רנו אוסטרל הוא קרוסאובר 5 מקומות קומפקטי בעל הנעה קדמית שהוצג ע''י חברת Renault במרץ של שנת 2022. הדגם יגיע כחלופה לדגם קדיאר הקומפקטי שלא היה מוצלח במיוחד, יוצר משנת 2015 ושווק בישראל. דגם אוסטרל הוא הרכב הראשון של הקונספט ''Nouvelle Vague'' (גל חדש), שמטרתו היא להפוך את המותג ליוקרתי יותר (ולמכור את הרכבים במחי
רנו אוסטרל. תושב הדרום
AUTOBOOM

רנו אוסטרל. תושב הדרום

רנו אוסטרל. תושב הדרום

רנו אוסטרל הוא קרוסאובר 5 מקומות קומפקטי בעל הנעה קדמית שהוצג ע''י חברת Renault במרץ של שנת 2022. הדגם יגיע כחלופה לדגם קדיאר הקומפקטי שלא היה מוצלח במיוחד, יוצר משנת 2015 ושווק בישראל. דגם אוסטרל הוא הרכב הראשון של הקונספט ''Nouvelle Vague'' (גל חדש), שמטרתו היא להפוך את המותג ליוקרתי יותר (ולמכור את הרכבים במחיר גבוה יותר). שם הדגם נובע מהמילה ''australis'', שפירושו בתרגום מהשפה הלטינית הוא ''דרומי''. כנראה השם מתאים לרכב עם יכולת שטח מוגברת, קל לבטא ונשמע בינלאומי. למרות ששמו ה''דרומי'' שמתפרש כ''תושב הדרום',' פותח במיוחד למדינות אירופה.

Renault Kadjar 2018. SUV 5-door, 1 generation, restyling.

בישראל הסוכנים מציעים גרסת רנו קדיאר חדשה עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר בעל הספק 116 כ"ס. תיבת ההילוכים היא תיבת 7 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול. עלות הקרוסאובר הקומפקטי בשנת 2021 עמדה על 152.111 ₪ (כולל אגרת רישוי). קראו עוד כאן

לידיעתכם

הייצור של הקרוסאובר החדש מתוכנן באותו המפעל בספרד שבו כעת מיוצר דגם קדיאר. המכירות באירופה מתוכננות לרבעון הרביעי של שנת 2022. עוד לא יודעים אם רנו אוסטרל יגיע ישראל.

עיצוב חיצוני

היצרן מכנה את העיצוב של הדגם "אלגנטי ומתקדם טכנולוגית", חלקי אורות ניווט לד בצורת C מזכירים את הקרוסאובר החשמלי מגאן E-Tech. דגם רנו אוסטרל החדש הוא גבוה יותר בהשוואה לדגם מגאן. לקרוסאובר 5 מקומות קומפקטי אורך 4,510 מ''מ, רוחב 1,825 מ''מ, גובה 1,618 מ''מ. בסיס הגלגלים עומד על 2,667 מ''מ. הרכב הוא ארוך יותר ב-6 ס''מ בהשוואה לדגם קדיאר, הרווח בין הצירים שלו מוגדל ב-2 ס''מ. רמת הגימור העשירה מגיעה עם פתרון עיצוב דו-הגוני ועם פנסי מטריקס. לראשונה דגמי Renault מגיעים עם חבילת ספורט Esprit Alpine, שכוללת גלגלים בגודל 20 אינץ', רשת גריל מיוחדת, עיטורי עיצוב חיצוני שחורים ובנוסף חלקי עיצוב תא הנוסעים בסגנון ספורטיבי.

עיצוב הפנים ואבזור.

