עובדה מעניינת - המכונית הזאת שייכת גם לקטגורית המשפחתיות וגם לקטגורית המנהלים. בכל מקרה, מדובר בדגם בצורת מרכב סדאן, חמישה מקומות והנעה קדמית המיוצר כבר בדור השמיני.
יונדאי סונטה במרכב סדאן. דור 8 שנת 2019
AUTOBOOM

יונדאי סונטה במרכב סדאן. דור 8 שנת 2019

יונדאי סונטה במרכב סדאן. דור 8 שנת 2019

עובדה מעניינת - המכונית הזאת שייכת גם לקטגורית המשפחתיות וגם לקטגורית המנהלים. בכל מקרה, מדובר בדגם בצורת מרכב סדאן, חמישה מקומות והנעה קדמית המיוצר כבר בדור השמיני.

עיצוב מיוחד במינו האופייני למכוניות קוריאניות גורם לסונטה לבלוט מתוך הזרם בתנועה. לא תעברו לידה בחניון מבלי לזרוק מבט, עד כדי כך היא "משונה". אך המוזרות שלה לא מעוררת דחייה, להיפך, נוצר הרצון להתבונן בה ולפענח אותה. מעלה מחשבה על הסרט הקוריאני המופתי "פרזיטים", עם הגיבורה החיננית מרת פארק, גברת המזרח הרחוק, מאופקת ומושכת בו-זמנית. כך גם סונטה – מסתורית ולא דומה לכל השאר. ואין זה מפתיע, הרי המעצב הראשי של גרסת הדור השמיני של סונטה וראש מרכז העיצוב הקוריאני של יונדאי, סאנג יאפ לי, ידוע בזכות העיצוב שפיתח לשברולט קמארו ובנטלי בנטיאגה.

עיצוב חיצוני

אורות היום חורגים מפנסי החזית ומתמזגים עם המולדינגים מצופי הכרום המשתרעים על פני כל אורך מכסה המנוע ואחר כך עוברים דרך כל המרכב בצדדים. האורות בהם זוהרים דרך הפתחים הממוקמים ברווחים ההולכים והגדלים והדועכים בהדרגה. לאורך קצה התחתון של הפגוש שוב נתקלים בכרום – כיסוי בצורת סהר עם קצוות מופנמים כלפי מעלה. המוטיב ממשיך בחלק האחורי: פס אדום הזוהר בחושך על פני כל רוחב המרכב גם בצורת סהר שמעניק למכוניות ייחודיות מובהקת. בישראל הדגם מוצע בשבעה צבעי מרכב ועם יחידת כוח היברידית.

יונדאי סונטה החדשה מבוססת על הפלטפורמה המודולרית העדכנית שכוללת אחוז גדול של פלדות חוזק גבוה, לכן קשיחות המרכב גדלה והמשקל ירד ב-25 ק"ג בהשוואה לגרסת הדור הקודם של הדגם. התצורה השתנתה: סרח העודף הקדמי התקצר ב-20 מ"מ, בסיס הגלגלים התארך ב-35 מ"מ, האורך הכללי גדל ב-45 מ"מ. מימדי המרכב הם הבאים: אורך 4,900 מ"מ, רוחב 1,860 מ"מ, גובה 1,465 מ"מ, בסיס גלגלים 2,840 מ"מ. מרכז הכובד ירד בזכות השינוי במיקום המושבים. מערכת המתלים נותרה זהה עם תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי, אך קיבלה כיול שונה לצורך שיפור התנהגות הכביש.

חלל פנימי

תא הנוסעים של יונדאי סונטה 2019/2020 הוא ללא ספק מרווח ואלגנטי. היוצרים עשו מאמץ כדי להפוך את תא הנוסעים נעים למגע והוסיפו חומרים שמספקים את החוויה. מצד שני, התפעול הלא שגרתי בתמסורת באמצעות כפתורים לא מרגיש טבעי. הכפתורים שמחליפים את הבורר הרגיל ממוקמים לאורך ודורשים תשומת לב נפרדת. לוח המחוונים הדיגיטלי הוא מדויק וקריא, תצוגת העילית מקרינה על השמשה את נתוני מד המהירות והניווט, ישנה מערכת מצלמות היקפיות. במושבים האחוריים יש מספיק מרווח, אבל זווית ההטייה של משענת הגב מעוררת פקפוק ונראית מוגזמת. יש חימום בכל המושבים. נפח תא המטען פשוט ענקי ביחס למכוניות סדאן: 510 ליטר.

אבזור

יונדאי סונטה 2020/2021 ההיברידית נמכרת בישראל בשלוש רמות גימור: פרסטיז', פרימיום ולימיטד. מפרט האבזור הוא די אטרקטיבי: תצוגה עילית, מטען אלחוטי לסמארטפון, מולטימדיה עם תמיכת Apple Carplay ו-Android Auto ומערכת שמע Bose. בגרסת Limited יש פונקצית BVM מעניינת: השטחים המתים מוצגים על חוגת השעון הדיגיטלי בעת הפעלת האיתותים. בתור אופציה מוצעים חימום ואוורור של כל המושבים וריפוד עור.

על הבטיחות בסונטה החדשה אחראי מכלול עוזרים אלקטרוניים Smart Sense (בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטונומית, מניעת סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, שליטה באור גבוה) ו-9 כריות אוויר.

יחידת כוח

בישראל נמכרת הגרסה ההבירידית. ההספק המשולב של מנוע הדלק והמנוע החשמלי הוא 192 כ"ס. הראשון הוא מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר Smartstream G2.0 GDi עם הזרקה ישירה (152 כ"ס ו-188Nm). המנוע החשמלי משולב בתיבת 6 הילוכים אוטומטית, ההספק המרבי שלו הוא 52 כ"ס ו-205Nm. מותקנת מערכת בקרת תמסורת מעניינת שנקראת Active Shift Control (ASC), סונטה היברידית החדשה היא הראשונה שצוידה בטכנולוגיה זו. המערכת משתמשת במנוע חשמלי לסנכרון מהירות סיבוב הזיזים של מנוע הבנזין, מה שמאפשר לקצר את זמן העברת ההילוכים ב-30%, לנטרל תנודות ולשפר את החסכוניות.

דרך אגב, הודות לכך שהמכונית עוברת חלק מהדרך על אנרגיה חשמלית בלבד, צריכת הדלק היא 5 ליטר ל-100 ק"מ בנהיגה בינעירונית. מצד שני, בהתחשב במשקל בסך טון וחצי היא מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 9,2 שניות. השאסי הותאם למזג החם שלה יחסית: מתלים עצמאיים, מק'פרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור, בלמי דיסק עם אוורור בקדמיים.

מה הייתם בוחרים?
12 קולות