לאחר יציאתו בשנת 2017, הדגם לא זכה אף לא לעדכון משמעותי אחד. אבל עם יציאתו של הדור השני לקרוסאובר ב.מ.וו X2, השתנה כמעט הכל: מרכב בסגנון קופה, גדילה במימדים, עיצוב שונה, תא נוסעים מחודש וגרסת iX2 חשמלית!
הדור השני של ב.מ.וו X2 שנת 2024: השתנה כמעט הכל
AUTOBOOM

הדור השני של ב.מ.וו X2 שנת 2024: השתנה כמעט הכל

הדור השני של ב.מ.וו X2 שנת 2024: השתנה כמעט הכל

לאחר יציאתו בשנת 2017, הדגם לא זכה אף לא לעדכון משמעותי אחד. אבל עם יציאתו של הדור השני לקרוסאובר ב.מ.וו X2, השתנה כמעט הכל: מרכב בסגנון קופה, גדילה במימדים, עיצוב שונה, תא נוסעים מחודש וגרסת iX2 חשמלית!

עיצוב חיצוני

ב.מ.וו X2 שנת 2024 החדש הפך לקרוסאובר-קופה, והגידול במידות הוא כל-כך משמעותי שמעביר את הרכב מהקטגוריה הקומפקטית לכמעט בינונית! בהשוואה ל-X2 הראשון, הקרוסאובר מהדור השני התארך ב-194 מ"מ (ל-4,554 מ"מ), התרחב ב-21 מ"מ (ל-1,845 מ"מ) וגבה ב-64 מ"מ (ל-1,590 מ"מ). בסיס הגלגלים התארך באופן לא משמעותי – ב-22 מ"מ בלבד (ל-2,692 מ"מ).

העיצוב השרירי של הדגם החדש שונה מהותית מהדגם הקודם. לפנסים הקדמיים יש מדרגה נוספת בין הקטעים וטכנולוגיית מטריקס. הפגושים, צורת גריל ומכסה המנוע השתנו גם הם. ה"נחיריים" נהיו רחבים יותר. מהצד, הגג הנמוך והמשופע נראה דיסוננטי ביחס ל"מותניים" המסיביות, הצללית של המכונית יצאה כבדה. יחידות התאורה האחוריות אינן דומות לאלו של אף דגם אחר בהיצע של ב.מ.וו.

הגרסה ה"חמה" M35i xDrive מגיעה עם חבילת M Sport הכוללת כנפיים וגריל בסגנון קרבי, חישוקי R20, בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת בלימה משודרגת, מושבי ספורט וריפוד עור ואלקנטרה.

תא נוסעים

המסכים המעוקלים של לוח המחוונים (בגודל "10,25) ומערכת המולטימדיה ("10,7), על בסיס מערכת ההפעלה החדישה BMW OS 9.0, ממוקמים על פאנל יחיד ללא מגן שמש. בורר הילוכים קטן (אוטומטי בלבד, לא יהיו גרסאות עם גיר ידני), כפתורי איתותי החירום ובלם החניה ממוקמים על משענת היד המרכזית.

במקום הקונסולה המרכזית השגרתית, הופיעה גומחה גדולה למכשירים. מתחת לצג בפאנל הקדמי ישנו פתח אוורור גדול, מימין ומשמאל מותקנים שני פתחים רחבים לנוסעים. בעיקרון, תא הנוסעים של ב.מ.וו X2 כמעט ואינו שונה מזה של X1. התוספת לאורך המרכב אפשרות להגדיל את נפח תא המטען שעומד כעת על 515-560 ליטר בב.מ.וו X2 ו-525 ליטר בב.מ.וו iX2 החשמלי.

מערכת הנעה ושאסי

ב.מ.וו X2 ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

בתחילת השיווק ב.מ.וו X2 שנת 2024 החדש יוצע בחמש גרסאות. לכל הדגמים עם מנועי בעירה פנימית משודכת תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מערכת המתלים בכל הדגמים היא זהה: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ועצמות עצה כפולות מאחור. בתוספת תשלום מוצעים מתלים אדפטיביים בעלי מרווח גחון מופחת ב-15 מ"מ (ברירת מחדל עבור M35i).

גרסאות:

הגרסה החשמלית iX2 xDrive30.
  • גרסת הבנזין הבסיסית sDrive20i: מנוע טורבו 3 צילינדרים ממשפחת B38 בנפח 1,5 ליטר עם מתנע-גנרטור 48 וולט. מערכת היברידית קלה המפיק 170 כ"ס ו-280Nm. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8,3 שניות, מהירות מרבית – 230 קמ"ש. הנעה – קדמית.
  • גרסת הדיזל הבסיסית sDrive18d: מנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר B47 ללא סיוע היברידי (150 כ"ס, 350Nm). האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8,9 שניות. הנעה – קדמית.
  • גרסת הבנזין המתקדמת xDrive28i: מנוע טורבו 2 ליטר המפיק 244 כ"ס ו-400Nm, הנעה כפולה עם סרן אחורי משתלב (מוצעת בשוק ארה"ב).
  • הגרסה הספורטיבית הבכירה M35i xDrive: מנוע טורבו 4 צילינדרים B48 בנפח 2 ליטר ללא סיוע היברידי. הספק – 300/317 כ"ס (ארה"ב/אירופה), מומנט – 400Nm. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 5,4 שניות, מהירות מרבית – 250 קמ"ש. הנעה – כפולה.
  • הגרסה החשמלית iX2 xDrive30: הנעה כפולה, שני מנועים חשמליים המפיקים 313 כ"ס ו-494Nm. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 5,6 שניות, מהירות מרבית מוגבל ל-180 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 64,7 קוט"ש מספקת עד 493 ק"מ של טווח נסיעה (לפי WLTP). בעזרת מטען מהיר בהספק 130 קילוואט ניתן למלאות את הסוללה מ-10% ל-80% תוך 2,9 דקות. המטען הביתי בהספק 11 קילוואט מאפשר לבצע טעינה מלאה תוך 6,5 שעות.
איזה X2 תבחרו?
30 קולות