אאודי A8 סדאן. דור 4, עיצוב מחדש (2021)
אאודי A8 הראשונה הוצגה בשנת 1994. מאז, כמעט שלושה עשורים חלפו, אבל היא עדיין אקטואלית והינה הנציגה המתקדמת ביותר של מגוון הדגמים של אאודי ולא רק מתחרה עם מרצדס S-קלאס על התואר של מכונית המנהלים המתקדמת ביותר מבחינה טכנית, אבל במובנים מסוימים אפילו עולה עליה. הסדאן A8 מתפתחת ומשתפרת כל הזמן, בהיותה בחזית ההתקדמות, היא כוללת את כל הפתרונות הטכניים החדשים: אופטיקת LED, יחידת כוח היברידית ומערכת הפעלה עם מסך מגע עם משוב. לכן, אפילו עיצוב מחדש שיגרתי משפיעה על החלק החיצוני, תא הנוסעים ואבזור.
כמובן, כולנו ציפינו להופעה של טייס אוטומטי מלא, שלמענו ב- A8 הקודם אפילו הוקצה כפתור על הקונסולה. מכונית רובוטית כזו תוכל לנוע, לזוז, לתמרן ולעצור ללא "פיקוח" ושליטה של נהג. אבל... הנס לא קרה, טייס אוטומטי כזה עדיין לא הופיע. אבל נכנסו עידכונים רבים. נדבר על החידושים, השיפורים והעידכונים שהמכונית קיבלה בעיצוב מחדש בסוף 2021. נזכיר כי בישראל אאודי A8 החדשה מוצגת רשמית על ידי הדור הרביעי, שנת הדגם 2017 לפני העיצוב מחדש האחרון. ראשית, אאודי A8 החדשה תופיע בגרמניה, ולאחר מכן במדינות אחרות באירופה - ככל הנראה בדצמבר 2021. עלות משוערת - החל מ-99500 יורו.
אאודי A8 החדשה נמכרת בישראל בגרסת קואטרו TFSI 55 ומצוידת במנוע V6 טורבו בנזין בנפח 3 ליטר והספק 340 כ“ס. הסדאן בהנעה כפולה מאיצה למאה הראשונה ב- 5.6 שניות ומפתחת מהירות מרבית של 250 קמ"ש. מדובר ב"היברידית קלה" (Mild Hybrid), כלומר, אלטרנטור סטרטר עם חגורה ואוטומט ZF חדש בעל 8 הילוכים עם משאבת שמן חשמלית מאפשר לכבות את המנוע לא רק בפקק תנועה, אלא גם בעת נסיעה במהירויות מ- 55 עד 160 קמ"ש, כאשר אאודי A8 עוברת לאופן נסיעה חסכוני.
"ה-A8 היתה הצעד הראשון של המותג בקטגוריית יוקרה. יחד עם זאת, הודות לחידושים טכניים רבים ועיצוב מתקדם, היא הפכה לסמל משכנע עבור לקוחות ומתחרים: אאודי היא מותג מוביל וכוח אמיתי במגזר של סדאן יוקרתי. גם היום, זו ספינת דגל, והיא מגדירה מה המשמעות של רכב מנהלים בקטגוריה. אני מתרגש במיוחד בגלל A8", אמר אוליבר הופמן, ראש פיתוח טכני באאודי ספורט GmbH. ואנחנו מסכימים איתו, אנו מאמינים כי אאודי A8 היא אולי הסדאן העסקית הטובה ביותר עם מראה חדשני ביותר, אבזור מפואר, עם אמינות ובטיחות מעולות.
מראה חיצוני
אאודי A8 2022 החדשה קיבלה גריל מעודכן עם תבנית "תלת מימדית" (היא רחבה יותר מקודמתה), אופטיקה חדשה לחלוטין ופגושים אחרים, שבגללם אורך המרכב הוא כעת 5190 מ"מ (לעומת 5172 מ"מ קודם). מרכב המכונית מורכב ב- 58% מאלומיניום. אופטיקת קדמית לא רק שינתה צורה ("מדרגה" הופיעה בפינות התחתונות החיצוניות של הפנסים הקדמיים), אלא גם את המילוי: כל פנס ראשי מכיל 1.3 מיליון מראות זעירות שלא רק מפצלות את שטף האור לפיקסלים שניתן לשלוט בהם בדיוק גבוה מאוד, אלא גם יכולות "לצייר" הדרכות נווט ממש על הכביש. טכנולוגיה זו נקראת DMD (מראה מיקרו - דיגיטלית). האורות האחוריים בגרסה בסיסית מכילים צגי OLED דיגיטליים (OLED = דיודת פולטת אור אורגנית): בעת הזמנת מכונית, ניתן לבחור אחת משתי תבניות, ואם מכונית אחרת קרובה מדי ל- A8 העומדת במקום (פחות משני מטרים) מאחור, כל מקטעי ה- OLED יהבהבו באזהרה - והם בהירים מאוד. אופטיקה חדשה כוללת איתותי פנייה דינמיים, כמו גם תאורה לנהג בעת חזרה הביתה וכאשר נהג יוצא מהבית.
