סקודה. קודיאק החדש: הפרטים הראשונים
סקודה קודיאק החדש כבר ממש מעבר לפינה: פורסמו התמונות הראשונות של הדור השני לקרוסאובר בהסוואה. כרגע יש רק תמונות מבחוץ ואין אפשרות לקבל הצצה לתא הנוסעים. עם זאת, החברה הצ'כית שיתפה את הפרטים הראשונים. הקרוסאובר הבא יקבל 5 גרסאות, כולל קודיאק iV היברידי פלאג-אין. הפרמיירה מתוכננת לסתיו של 2023, אבל הייצור יחל רק בתחילת 2024.
הקרוסאובר מוצע בישראל בגרסת הדור הראשון אחרי עדכון שנת 2021. אצלנו מוצעות גרסאות עם הנעה כפולה ומנועי בנזין ודיזל. להזכירכם, במאי 2023 סקודה ישראל העלתה את המחירים כמעט על כל קו הדגמים. קודיאק התייקר ב- 6-12 אלף שקלים.
פלטפורמת MQB (בגרסת ה-Evo המשופרת) ובסיס הגלגלים (2,791 מ"מ) יועתקו לדור החדש ללא שינוי. תישאר גם הבחירה בין 5 או 7 מקומות. אבל מימדי המרכב של קודיאק 2024 ישתנו: האורך יגדל ב-61 מ"מ (ל-4,758 מ"מ), הרוחב יקטן ב-18 מ"מ (ל-1,864) והגובה יקטן ב-4 מ"מ (ל-1,657 מ"מ). יופיעו פנסי מטריקס חדשים. קוטר הגלגלים לא השתנה: מ-17 עד 20 אינץ'. תשתפר האווירודינמיקה: מקדם הגרר ירד מ-0,318 ל-0,292.
תא הנוסעים של הדור השני לקרוסאובר יציע מרווח רב יותר. הגג מול שורת המושבים השלישית יעניק 15 מ"מ נוספים של מרווח ראש. בשורה השנייה תופיע אפשרות להתקין בלוק נוסף עם מחזיקי כוסות על הטונל המרכזי. נפח תא המטען של גרסת 5 מקומות יגדל מ-835 ל-910 ליטר, בגרסת 7 מקומות – מ-270 ל-340 ליטר מאחורי השורה השלישית או מ-765 ל-845 ליטר עם שורה שלישית מקופלת.
כבר במפרט האבזור הבסיסי יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10,25 ומסך מולטימדיה "12,9. בתמונות אפשר לראות שהמולטימדיה כעת מוצבת מעל הפאנל הקדמי ולא מותקנת בתוכו. תצוגה עילית מוצעת כאופציה. ידית ההילוכים נדדה לגל ההגה (יותר לא תהיה גרסה עם תיבה ידנית). בטונל המרכזי יתמקם Phone Box – תא מקורר עם משטח טעינה אלחוטי לשני סמארטפונים. כמו כן, כאופציה יציעו בקרת שיוט אדפטיבית Travel Assist, עוזר חניה עם שליטה מרחוק ומערכת מתלים אדפטיבית משופרת DCC.
סקודה קודיאק 2024 החדש יגיע ב-5 גרסאות. גרסאות עם הנעה קדמית יקבלו מנוע טורבו דיזל TDI בנפח 2 ליטר (150 כ"ס) או טורבו בנזין TSI בנפח 1,5 ליטר (150 כ"ס) בשילוב עם סטרטר-גנרטור 48 וולט (היבריד קל). גרסאות עם הנעה כפולה יקבלו מנועי TSI ו-TDI בנפח 2 ליטר (204 ו-193 כ"ס, בהתאם). לכל המנועים תשודך תיבת 7 הילוכים רובוטית DSG כפולת מצמדים. המנועים עומדים בתקן Euro-6e.
קודם כל יופיע סקודה קודיאק iV ההיברידי. מערכת ההנעה מורכבת ממנוע טורבו בנזין 1,5 ליטר TSI בהספק 150 כ"ס בשילוב עם מנוע חשמלי, הנעה קדמית ותיבת 6 הילוכים רובוטית DSG, ההספק הכולל הוא 204 כ"ס. סוללה מלאה בקיבולת 25,7 קוט"ש תספק מעל 100 ק"מ של טווח במצב חשמלי. ישנם מטעני AC בהספק 11 קילוואט ומטעני DC בהספק 50 קילוואט.