רנו קוליאוס – קרוסאובר קומפקטי מבית חברת Renault. נמצא בייצור משנת 2007, כיום נמכר הדור השני לרכב לאחר מתיחת פנים שנת 2020. בישראל מוצעות שתי גרסאות. הדור הנוכחי הושק בשנת 2016 ועודכן פעמיים על מנת לענות כנדרש על צרכי הלקוחות.
רנו קולאוס ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קרוסאובר רנו קוליאוס. דור 2 מתיחת פנים (2020)

רנו קולאוס ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

רנו קוליאוס – קרוסאובר קומפקטי מבית חברת Renault. נמצא בייצור משנת 2007, כיום נמכר הדור השני לרכב לאחר מתיחת פנים שנת 2020. בישראל מוצעות שתי גרסאות. הדור הנוכחי הושק בשנת 2016 ועודכן פעמיים על מנת לענות כנדרש על צרכי הלקוחות.

מבחוץ

רנו קוליאוס שנת 2020 המעודכן מושך תשומת לב בצללית המרכב שלו, בצורות השרירניות ומובלטות, הפגוש מלפנים "יושב גבוה", ופנסי חזית המעוצבים על פי האופנה האחרונה נראים אגרסיבי ומהודרים ב"סוגריים" של אורות היום. מכסה המנוע מעוטר בקצוות משופעים רבים, נוצץ הכרום על הגריל. נאה גם הפרופיל: קו מותניים עולה, גג משופע במעט, ספוילר אלגנטי המקשט את החלק האחורי של המרכב ומעניק לרכב מראה מוגמר. הכנפיים מנופחות באקספרסיביות. מאחורה קוליאוס מתהדר ב"אטבים" מרהיבים של הפנסים.

מימדי הקרוסאובר: 4672 מ"מ לאורך, 1843 מ"מ לרוחב ו- 1673 מ"מ לגובה. בסיס גלגלים – 2705 מ"מ ומרווח הגחון שווה ל- 210 מ"מ. לאחר מתיחת הפנים השתנה הפגוש הקדמי: הופיע פס כרום אנכי, "שפה" כסופה בחלקו התחתון, שונה עיצוב הגומחות עבור פנסי הערפל. דרך אגב, באחרונים כעת זוהרים אורות LED. עבר עדכון גם הפגוש האחורי, כלומר, חלקו התחתון והקישוט, אשר מדמה קצוות אגזוז.

מבפנים

תא הנוסעים של רנו קוליאוס החדש נוח, איכות חומרי הגימור גבוהה. העיצוב מבוצע בסגנון המוכר לבעלי רנו: "טאבלט" בגודל 7 אינץ' (רמת גימור Intense) או 8,7 אינץ' (Initiale Paris) של מערכת המולטימדיה R-Link, הגה רב-תכליתי בעל שלושה חישורים, צג 7 אינץ' השגרתי של לוח המחוונים. עם זאת, נותרו כפתורי חלונות הקודמים, כאשר תאורה ומצב "אוטומטי" זמינים עבור החלון של הנהג בלבד. לפחות הגרסה הבכירה Initiale Paris זכתה לריפוד איכותי בעור נאפה.

מרווח תא הנוסעים נדיב עבור כל חמשת הנוסעים. טובים במיוחד המושבים הקדמיים. ראשית, אלו הן כורסאות: רחבות ורכות, נוחות, בעלות חימום ואוורור. אולם קיימת בעיה אחת: טווח כוונון אורכי עלול לא להספיק לנהגים גבוהים. שנית, בחלק התחתון של המושבים ממוקמת משענת רגליים נשלפת, בחלק העליון של מעשנת הגב – גימור נאה דמוי מעוין ומשענות ראש "מחבקות". דרך אגב, העיטור על הפאנל הקדמי וכיסויי הדלתות בעל דפוס מעוין נראה הרבה יותר מעניין מהתוספות הקודמות בגימור מבריק.

בחלק האחורי נוכח שיפור חשוב: נוספה האפשרות לכוונן את זווית משענת הגב. אמנם, לשתי פוזיציות בלבד. שאר הדברים התורמים לנוחות הנוסעים נוכחו כבר לפני כן: אוצר עצום של מרווח רגליים, משענת יד ומחזיקי כוסות, פתחי מיזוג, חימום מושבים. תא המטען רחב ועמוק (450 ליטר), בעת מושבים מקופלים גודל עד 1380 ליטר. תהליך זה מתבצע באופן פשוט להפליא הודות לידיות של מערכת Easybreak הממוקמות בחלק האחורי של התא.

מנועים ורמות גימור

בישראל רנו קוליאוס שנת 2020/2021 מוצע עם מנוע דיזל 1,75 ליטר (בשווקים אחרים אותו מחליף מנוע טורבו בנזין 1.3 TCe בהספק 158 כ"ס). מנוע זה מאפשר להאיץ את הרכב מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 11,8 שניות ועד מהירות מרבית של 190 קמ"ש; צריכת דלק ממוצעת – 6,3 ליטר/100 ק"מ בלבד בעת נהיגה משולבת. קרוסאוברים אלו מצוידים בגיר 7 הילוכים רובוטי EDC דו-מצמדי ובהנעה קדמית בלבד. משווק בשתי רמות גימור: Intense המאובזרת היטב ו- Initiale Paris העשירה ביותר.

רמת גימור INTENSE מציעה: חיישן חנייה קדמי, מערכת «Easy Break» לקיפול מהיר של המושבים האחוריים, מערכת מולטימדיה R-Link 2 בעלת צג 7 אינץ' ומערכת שמע 3D Sound מאת Arkamys בת 8 רמקולים.

אם ברצונכם לקבל ריפוד עור – גרסת Initiale Paris היא בשבילכם, יתרה מכך בה כלולים: מולטימדיית R-Link 2 עם צג 8,7 אינץ' מוגדל, תאורת מתאר LED בתא הנוסעים, מושבים קדמיים חשמליים בעלי אוורור וחימום, מערכת שמע Bose Surround בת 12 רמקולים וסאב וופר, מערכת חנייה אוטונומית ודלת מטען חשמלית, זיהוי תמרורים ושליטה אוטונומית באור גבוה. חזותית, ראשית כל, הרכבים נבדלים בג'נטים 18 אינץ' (Intense) או 19 אינץ' (Initiale Paris). כמו כן, בגרסה הבכירה מותקנת תאורת LED מלאה וחלונות אחוריים מוכהים.

תאוצה מהירה עד 100 קמ"ש, עד כמה זה חשוב?
5 קולות