סדאן ניסאן אלטימה. דור 6 (2018)
ניסאן אלטימה – מכונית מנהלים, סדאן מרווח בעל 5 מקומות, הופעה בולטת ואבזור מעניין. נמצאת בייצור משנת 1992 על ידי יצרנית רכב Nissan היפנית. רב-מכר צפון-אמריקאי של החברה בין דגמי סדאן, דור שישי של אלטימה הוצג בתצוגת רכב בניו-יורק בשנת 2018. נכון לשנת 2021 דור זה מוצע בשוק הישראלי.
ניסאן אלטימה מתחרה עם הונדה אקורד וטויוטה קאמרי, וממש יושבת להם על הזנב.
מבחוץ
איך יראה הסדאן החדש מאת ניסאן נודע עוד בשנת 2017, הודות למכונית הקונספט ניסאן Vmotion 2.0. המכונית הסדרתית דומה מאוד לה, אך נהפכה עוד יותר פרקטית. נגיעות מקוריות: סרן קדמי המקורב לפגוש, קו מכסה מנוע נמוך, "וי" מאסיבי בגימור כרום על הגריל, גג "מרחף", פרופיל נמרץ ואלגנטי - ניסאן אלטימה החדשה יצאה נאה במיוחד. פנסי חזית משופעים, צרים וארוכים מעניקים לחרטום הסדאן אגרסיביות. ובחלק האחורי תופסים את העין שני קצוות אגזוז וספוילר קטן ה"צומח" ממכסה המטען. מקדם הגרר נמוך להפליא: 0,26 בלבד.
השינויים במימדי המרכב מורגשים בקושי: המכונית התארכה והתרחבה ב- 25 מ"מ, נמכה ב- 25 מ"מ, ובסיס הגלגלים שלה גדל ב- 48 מ"מ עד 2825 מ"מ, כמו לטויוטה קאמרי. מימדי אלטימה החדשה: 4900 מ"מ לאורך, 1852 מ"מ לרוחב ו- 1444 מ"מ לגובה. מרווח גחון – 129 מ"מ. נפח תא מטען – 437 ליטר.
מבפנים
חשוב לציין כי היצרנית היפנית אינה שואפת להשתיל את כל הטכנולוגיות הזמינות לתוך סדאן המנהלים שלה. אפילו ברמות גימור היקרות לא נפגש לוח מחוונים דיגיטלי, ומתחת למסך מגע הקומפקטי יחסית של מערכת המולטימדיה ממוקמים בקרים מכאניים רבים. סביר להניח, זה יאפשר לכבוש את ליבם של הקהל השמרני יותר בין נהגים. ולכן מול הנהג – לוח מחוונים שגרתי בעל ספרות גדולות ומחוגים מאסיביים. בין מד המהירות לטכומטר, כמחווה לאופנה ולפרקטיות, ממוקם צג גדול של מחשב הדרך המציג נתונים חשובים.
את תשומת הלב מושך הגה רב-תכליתי בעל צורה ארגונומית הקטום בחלקו התחתון. בקונסולה המרכזית הותקן מסך מגע (אפילו בגרסה הבסיסית) בגודל 8 אינץ'. מערכת המולטימדיה כוללת שירותי אפל קארפליי ואנדרויד אוטו, בנוסף, ישנן ארבע יציאות USB – אחד רגיל ואחד קומפקטי בכל שורת מושבים. להתחבר ניתן דרך כל סמארטפון. בעיקרון, תא הנוסעים של ניסאן אלטימה 2018/2019 עם פאנל קדמי מונמך ומסך מולטימדיה יוצא מן הכלל נראה אוורירי מתמיד. כמו כן, ראויים לציון הקווים החלקים בעיצוב הפנים ומושבים בעלי תמיכה.
חטיבות כוח ושאסי
בתור מנוע בסיסי נותר האטמוספרי 2,5 ליטר בעל 4 צילינדרים, אך על פי דברי החברה, 80% מהמנוע חודשו לחלוטין: ההספק הוגבר עד 191 כ"ס ו- 244Nm, וצריכת הדלק הופחתה. דווקא עם מנוע זה ניסאן אלטימה שנת 2019/2020 מוצעת בשוק הישראלי. המנוע השני – טורבו 4 ציל' חדשני – 2.0 VC-Turbo עם יחס דחיסה משתנה (הספק 251 כ"ס). לשני המנועים משודכת תיבת הילוכים רציפה המקורית Xtronic. גרסת 2 ליטר מצוידת בהנעה קדמית בלבד.
מנוע 2,5 ליטר מאיץ את הסדאן עד 100 קמ"ש תוך 8,7 שניות, צריכת דלק בנהיגה משולבת – 7 ליטר / 100 ק"מ. למערכת המתלים סכמה עצמאית: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי, מערך רב-חיבורי מאחורה. תשומת לב רבה הוקדשה לבולמי הזעזועים, כעת הם מספקים נסיעה רכה יותר.
רמות גימור ואבזור
בניסאן אלטימה שנת 2020 הופיע קומפלקס ProPilot: פונקציות נהג אוטומטי כוללות בקרת שיוט אדפטיבית ומניעת סטייה מנתיב. ואת חבילת העוזרים האלקטרוניים MOD 360 משלימה מערכת בלימה אוטומטית בעת נסיעה ברוורס. תא הנוסעים מרופד בעור (מושבים, הגה, ידית הגיר); מושבים קדמיים – בעלי חימום וזיכרון של מושב נהג, בקרת אקלים דו-אזורית, כל הגרסאות מצוידות במצלמה אחורית ובקרת שיוט אדפטיבית. השליטה במערכת השמע, בפונקציות Bluetooth ובבקרת השיוט מתבצעת באמצעות מקשים על ההגה.
בישראל המכונית מוצעת במספר רמות גימור. הפשוטה יותר נקראת SV.
SV כוללת: מערכת שמע בת 6 רמקולים, כוונון הגה לגובה ולעומק, TPMS – מערכת בקרת לחץ אוויר בגלגלים. אחראים על בטיחות: 10 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם התרעה בפני התנגשות, מערכת התרעה על זיהוי מכשול מאחור, ניטור שטחים מתים, סיוע בעלייה ובקרת יציבות דינמית.
SL הבכירה כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית Nissan Connect, מערכת שמע Bose בת 9 רמקולים ומצלמה אחורית. אחראים על הבטיחות: 10 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים, בלימת חירום, ניטור מרחק מלפנים עם התרעה בפני התנגשות, התרעת זיהוי מכשול מאחורה, ניטור שטחים מתים, מערכת בלימת חירום, כולל זיהוי הולכי רגל. נוסף על כך, ישנן מערכת לסיוע בנסיעה בעליה, אור גבוה אדפטיבי, בקרת יציבות דינמית ובקרת לחץ אוויר בגלגלים. ראויים לציון בלם יד אלקטרוני והגה מתחמם. חזותית המכונית נבדלת בגלגלים בעלי ג'נטים 19 אינץ', סאנרוף, פנסי חזית LED, פנסי יום וערפל.