ב-04.10.2023 התקיימה הבכורה של הדור השני של סקודה קודיאק. הקרוסאובר שמר על התווים המוכרים, אך נהיה בולט ומודרני יותר, התארך, זכה לתא מטען גדול יותר, לתא נוסעים טכנולוגי ולאפשרויות בטיחות מתקדמות, ולראשונה קיבל גרסת פלאג-אין היברידית בעלת טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ.
סקודה קודיאק. דור 2 שנת 2023
AUTOBOOM

סקודה קודיאק. דור 2 שנת 2023

סקודה קודיאק. דור 2 שנת 2023

ב-04.10.2023 התקיימה הבכורה של הדור השני של סקודה קודיאק. הקרוסאובר שמר על התווים המוכרים, אך נהיה בולט ומודרני יותר, התארך, זכה לתא מטען גדול יותר, לתא נוסעים טכנולוגי ולאפשרויות בטיחות מתקדמות, ולראשונה קיבל גרסת פלאג-אין היברידית בעלת טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ.

הדור השני של סקודה קודיאק יושק באירופה בתחילת 2024, המחירים ייחשפו בהמשך.

מועדים

עיצוב חיצוני

סקודה קודיאק החדש הפך לרכב הסדרתי הראשון מאת המותג הצ'כי שבעיצובו יושמו אלמנטים מהסגנון המקורי שהודגם בקונספט Vision 7S. עיצובו של הדור השני נראה הרבה יותר מודרני, אלגנטי ודינמי בהשוואה לדור הקודם. מקדם הגרר ירד מ-0,318 ל-0,282. המרכב התארך ב-61 מ"מ ל-4,758 מ"מ, אך המרחק בין הסרנים לא השתנה (2,791 מ"מ). הרוחב (1,864 מ"מ) והגובה (1,657 מ"מ) הוקטנו ב-18 ו-17 מ"מ.

הופיעו קווים בולטים חדשים על מכסה המנוע ופגוש קדמי חדש בעל כונס אוויר מרכזי טרפזי. השתנתה צורת פנסי החזית. הפנסים הדו-קומתיים יגיעו אופציונלית עם טכנולוגית מטריקס. שני זוגות הפנסים מחוברים ויזואלית על-ידי פס, מאיר מלפנים ואדום רגיל מאחור. במבט מהצד קודיאק החדש נראה שונה לחלוטין. הפנסים האחוריים מחולקים לקטעים. בחלק העליון של דלת המטען הותקן ספוילר חדש. הגלגלים מגיעים בקוטר מ-17 עד 20 אינץ'.

תא נוסעים ואבזור

הקרוסאובר יוצע כמקודם בגרסאות עם 5 או 7 מושבים. הנוסעים בשורה השלישית כעת יוכלו להתיישב באופן נוח יותר הודות למרווח הראש המוגדל ב-15 ס"מ, ובכל זאת, השורה האחורית עדיין מיועדת דווקא לילדים. המושבים בשורה השנייה מתכווננים לאורך. נפח תא המטען בגרסת ה-5 מקומות עומד על 910 ליטר (ב-75 ליטר יותר), גרסת 7 מקומות משאירה 340 ליטר מאחורי השורה האחרונה (ב-70 ליטר יותר).

מעתה כל הכרום הוסר מתא הנוסעים, הגימור מבוצע מטקסטיל שמיוצר מפוליאסטר ממוחזר או שמורכב מ-40% צמר טבעי. ישנן יציאות טייפ C בהספק 45 וואט, Phone Box – תא מקורר עם טעינה אלחוטית לשני סמארטפונים בהספק 15 וואט, וכן מגרד קרח ומטריה, שנוצרו "מחומרים ידידותיים לסביבה". הופיעו ידיות דלת "מרחפות" בחלק הפנימי של הדלתות. בורר ההילוכים האוטומטי היגר מהקונסולה המרכזית לצד הימני של גל ההגה.

תא הנוסעים צויד בלוח מחוונים "10 ובמסך מגע מרכזי נפרד של המולטימדיה בגודל "10 בגרסאות הבסיסיות ו-"13 בגרסאות הבכירות. מערכת המדיה קיבלה ממשק חדש, תפעול קולי מתקדם, עדכון OTA, תמיכת Android Auto ו-Apple CarPlay ואפליקציה לשליטה מרחוק. דלת מטען חשמלית נכללת כסטנדרט. רמות הגימור היקרות יוסיפו תצוגה עילית ועיסוי למושבים הקדמיים.

