פוטון טואנו. השיבוט הצנוע של מרצדס
פוטון טואנו הוא מיניבוס המיוצר משנת 2015 ללא עדכונים או דורות חדשים. נוצר בשיתוף פעולה עם התאגיד הגרמני Daimler, שהוא שותף של החברה הסינית Foton מאז שנת 2003. הרכב המסחרי הקל בתצורות מרכב להובלת נוסעים או להובלת מטען מיוצר בבייג'ינג ומזכיר בעיצובו את מרצדס ספרינטר. נחקור את השיבוט הצנוע של מרצדס.
עיצוב חיצוני
Foton פוטון החליטה לא להמציא את הגלגל מחדש ועשתה את טואנו דומה למרצדס ספרינטר. לכן הרכב נראה טוב, על אף שהעיצוב שלו הוא לא מקורי. ישנן שתי אפשרויות של אורך המרכב: סטנדרטי וארוך. הראשון עומד על 5,015 מ"מ לאורך, השני – כבר 5,990 מ"מ; בסיס הגלגלים הוא 2,993 מ"מ ו-3,750 מ"מ, בהתאם. הרוחב של שתי הגרסאות הוא 2,000 מ"מ והגובה נע בין 2,415 לבין 2,430 מ"מ, הגרסה השנייה כוללת תקרה גבוהה המאפשרת לעמוד בתוך הרכב. גרסת הנוסעים של טואנו מיישבת מ-9 עד 14 נוסעים, כושר ההעמסה של שמשפחת המסחריות היא 985 – 1,167 ק"ג.
חלל פנימי ואבזור
אפילו פוטון טואנו החדש אינו מרשים במפרט הגימור: בגרסה הבסיסית הרכב מצויד בחיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS Bosch עם חלוקת בלימה אלקטרונית EBD, בין האופציות ישנם שתי כריות אוויר, פנסי ערפל, מצלמה אחורית ומראות צד חשמליות עם חימום.
יחידות כוח ושאסי
פוטון טואנו המודרני שנת 2021/2022, בהתאם לגרסה, מצויד במנוע 2,8 ליטר טורבו דיזל ISF Cummins CRDI המפיק 160 כ"ס ומומנט של 360Nm או את גרסתו הגדולה יותר בנפח 3,8 ליטר. בתקופות שונות ברכב הותקנו מנועים שונים: טורבו 2,5 ליטר (110 – 150 כ"ס), ISF 2.8 בהספק 110 כ"ס ובנזין טורבו 2 ליטר (201 כ"ס). מוקדם יותר הותקנה תיבת 5 הילוכים ידנית, כיום האוטובוס מצויד בתיבת 6 הילוכים אוטומטית מתוצרת התאגיד הגרמני ZF. ההנעה היא אחורית עם סרן Dana בעל קפיצים; בסרן הקדמי מותקנים מתלים עצמאיים מסוג מק'פרסון.