דונגפנג ריץ' הוא טנדר מבוסס שלדת סולם במימדים בינוניים שיצא לראשונה בשנת 1999. נכון לשנת 2022 מיוצר כבר הדור השלישי. אחד מסודות ההצלחה שלו הוא המקור שעליו הוא מבוסס: הרכב הועתק מרב המכר העולמי ניסאן נבארה. בהתחלה הרכב הוצע לא רק בתור טנדר, אלא גם כרכב שטח והיה זמין עם הנעה כפולה. כיום ישנה גם גרסה חשמלית. בארץ המוצ
טנדר דונגפנג ריץ'. עשיר ונמרץ
AUTOBOOM

טנדר דונגפנג ריץ'. עשיר ונמרץ

טנדר דונגפנג ריץ'. עשיר ונמרץ

דונגפנג ריץ' הוא טנדר מבוסס שלדת סולם במימדים בינוניים שיצא לראשונה בשנת 1999. נכון לשנת 2022 מיוצר כבר הדור השלישי. אחד מסודות ההצלחה שלו הוא המקור שעליו הוא מבוסס: הרכב הועתק מרב המכר העולמי ניסאן נבארה. בהתחלה הרכב הוצע לא רק בתור טנדר, אלא גם כרכב שטח והיה זמין עם הנעה כפולה. כיום ישנה גם גרסה חשמלית. בארץ המוצא שלו ריץ' בהחלט עולה בקנה אחד עם שמו ("rich" – עשיר): הוא מאובזר בשפע ועשיר באופציות מודרניות. בואו נגלה מהי המשמעות של "עשיר ונמרץ" בסינית.

Nissan Navara. Pickup double-cab, 4 generation.

חברת Nissan מוכרת בסין את דגם נבארה שלהם במחיר שמתחיל ב-20 אלף דולר. ריץ' 6 הבסיסי מאת Dongfeng המיוצר באותו מפעל נמכר ב-12 אלף דולר, תמורת אותם 20 אלף דולר מוצעת גרסתו הבכירה. היא מצוידת במנוע דיזל, הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית

הידעתם?

ההיסטוריה

הדור הראשון עמד על פס הייצור לאורך 15 שנים, בין 1999 – 2014. יוצר הן בתור טנדר והן בתור רכב שטח על בסיסו, ההבדל היה רק בחלק האחורי של הגג. בתור בסיס לדגם שימש טנדר מאת Nissan (פלטפורמת Nissan F-Alpha) – הדור השני של נבארה דגם שנת 2004. ההשאלה התאפשרה בעקבות הקמתו של מיזם משותף של DongFeng עם Nissan. הרכב צויד במנועים שונים: בנזין 2,4 ליטר או שני מנועי טורבו דיזל בנפח 2,5 או 3 ליטר. בדומה לדגם המקור, הוצעו גרסאות עם הנעה כפולה.

הדור השני שוחרר בשנת 2014 ובוסס גם הוא על פלטפורמה מאת Nissan. הודות לשותפם ולמיזם המשותף Dongfeng Peugeot-Citroën הרכב במרכב דו-קבינה נמכר בשווקי מדינות אפריקה תחת המותג Peugeot. בדגם הותקנו אותם מנועים, אך העיצוב שלו עודכן והחל להזכיר במקצת את טויוטה היילקס. הדור הזה משווק עד היום על אף השקת הדור השלישי.

הדור השלישי שוחרר בשנת 2017 וזכה לגרסה חשמלית בשנת 2019. המנוע החשמלי מפיק 116 כ"ס ו-290Nm, סוללת ליתיום יון בקיבולת 62,7 קוט"ש מספקת טווח נסיעה על טעינה אחת של 305 ק"מ (לפי מחזור NEDC). מכשיר טעינה סטנדרטי מאפשר לבצע טעינה מלאה תוך 3 שעות. המהירות המרבית של הטנדר מוגבלת ב-100 קמ"ש.

דונגפנג ריץ' 6

עיצוב חיצוני

דונגפנג ריץ' החדש כעת נקרא ריץ' 6. יש סיבה למה לא נבחר המספר 3. לשם כך צריך להכיר את התרבות הסינית (3 הוא מספר שמביא מזל רע). לרכב העניקו עיצוב ומנועים מקוריים משלו, עם זאת, הוא בוסס כמקודם על אותו הטנדר מבית Nissan, אמנם כבר על הדור השלישי שלו (שנת 2014) מה שהופך אותו ל"קרוב משפחה" של רנו אלסקן ואפילו מרצדס X קלאס. ריץ' 6 מיוצר יחד עם נבארה במפעל אחד, Zhengzhou Nissan Automobile בעיר ג'נגג'ואו. מימדי הרכב: 5,310 מ"מ לאורך, 1,850 מ"מ לרוחב, 1,810 מ"מ לגובה. בסיס גלגלים – 3,150 מ"מ.

חלל פנימי ואבזור

תא הנוסעים מקבל את פני הנוסעים עם עיצוב מעניין ולא יקר, עם גימור פשוט בחומרים צנועים. לוח המחוונים כולל שני שעונים אנלוגיים וצג של מחשב הדרך ביניהם, להגה שלושה חישורים, הוא גדול ומצויד בכפתורים. מערכת המולטימדיה קיבלה מסך מגע בגודל 9 אינץ'. המרכב בתצורת דו-קבינה מכיל חמישה נוסעים, אולם בפועל השורה האחורית תספיק לשני אנשים בלבד.

מפרט האבזור הקצר של גרסאות הייצוא מכיל בקרת אקלים או מזגן, נגן DVD או CD. מצד שני, בסין, כפי שציינו לעיל, דונגפנג ריץ' החדש בהחלט עולה בקנה אחד עם שמו: הוא מצויד בשתי כריות אוויר, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ', חלונות חשמל, בקרת אקלים, מראות חשמליות עם חימום, חיישני חניה אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, כוונון חשמלי וחימום במושבים הקדמיים, מצלמה אחורית ומספר אופציות נוספות. זמין ריפוד עור מלאכותי.

יחידות כוח ושאסי

הרכב מצויד במנוע טורבו דיזל מתוצרת עצמית עם הזרקה ישירה (Mianyang Xinchen Engine ZD25T5) בנפח 2,5 ליטר. הוא מפיק 136 כ"ס ומומנט שיא של 305Nm. יחד עם המנוע פועלת תיבת 5 הילוכים ידנית Tangshan Tongli או 6 הילוכים אוטומטית. בנוסף לכך, זמין מנוע בנזין 2,4 ליטר בהספק 158 כ"ס בשילוב עם תיבה ידנית בלבד.

דונגפנג ריץ' 6 EV

דונגפנג ריץ' 6 EV החשמלי החדש כעת מצויד במנוע חשמלי אחד המותקן בסרן האחורי, הוא מפיק 163 כ"ס ו-420Nm. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 67,9 קוט"ש מוקמה מתחת לקבינה, טעינה מלאה אמורה להספיק ל-403 ק"מ לפי מחזור NEDC. ניתן למלא את סוללת הטנדר עד 80% מתחנת טעינה מהירה תוך 45 דקות.

מערכת המתלים: מתלים עצמאיים בסרן הקדמי מסוג עצמות עצה כפולות וקפיצי עלים בסרן האחורי. מנגנון ההיגוי מצויד בהגה כוח הידראולי מסורתי. בגלגלים הקדמיים מותקנים בלמי דיסק, מאחור בלמי תוף. הגלגלים זמינים בגודל אחד בלבד – 255/70 R16.

ניסאן נבארה או דונגפנג ריץ'?
10 קולות