סדאן סיטרואן C אליזה. דור 1, מתיחת פנים שנת 2017
סיטרואן C אליזה הוא רכב תת-קומפקטי בפלח שוק החסכוני בעל צורת מרכב סדאן, עם 5 דלתות ו-4 מקומות מאת המותג הצרפתי Citroën. גרסת הדור הראשון מיוצרת משנת 2012. הסדאן הקלאסי בנוי על פלטפורמת ההנעה הקדמית PSA PF1, אותה הוא חולק עם דגמים רבים, דוגמת פיג'ו 208 וסיטרואן C3. בשנת 2017 C אליזה עברה מתיחת פנים שנגעה בנקודות רבות, אך לא הייתה מקיפה. הדגם מוצע רשמית בישראל, לכן נספר עליו בפירוט.
עיצוב חיצוני
העיצוב של C אליזה שנת 2017/2018 נותר במסגרת אותו הקונספט: רכב מקסים ולא יקר בעל עיצוב מאופק. בהשוואים לגרסת שלפני מתיחת הפנים השתנה הגריל, שהפך לרחב יותר, הופיעו פנסים חדשים מלפנים ומאחור. בגדול, הרכב יוצר רושם של סדאן מודרני ומרווח, פרקטי ודי אלגנטי. על אף המראה החיצוני הקומפקטי, תא המטען מגיע עם נפח של 506 ליטר, מה שמאפשר להתחרות בדגמים מסגמנט של מכוניות בעלות מימדים גדולים יותר.
חלל הפנים
סיטרואן C אליזה אחרי העדכון מצויד במסך מגע 7 אינץ' של הדור החדש המתחבר לטלפון סלולרי, פועל דרך Android Auto ו-Apple CarPlay לשימוש באפליקציות של הסמארטפון. ישנן טכנולוגיות שליטה וזיהוי קוליות המאפשרות לנהג לשלוט בפונקציות הטלפון והמולטימדיה ללא מגע.
הרכב מצויד במערכת החדשנית Citroën Connect Nav: מערכת ניווט תלת-מימדית עם מסך מגע הפועלת בזמן אמת וכוללת פונקציית שינוי מידה. באזורים מסוימים מוצעת חבילה של אופציות נוספות: Traffic Pack – עדכון מצב תנועה בזמן אמת והצעת מסלולים חלופיים או Alert Pack – התרעה על סכנה על המפה.
יחידת כוח ושאסי
סיטרואן C אליזה החדש מצויד במנוע בנזין טורבו 4 צילינדרים טורי BlueHDi 100 או במנוע דיזל. בישראל זמינה גרסת בנזין בלבד. המנוע בנפח 1,6 ליטר מפיק 116 כ"ס. המומנט מועבר לגלגלים דרך מערכת ההנעה הקדמית (FWD) ותיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית. הסדאן מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 9,4 שניות (עם תיבה ידנית) או 11,1 שניות (אוטומטית). בכל הנוגע לחלקי השאסי האחראים על ההיצמדות לקרקע, C אליזה מצוידת בתמוכות McPherson ובמערכת בלימה של C-Elysee 2017 BlueHDi 100 שכוללת בלמי דיסק מאווררים מלפנים ובלמי תוף מאחור.