לנד רורב. ריינג' רובר ספורט SV: הגרסה העוצמתית והדינמית ביותר של רכב השטח להיום
בסוף מאי 2023 הוצגה הגרסה העוצמתית והדינמית ביותר להיום של ריינג' רובר ספורט. גרסת ה-SV הבכירה קיבלה מנוע V8 בהספק 635 כ"ס, מערכת מתלים ייחודית ושפע שיפורים האחראים על המזג הספורטיבי, הדינמיקה והתקיפות של הרכב. למרות סרח העודף הכלל לא קצר והמידות הגדולות, רכב שטח כזה מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש תוך 3,7 שניות בלבד ולהשיג מהירות מרבית של 290 קמ"ש.
עד להשקת הדור השלישי של ריינג' רובר ספורט, לגרסה העוצמתית ביותר נחשב SVR. רכב כזה צויד במנוע טורבו V8 בנפח 5 ליטר המפיק 575 כ"ס. SV הבכירה החדשה מפיקה 635 כ"ס ו-765Nm, מה שהופך אותה לגרסה החזקה ביותר של הדגם בהיסטוריה.
מאפיינים ייחודיים
יחידת הכוח בעלת ביצועים כה מרשימים מבוססת על מנוע טווין-טורבו V8 בנפח 4,4 ליטר: המנוע הושאל מב.מ.וו ושוכלל. למנוע משודך סטרטר-גנרטור 48 וולט, כלומר, מדובר ביחידת כוח היברידית קלה. רמת פליטות CO2 נמוכה ב-15% בהשוואה לדגם הקודם עם 575 כ"ס.
עם כל הכבוד לנתוני הביצועים, זהו רק חלק קטן מרשימת השדרוגים המיוחדים שיושמו בריינג' רובר ספורט SV שנת 2023. מגוון התוספות והמודרניזציות אפשרו להפחית את משקל הרכב ב-76 ק"ג.
בשיתוף עם חברת Brembo פותחה מערכת בלמים ייחודית עם קליפרים בעלי 8 בוכנות וצלחות קרמיות מוקלות בקוטר עצום של 440 מ"מ (אופציה), ששומרות על לחץ הבלימה גם בעת עומס גבוה.
הג'נטים האופציונליים בקוטר R23 מסיבי פחמן ממזערים את המשקל הבלתי מוקפץ ובכך משפרים את התנהגות הכביש. רכב השטח נועל צמיגי Michelin Pilot Sport All Season 4 ברוחב 305 מ"מ מאחור ו-285 מ"מ מלפנים. הכל ביחד משפר את האחיזה, היציבות והמשיכה. הקשיחות המוגברת של הגלגלים האחוריים עוזרת לספק תגובת היגוי מידית.
מתלי האוויר 6D Dynamics מסוגלים להנמיך את השאסי ב-10-25 מ"מ נוספים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, בולמי זעזועים אדפטיביים עם מערכת קשר הידראולי מאפשרים לשלוט ברכב באופן מדויק יותר. המערכת המשוכללת הזו מסירה את הצורך להשתמש במייצבים רוחביים, מפחיתה את משקל הרכב, ממזערת את זוויות הגלגול כדי לשמור על מרכב יציב בעת פניות חדות והאצה, מגבירה את האחיזה ואת רמת הנוחות.
לגרסה הבכירה של רכב השטח זוויות מתלים קיצוניות יותר, מבנה חדש של החלק האחורי של השאסי, כיול ייחודי של מנגנון ההיגוי ובקרת היציבות, כולל המצב המיוחד TracDSC, דיפרנציאל מוגבל החלקה בבקרה אלקטרונית ועוד.
עיצוב חיצוני
מבחוץ בוצע עדכון של החזית והחלק התחתון של המרכב, הותקנו מכסה מנוע מקרבון וארבעה קצוות אגזוז. העיצוב של גרסת ה-SV הבכירה נועדה לשפר את האווירודינמיקה ולשפר את קירור המנוע ואת מערכת הבלמים. כל ריינג' רובר ספורט SV EDITION ONE מעוטר בלוגו בלעדי על הספליטר הקדמי, הקונסולה המרכזית, חצאיות הצד והפנסים. בנוסף לכך, עבור הרכב מוצע מבחר שילובי הצבעים והגימור הטובים ביותר, מה שזה לא אומר.
חלל פנימי
בתא הנוסעים של ריינג' רובר ספורט SV שנת 2023/2024 מותקנים מושבי ספורט מיוחדים Body and Soul עם משענת גב מקרבון ומערכת שמע מובנית. מערכת השמע Meridian כוללת 29 רמקולים, חלק מהם נמצאים במושבים על מנת להעשיר את הצליל. בתסופת תשלום ניתן להוסיף רכיבים המייצרים רטט בגבי המושבים בהתאם לקצב המוזיקה.
ריינג' רובר ספורט החדש מוצע בישראל עם מנוע טורבו דיזל 3 ליטר בהספק 300 ו-350 כ"ס וכן בגרסה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע בנזין טורבו 3 ליטר, במקרה זה ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 440 או 510 כ"ס. המחיר של גרסת הדיזל הבסיסית מתחיל ב-843,187 ₪, הגרסה ההיברידית פלאג-אין הבכירה – מ-1,044,987 ₪ (כולל אגרת רישוי, נכון למאי 2023).