עיצוב תא הנוסעים מצדיק את רמת המחירים החדשה. בתוכו נעשה שימוש בחומרי פרימיום - אלקנטרה, עור ואפילו עיטורי עיצוב מפורניר עץ. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ', שלא אופיינים לרכבים הקומפקטיים של המותג Renault הדמוקרטי, הם מרשימים במיוחד. היצרן טוען שלאוסטרל החדש תהיה שורת המושבים האחורית המרווחת ביותר בסגמנט. לשורת המושבים האחורית יש אפשרות כוונון ב-160 מ"מ, אך למרבה הצער, ניתן להוסיף אותה רק בתוספת תשלום והיא מגדילה מעט את נפח תא המטען - מ-500 ל-575 ליטר. עם זאת בקיפול שורת המושבים האחורית מתקבל תא מטען בנפח 1,525 ליטר.

רנו ציידה את הקומפקט שלה ביד רחבה: לדגם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על נתיב, מערכת חנייה אוטומטית, מצלמה היקפית ומספר מערכות סיוע לנהג נוספות - שבסך הכל מגיעות ל-32! ברשימת האופציות כלולות: תצוגת עילית 9.3 אינץ', כרית בטיחות מרכזית, שנפתחת בין הנהג לבין נוסע, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על נתיב וכו'.

מנועים

בתור בסיס לדגם נבחרה גרסת פלטפורמה CMF החדשה ביותר תחת הסימון CD3, שמסמל יחידת כוח היברידית מתונה, הנעה כפולה או קדמית. יחידות הכוח נוצרו על בסיס מנועי טורבו בנפח 1.2 או 1.3 ליטר - ללא מנועי דיזל או רכבים חשמליים. גרסת רנו אוסטרל 2022/2023 מונעת בזכות מנוע בנפח 1.2 ליטר עם 3 צילינדרים (130 כ''ס) ומתנע-אלטרנטור עם הספק 48 וולט וכן בזכות תיבת הילוכים ידנית. יחידת הכוח על בסיס מנוע בנפח 1.3 ליטר עם מתנע-אלטרנטור בעל הספק 12 וולט היא חזקה יותר ומצוידת בתיבת הילוכים ידנית (לגרסה הזאת הספק בסך 140 כ''ס) או בוריאטור X-Tronic (עם הספק בסך 160 כ''ס).

ללקוחות המפונקים ביותר יוצרה גרסת רנו אוסטרל E-Tech היברידית לחלוטין, שתחנת הכוח שלה נוצרה על בסיס מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר, תיבת שלושה הילוכי פירים ומנוע חשמלי. סוג ההנעה הוא קדמי, ההספק של יחידת כוח המקסימלי עומד על 200 כ''ס. הדגם מותנע בזכות סוללה, לאחר מכן מתאפשרת עבודה של מנוע בעירה. קיבולת הסוללה היא בסך 1.7 קילוואט נמוכה, לכן טווח הנסיעה בכוח החשמלי בלבד הוא נמוך, אמנם צריכת הדלק היא 4.6 ליטר ל-100 ק''מ בלבד.

רנו אוסטרל החדש יגיע בגרסאות בעלות הנעה קדמית או כפולה. גרסאות בעלות הנעה קדמית יקבלו מתלים אחוריים עצמיים למחיצה פשוטים, אך הבעלים של גרסאות עם הנעה כפולה ייהנה ממערכת מתלים רב-חיבורית ומשלדה 4Control Advanced נשלטת: בעת פנייה במהירות עד 50 קמ''ש, הגלגלים האחוריים מסתובבים לכיוון המנוגד לזה של הגלגלים הקדמיים, לטובת שיפור כושר התמרון בתנאי נסיעה בתוך העיר. בעת פנייה במהירות מעל 50 קמ''ש - לכיוון של הגלגלים קדמיים בפנייה עד חמש מעלות. בנוסף יש לציין את מערכת Multi-Sense עם 4 מצבי נהיגה (Eco, Comfort, Sport ומצב אישי Perso). בגרסאות עם חבילה Extended Grip לנסיעה בשטח ישנם מצבי נהיגה Snow ו-All Roads נוספים.

מה דעתכם, אוסטרל יהיה טוב יותר מקדיאר?
13 קולות