לקסוס LS – סדאן פאר גדול קטגוריית F המיוצר משנת 1989 על ידי המותג Lexus – חטיבת היוקרה של יצרנית רכב היפנית Toyota Motor Corporation. הדור החמישי של הסדאן הגדול והמפואר ביותר של לקסוס נמצא בייצור משנת 2017. מתיחת פנים שהתקיימה בקיץ 2020 – תכניתית, הופעת הבכורה של הרכב המעודכן נערכה במולדתו ביפן. דווקא על דגם ז
לקסוס LS ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סדאן לקסוס LS. דור 5 מתיחת פנים (2020)

לקסוס LS ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור, שדרוג

לקסוס LS – סדאן פאר גדול קטגוריית F המיוצר משנת 1989 על ידי המותג Lexus – חטיבת היוקרה של יצרנית רכב היפנית Toyota Motor Corporation. הדור החמישי של הסדאן הגדול והמפואר ביותר של לקסוס נמצא בייצור משנת 2017. מתיחת פנים שהתקיימה בקיץ 2020 – תכניתית, הופעת הבכורה של הרכב המעודכן נערכה במולדתו ביפן. דווקא על דגם זה היצרנית החליטה לנסות את קופלקס עוזרים אלקטרוניים החדש Lexus Teammate.

מבחוץ

הופעתו של לקסוס LS שנת 2020 נותרה כמעט ללא שינויים. הרכב יצא אלגנטי במיוחד, מרשים ובו-זמנית נמרץ, ולכן אינו זקוק לשיפורים. בפגוש הקדמי סדאן זכה לכונסי אוויר בצורה חדשה, שונתה צורת הפנסים שהפכה למעט פשוטה יותר. אורות LED העוצמתיים מכוונים נשלטים כעת על ידי מערכת בקרה המסתגלת BladeScan AHS, בבתי הפנסים הוקמו מראות עגולות מסתובבות המכוונות את שטף האור בדיוק רב לא רק על הכביש במהלך פניות, אלה גם מונעות סנוור של נהגים חולפים – המערכת מזהה עצמים זוהרים ומשאירה פערים באלומת האור. בגרסה ההיברידית שמוצעת בישראל כעת ישנם כונסי אוויר נוספים בכנפיים הקדמיות.

חלקו האחורי של הרכב נבדל בפגוש קצת שונה ובפנסים האחוריים, אשר הפכו מכרום למאט. ES זכתה לג'נטים חדשים ולגוון מרכב אפור עמוק ייחודי – Gin-ei Luster המכיל מיקרו-חלקיקי אלומיניום שבעזרתם המרכב משחק בחילופי גוונים מרהיבים בעת שינוי תאורה.

מבפנים

בתא הנוסעים של לקסוס LS שנת 2020/2021 המעודכן האלמנט החשוב ביותר, סביר להניח – מערכת המולטימדיה בעלת מסך מגע 12,3 אינץ' התומכת בממשקי Apple CarPlay, Android Auto ואפילו SmartDeviceLink. המסך הקודם היה באותו גודל, אך לא היה אקטיבי, לכן החדש מקורב לכיוון הנהג להישג נוח. לא נעלם משטח מגע השגרתי על הטונל המרכזי, אל הפאנל הקדמי נדדו כפתורי חימום המושבים וההגה שבהם משתמשים לעתים קרובות. על מנת להגביר את רמת הנוחות ושיפור בידוד הרעשים השתמשו בחומר מילוי מושבים חדש – אורתן בעל אלסטיות נמוכה, ותמוכות המנוע עברו חידוש. ונחזור למושבים: התפירה כעת שקועה עמוק יותר. בגימור הדלתות ניכר עיטור שבאת ייצורו היפניים הפואטיים לקחו השראה מ"השתקפות אור הירח במי הים".

חטיבת כוח

עבור הרוכשים בישראל מוצעת גרסה היברידית LS 500h בעלת מנוע אטמוספרי V6 בנפח 3,5 ליטר ומנוע חשמלי (הספק כולל 359 כ"ס). בגרסה זו שונתה תוכנת בקרת תיבת ההילוכים, כעת היא מעבירה הילוכים מוקדם יותר ואינה מטרידה את הנהג והנוסעים עם רעשי המנוע, המנוע החשמלי מתפקד באופן אקטיבי יותר. במערכת המתלים שונו בולמי הזעזועים אשר זכו לשסתומים ומייצבים חדשים – צעדים אלה ננקטו למען שיפור הנוחות בעת תנועה.

אבזור

בסדאן המעודכן ביצעה את הופעת הבכורה שלה מערכת Lexus Teammate החדשה, המהווה בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית מניעת סטייה מנתיב והתראה על סכנה, ובנוסף מערכת סיוע בחנייה מורחבת. למפרט האופציות נוספה מראה פנימית עם מסך שעליה מוצג שידור חי ממצלמה הממוקמת בחלק האחורי של הרכב.

האם LS היברידי מרצה אותך?
7 קולות