RAM Chassis Cab (שאסי-קבינה) – דגם העבודה בין טנדרי מסחר-נוסעים של RAM, הינו בעל כושר גרירה והעמסה מוגברים ומציע יותר אפשרויות להתקנת ציוד שונה על השאסי. גרסת 2019 המעודכנת מתאפיינת ברמת נוחות משופרת בתא הנוסעים. משווק בגרסאות חד-קבינה וקבינה כפולה.
ראם שאסיז קאב ‏2019. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טנדר RAM Chassis Cab. דור 1 מתיחת פנים (2019)

ראם שאסיז קאב ‏2019. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 1 דור, שדרוג

RAM Chassis Cab (שאסי-קבינה) – דגם העבודה בין טנדרי מסחר-נוסעים של RAM, הינו בעל כושר גרירה והעמסה מוגברים ומציע יותר אפשרויות להתקנת ציוד שונה על השאסי. גרסת 2019 המעודכנת מתאפיינת ברמת נוחות משופרת בתא הנוסעים. משווק בגרסאות חד-קבינה וקבינה כפולה.

מבחוץ

בין עדכוני הופעתו של ראם "שאסי-קבינה" – פרידה סופית מה"צלב" האייקוני שנותר מדודג', והחלפתו באותיות RAM, אולם הגריל נשאר עצום כמקודם. יצרנית הרכב טוענת כי שלוש סוגי הפנסים המוצעים עבור גרסת העבודה מספקים שטף אור גדול פי שניים בהשוואה לגרסת טרום-עדכון.

מכסה מנוע חדש המיוצר מאלומיניום מאפשר להפחית את המשקל, פתחים מוגדלים בפגוש הקדמי מסייעים לספק אוויר למצנן הביניים של מנוע Cummins – מפתחי RAM מצהירים כי זהו מצנן ביניים הגדול ביותר שהותקן אי פעם בטנדר מהסגמנט הנתון.

תא נוסעים ואבזור

ראם Chassis Cab שנת 2019/2020 מיוצר בארבע רמות גימור בסיסיות: Tradesman (פונקציונאליות מרבית, רמת נוחות רגילה), SLT (רמת גימור הקודמת + סדרת אופציות נוספות), Laramie ו- Limited (גרסאות פרימיום של הטנדרים). חטיבת הכוח מאפשרת לגרור עד 15,975 ק"ג ולשאת עד 5674 ק"ג במרכב.

תא הנוסעים של הטנדר עודכן מהותית, עיצובו עבר מודרניזציה והוא זכה לחומרים מודרניים. ברמות גימור שונות זמינים לוחות מחוונים בגודל 3,5 או 7 אינץ', מוצעות בנוסף מערכת בידור-ידע עם מסך מגע 12 אינץ', התנעה בכפתור, ודגמי בעלי תיבת 8 הילוכים אוטומטיים, מעבר לכך, כוללים בקר חוגה להעברת הילוכים.

בקבינה נוכחת בקרת אקלים, הופחתה רמת הרעשים, הוגדלו פתחי המיזוג לחימום השמשה. קונסולה מרכזית החדשה מציעה יותר נפח אחסון, חמש יציאות USB, מטען אלחוטי נוסף לסמארטפון. מ- RAM המעודכן הוסרה האנטנה מהסוג הישן, והוחלפה היא במכשיר דמוי סנפירי כריש אשר נוסף על ביצוע תפקידו העיקרי גם מפחית את רמת רעש האוויר בעת תנועה.

מנועים ושאסי

המנוע הבסיסי – הפיתוח הכוחני ביותר מבית קרייזלר – Hemi V8 בנפח 6,4 ליטר ובהספק 410 כ"ס. ראם Chassis Cab שנת 2020 המעודכן מצויד בתיבת 8 הילוכים אוטומטית. אולם 6 הילוכים הקודמת עדיין זמינה עם מנוע בהספק 370 כ"ס. המנוע כולל פונקציית השבתת צילינדרים למען חסכון דלק בעת נסיעה בסל"ד נמוך.

בין דגמי דיזל הבסיסי הוא טורבו 6,7 ליטר 6 צילינדרים בטור מאת Cummins המפיק 360 כ"ס – גדול ב- 35 כ"ס בהשוואה ל- Chassis Cab טרום-עדכון. המנוע פועל בצוותא עם תיבת 6 היל' אוטומטית בלבד. במקביל להגברת העוצמה והנוקשות, על פי דברי היצרנית משקל המנוע הופחת ב- 27 ק"ג, דבר בהחלט משמעותי בהתחשב במשקלו העצום של RAM.

אופציות מיוחדות

במיוחד עבור חברות המשכללות את Chassis Cab בהתאם לצרכיהן, בין אם מדובר באוטובוס או משאית בנייה, RAM מיקמו כבלים, צינורות, ואלמנטים אחרים מתחת למסילות השלדה.

כלומר, בחלק האחורי של השלדה כלל חסרים רכיבים מעל המסילות שעלולים להפריע להתקנת פלטפורמה, ארגז מטען או כל דבר אחר. נוסף על כך לשאסי מבנה דמוי C בעל משטח הרכבה שטוח עם חורי קדיחה לכל האורך עבור חומרה ושורות נוספות.

המערכת החשמלית כוללת ממשקים מיוחדים עבור אלה שמתעסקים במודרניזציה, ואת החלק האחורי של הקבינה בעת הצורך ניתן לעצב מחדש לגמרי.

בטיחות

בכל גרסה של ראם Chassis Cab שנת 2021 המחודש זמינים בקרת שיוט אדפטיבית, פונקציית התראת התנגשות חזיתית, בלימת חירום אוטונומית, כולל בלימת נגרר, חיישני חנייה, מצלמות עם ראות 270° ומצלמת נגרר מיוחדת, המיועדת להשגחה על ארגז המטען של המשאית ללא יציאה מהקבינה.

איזה טנדר הינו אופטימלי לעבודה בתנאים עירוניים?
4 קולות