טויוטה קאמרי זוהי מכונית מנהלים מאת יצרנית הרכב היפנית טויוטה המיוצרת משנת 1982. בשנת 2021 הושקה גרסת דור שמיני המעודכנת בעלת צורת מרכב סדאן, שמוצעת היום בשוק הישראלי.
סדאן טויוטה קאמרי. דור 8, מתיחת פנים שנת 2020
AUTOBOOM

סדאן טויוטה קאמרי. דור 8, מתיחת פנים שנת 2020

סדאן טויוטה קאמרי. דור 8, מתיחת פנים שנת 2020

טויוטה קאמרי זוהי מכונית מנהלים מאת יצרנית הרכב היפנית טויוטה המיוצרת משנת 1982. בשנת 2021 הושקה גרסת דור שמיני המעודכנת בעלת צורת מרכב סדאן, שמוצעת היום בשוק הישראלי.

גרסת דור שמיני של טויוטה קאמרי יצאה בשנת 2017 והיא למעשה פותח מהיסוד. המכונית קיבלה שאסי ספורטיבי יותר עם מרכז כובד מונמך והמרכב החדש נהיה חזק יותר הודות לשימוש בפלדות חוזק גבוה. קאמרי דור שמיני יצאה ארוכה, רחבה ונמוכה יותר מהקודמת. במקום תמוכות מק'פרסון בסרן האחורי הותקן מערך מתלים רב-חיבורי, מה שהשפיע לטובה על התנהגות הכביש ותרם לנסיעה חלקה. הודות להתקנת המנוע על גבי 4 תמוכות הופחתה רמת הרטט. תא הנוסעים של גרסת הדור השמיני השתנה באופן משמעותי מבחינת העיצוב, פריסת המושבים והארגונומיה באופן כללי. הנהג יושב ב"קוקפיט" משלו, הכל בהישג יד. לנוסע הקדמי מסופק מרווח מרבי גם לאורך וגם לגובה.

המאפיינים של גרסה לאחר מתיחת פנים שנת 2020

בסוף שנת 2020 הושקה הגרסה המעודכנת של טויוטה קאמרי. בוצעו שינויים במרכב של ההסדאן, שוכלל תא הנוסעים ויצאו גרסאות חדשות. השתנתה צורת הפגוש הקדמי, בצדדים הופיעו תוספות כרום דקורטיביות. עודכן עיצוב הגריל, כעת הוא מגיע בשני צבעים: שחור ואפור כהה. המצלמה הקדמית נדדה לשבכת כונס האוויר המרכזי בפגוש הקדמי. הופיעה אפשרות לבחור בין ג'נטים R17 או R18 בעיצוב חדש. בפנסים האחוריים יש גרפיקה חדשה. להיצע צבעי המרכב הצטרף גוון Deep Metal Grey.

טויוטה קאמרי 2021 ההיברידית נבדלת בגריל מקורי, בלוחיות מיוחדות על המרכב ובעיטור כחול. בנוסף בוצעו שינויים בגג, במראות צד ונוספו חישוקי סגסוגת קלה מבריקים בצבע שחור.

בתא הנוסעים של קאמרי הופיע מסך "מרחף" של מערכת המולטימדיה החדשה בגודל "9 עם אפשרות חיבור דרך Apple Carplay ו-Android Auto. בנוסף למגע, במערכת ניתן לשלוט באמצעות מקשים פיזיים ומתגים. פתחי האוורור המרכזיים הועברו מתחת למסך המולטימדיה. נוספו שתי אפשרויות ריפוד בעור מנוקב בצבע בז' או שחור.

כל רמות הגימור של דגם שנת 2020/2021 מצוידות במכלול מערכות הבטיחות המשוכלל Toyota Safety Sense, הכולל פונקציות מעודכנות למניעת התנגשות במצבים שונים ובלימת חירום לפני מכשול. המערכת למדה לזהות כלי רכב אחרים במהלך פניות. שוכללו מערכת מניעת סטיה מהנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שמזהה תמרורים.

המנועים

התוכן הטכני נשאר ללא שינוי. במדינות אירופה טויוטה קאמרי זמינה עם יחידת כוח היברידית על בסיס מנוע 2,5 ליטר (הספק כולל 178 או 218 כ"ס) בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ועם הנעה קדמית. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 7,8 ליטר ל-100 ק"מ.

במבחן העיצוב ומפרט האבזור: איזה רכב הייתם מעדיפים?
21 קולות