אאודי A8 היא אולי הסדאן מנהלים הטובה ביותר עם מראה חדשני ביותר, אבזור מפואר, עם אמינות ובטיחות מעולות.
עכשיו עבור A8 החדשה זמינה תדמית ספורטיבית, אבזור S line, איתה המכונית נראית כמו S8 "לוהטת" (פגושים וגריל). יש גם חבילות עם אלמנטים דקורטיביים מכרום או בצבע שחור. באשר לצבעי מרכב של ה-A8 המעודכנת, יש 11 גוונים, החדשים ביניהם מטאליים (ירוק, כחול שמיים, אפור מנהטן וכחול במיוחד) וחמישה ציפויי מט - Daytona Grey, Floret Silver, District Green, Terra Grey, Glacier White.. אאודי A8 2022 מגיעה עם גלגלים חדשים בקוטר של 18 עד 21 אינץ'.
תא הנוסעים
בתא הנוסעים של אאודי A8 2022, יש כמה שינויים: אנו נציין מסכי מערכת המדיה החדשה עבור נוסעים אחוריים - מסכים עם אלכסון של 10.1 אינץ' עם רזולוציית Full HD, ו"מנורות קריאה" עם טכנולוגיית מטריקס LED. זוג המסכים בפנל קדמי הם זהים, ואפילו גרפיקת התפריט נותרה ללא שינוי. אבל השילובים של גימורים שונו: המושבים ברמה גימור בסיסית עם עור ואלטה, כאופציה עור Valcona בצבע חדש בגוון קוניאק חום. נוסף חומר ידידותי לסביבה ממיקרופייבר Dinamica (ניתן להזמין גימור בחומר זה לפנלי דלתות, תמוכות ותקרה). ומה דעתך על הגימור בצבע כסף פסטל או עיצוב פנים בסגנון של S line בצבע שחור, בצבע "מרלו אדום" או "קוניאק"?
חבילת בקרת איכות אוויר אופציונלית כוללת מיינן וריחן אוויר. מושב הרפיה מרגש דמיון עם אפשרות לעיסוי גב ע“י 18 רפידות פנאומטיות. הנוחות הגבוהה ביותר של כריות ראש מושגת הודות להתאמה חשמלית.
מנועים
הדבר היחיד שהם החליטו לשנות מבחינת המנועים הוא הספק של אאודי A8 60 TFSI e ההיברידית. התפוקה של יחידת כוח של המכונית גדלה מ- 449 ל- 462 כ"ס. נזכיר כי היא מבוססת על מנוע בנזין 3 ליטר V6. שאר המנועים (מנועי טורבו בנזין V6 3.0 TFSI הספק 340 כ"ס ו-V8 4.0 TFSI בהספק 460 כ"ס וגם טורבו-דיזל V6 3.0 TDI בהספק 286 כ"ס) נותרו ללא פגע. המכונית עדיין מצוידת באוטומט הידרומכני בעל 8 הילוכים ויש לה הנעה כפולה קבועה. כאופציות הופיעו מתלים פעילים, "מסוגלים" לדכא סטיות מרכב בפניות (לנוחות הנוסעים) וגלגלים אחוריים הניתנים להיגוי. אאודי A8 סדאן הבכירה ביותר עדיין מצוידת במנוע V8 4.0 TFSI בסהפק 571 כ"ס המסוגל להאיץ למאה קמ“ש ב- 3.8 שניות.
אבזור
מערכת השמע המובחרת Bang &Olufsen שודרגה, ומספקת צליל תלת ממדי במושב האחורי. המגבר בעל הספק של 1,920 וואט מזין 23 רמקולים סטנדרטיים, שלט רחוק הופיע מאחור על משענת היד המרכזית. הוא מאפשר לנוסעי המושב האחורי לשלוט בתכונות נוחות רבות ובמערכת בידור ומידע.
אאודי מתקינה על ספינת הדגל שלה כ-40 מערכות סיוע שונות לנהג, חלקן כציוד סטנדרטי, ובאופציות חבילות Park, City ו- Tour.
- חבילת Park, כפי שהשם מרמז כוללת סיוע בחניה מרחוק.
- חבילת City היא מערכת סיוע למעבר בצמתים ובמהלך שינוי נתיב וגם כוללת מערכות בטיחות שונות.
- חבילת Tour הינה חבילה בסיסית בגרמניה וכוללת בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.