סקודה קודיאק ‏2023. מרחב פנימי, סלון הרכב. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

מתחת לפתחי האוורור המרכזיים מותקנים שלושה בקרים מסתובבים "חכמים" עם צג במרכז: השניים החיצוניים מיועדים לשליטה בבקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים, המרכזי הוא רב-תכליתי ואחראי על עוצמת השמע, מצבי נהיגה, מהירות מאוורר וכו'. לחיצה על החוגה מאפשרת לעבור בין מצבי שליטה שונים.

בטיחות

מערכות הבטיחות של סקודה קודיאק שנת 2023/2024 גם הן עברו עדכון. הותקנה מערכת סיוע בצומת המנטרת כלי רכב מתקרבים בעת פנייה שמאלה. מערכת ניטור תנועה חוצה מאחור צוידה כעת בבלימה אוטונומית בעת זיהוי הולכי רגל. ניטור תנועה חוצה מלפנים מאפשר לתמרן בבטחה גם באזורים בהם הראות מוגבלת עקב שטחים מתים. הופיעה מערכת יציאה בטוחה. טווח הזיהוי של מערכת ניטור השטחים המתים גדל ל-90 מטר (בעבר היה 70).

סקודה קודיאק ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

בקרת השיוט Travel Assist המשוכללת קיבלה סיוע בעת החלפת נתיב והתאמת המהירות בהתאם למהירות המותרת בכביש על בסיס נתוני מערכת הניווט. מערכת Emergency Assist מבטיחה עצירה מלאה ובטיחותית של הרכב. אם הנהג יפסיק להגיב להתרעות, יתבצע חיבור אוטומטי למוקד חירום.

סקודה קודיאק ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

מערכת החניה האוטונומית "זוכרת" את 50 המטרים האחרונים ושומרת עד 5 מקומות חניה שונים. כאשר הרכב יגיע ליעד, במולטימדיה תופיע התראה שתדרוש אישור, ולאחר מכן המערכת תתחיל לבצע תמרון חניה בעצמה. יותר מכך, ניתן לחנות מרחוק באמצעות אפליקציית שליטה מרחוק. השליטה על התהליך מבחוץ אפשרית ממרחק עד 5 מטרים. חלק מהפונקציות המצוינות לעיל יתווספו באמצעות עדכוני OTA.

גרסאות

סקודה קודיאק 2023/2024 מבוסס על פלטפורמת MQB-Evo. הקרוסאובר יגיע ב-5 גרסאות, שתיים מהן חשמליות.

הגרסאות ההתחלתיות:

  • דיזל: טורבו 2 ליטר TDI בהספק 150 או 193 כ"ס.
  • בנזין: טורבו 4 ציל' 2 ליטר TSI בהספק 204 כ"ס.

לכל הגרסאות משודכת תיבת DSG רובוטית 7 הילוכים; גרסאות הבנזין והדיזל החזקה יותר מצוידות בהנעה כפולה. המנועים עומדים בתקן Euro-6e.

גרסאות היברידיות:

  • היבריד קל: מערכת ההנעה מבוססת על מנוע בנזין 1,5 ליטר TSI בהספק 150 כ"ס בשילוב עם מתנע-גנרטור 48 וולט ותיבת 7 היל' DSG, הנעה קדמית בלבד.
  • היברידית פלאג-אין הבכירה: גרסת ה-PHEV מבוססת על אותו מנוע בנזין 1,5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי ותיבת 6DSG. ההספק הכולל של המערכת הוא 204 כ"ס. הסוללה בקיבולת 25,7 קוט"ש מאפשרת לעבור כ-100 ק"מ במצב חשמלי.
סקודה קודיאק ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

סקודה קודיאק iV שנת 2023/2024 ההיברידי פלאג-אין יצויד במטען ביתי איטי בהספק 11 קילוואט ובמטען מהיר בהספק עד 50 קילוואט המאפשר למלא את הסוללה ל-80% תוך פחות מ-25 דקות. הקרוסאובר הנטען מהרשת מוצע רק בגרסת 5 מקומות (בשל הסוללה המותקנת מאחור), נפח תא המטען נע בין 745 – 1,945 ליטר.

מה דעתכם על הקודיאק החדש?
24 קולות