב ההטענה בעת הצורך.

Peugeot Partner 2018. Compact Van Long, 3 generation.

דרך אגב, בניגוד ל-Citroën ו-Vauxhall, שחולקים איתו את עיצוב חלל הפנים, לפרטנר יש i-Cockpit אותנטי שפותח במיוחד עבורו. באשר למפרט האופציות והפונקציות, בו נכללים:

  • נעילה מרכזית ממרחק עם נעילת קבינה נפרדת;
  • חלונות חשמל קדמיים ומראות צד עם כוונון חשמלי;
  • מזגן;
  • חיישני חנייה;
  • בקרת שיוט עם הגבלת מהירות מתכווננת;
  • מערכת ניווט Peugeot Connect TomTom ועוד.

כל מודיפיקציה מיועדת לפתרון בעיות שונות ומקבלת ערכה ייחודית משלה. לדוגמא, פרטנר לעבודות הבנייה כולל אופציות כמו בלם חנייה אלקטרוני אוטומטי, בקרת סחרור עם פונקציית בקרת ירידה במדרון, מיגון גחון, מרווח גחון מוגדל ב-30 מ"מ, צמיגי בוץ וחורף, חיישן עומס יתר, חיישן לחץ בצמיגים, מושב נהג בעל כוונונים נוספים ועוד.

Peugeot Partner 2018. Compact Van, 3 generation.

מעניין שהחלק האחורי של פלטפורמת הוואן הוא שכלול של הדור השני לדגם, בעוד שהחלק הקדמי הינו אדפטציה של השאסי החדש EMP2 PSA Group. המשמעות היא שפרטנר מסוגל לקבל על עצמו את אותו עומס שיכל קודם לכן, ובנוסף לכך הוא מצויד בטכנולוגיות בטיחות ונוחות שפשוט לא היו מצויות בעבר בסגמנט של מסחריות קומפקטיות.

כברירת מחדל פיג'ו פרטנר 2021/2022 מצויד במנועי 1,5 ליטר בהספק 76-102 כ"ס, אשר עומדים בתקן יורו-6. ישנו גם מנוע בנזין PureTech 110 בהספק 110 כ"ס שנחשב מתאים יותר לשימוש אינטנסיבי בתוך העיר. כל המנועים פועלים בצוותא עם תיבת הילוכים ידנית, ועבור הגרסאות הבכירות זמינה תיבת 8 הילוכים אוטומטית EAT8 אופציונלית.

בחירתכם לרכב לעסק בעיר:
16 קולות