דאצ'יה. ספינת דגל חדשה – ליפטבק גדול, מתחרה של סיטרואן C5 X
בשנת 2026 דאצ'יה תשיק את ספינת הדגל החדשה שלה לשוק האירופאי – רכב גדול וגבוה במרכב ליפטבק שיתחרה, כצפוי, בסיטרואן C5 X. בתחילת יוני 2023 הופיעו הרנדרים הראשונים של הדגם העתידי מאת התת-מותג הרומני שנמצא בבעלות החברה הצרפתית רנו. הרכב, בינתיים חסר השם, מעוצב בסגנון המקורי של החברה. ההרכבה שלו תתבצע במפעל דאצ'יה בעיר הרומנית מיובני, שם בשנת 2024 יתחיל הייצור של דאסטר החדש וב-2025 – של ביגסטר.
כרגע אין מידע רשמי לגבי העיצוב החיצוני של ספינת הדגל העתידית של דאצ'יה. צפוי שהדגם יקבל מרכב "מורם" בצורת ליפטבק, אורכו יהיה לפחות 4,6 מ'. בהתבסס על הרנדר, הרכב יקבל תאורת לד קדמית בסגנון האופייני למותג הרומני.
הנציג הראשון של הסגנון החדש של דאצ'יה היה הקרוסאובר הקומפקטי הקונספטואלי ביגסטר (Bigster) שהוצג בתחילת שנת 2022 וצפוי לצאת ב-2025.
בקיץ של 2021 דאצ'יה הציגה את הסמל והכתיב החדשים עבור הדגמים העדכניים, אבל רק במחצית השנייה של שנת 2022 הם הופיעו, לכן דאצ'יה דאסטר המעודכן של הדור השני והקרוס-סטיישן החדש ג'וגר יצאו לשוק עוד בסגנון הישן.
בהשוואה לגרסאות האירופאיות העדכניות של דאסטר וגוג'ר, ספינת הדגל של דאצ'יה, ככל הנראה, תקבל לוגו שממנו ייצאו קווים כפולים המתחברים לאורות היום בצורת האות Y.
את החלק התחתון של הפגוש הקדמי תופס כונס אוויר ענקי בעל עיצוב חלת דבש עם תאים מתוחים. על סמך התמונה, דגם הליפטבק החדש יקבל מיגון מרכב מקיף מפלסטיק לא צבוע, מכסה מנוע מובלט, כיתוב עם שם המותג על הצד, גג שחור ובתי מראות באותו הצבע, ידיות דלת מוסוות בדלתות הקדמיות וידיות משולבות בקורות הגג לדלתות האחוריות.
על פי מידע לא רשמי, היצע המנועים יהיה מחושמל. צפוי שספינת הדגל תקבל יחידות כוח היברידיות קלות על בסיס מנוע בנזין בשילוב עם סטרטר-גנרטור 48 וולט. בנוסף לכך, סביר להניח שתופיע גרסה עם המערכת ההיברידית E-Tech שפותחה על-ידי חברת האם רנו.
ספינת הדגל החדשה של דאצ'יה תתחרה בסיטרואן C5 X – קרוס-ליפטבק בינוני מאת החברה הצפרתית סיטרואן. לדברי היצרנית, הדגם הזה מקטגורית D (משפחתית גדולה) משלב "אלגנטיות של סדאן, פרקטיות של סטיישן ומרווח גחון מוגדל של קרוסאובר". סיטרואן C5 X המבוסס על פלטפורמת EMP2 מאת קבוצת Stellantis (כמו פיג'ו 508 וסיטרואן C5 איירקרוס), מיוצר בסין ומיוצא לאירופה החל מאוקטובר 2021.