
Soueast Motor. טייוואן נמצאת בדרום-מזרח
Soueast Motor או SEM היא יצרנית רכב מטייוואן הפועלת משנת 1995 ששמה מגיע מהמיקום הגיאוגרפי של החברה – South East (דרום-מזרח). כמו כמעט כל יצרנית רכב סינית אחרת, החברה התחילה מייצור רכבים ברישיון ובתור סטנדרט בחרה בדגמי מיצובישי. בעוד שתחת המותג Soueast החברה ייצרה גם מכוניות משלה וגם מכוניות על בסיס הדגמים היפניים. לאחר זמן מה, היצרנית קמה על רגליה והשתחררה מהדגמים המושאלים. כמובן, כולם יודעים שטייוואן נמצאת בדרום-מזרח ושהיחיסים בינה לסין היבשתית מאוד מסובכים.

אך מעטים יודעים שחברת Soueast ממלאת תפקיד של מעין "מגשרת", מאחר והמניות שלה נמצאות בו-זמנית בבעלות מייסדים סינים (50%) וטייוואנים (25%), ב-25% הנותרים מחזיק התאגיד היפני Mitsubishi Motors. מוצרי SEM נמכרים לא רק בשוק הפנימי, אלא גם בסין. בנוסף לכך, לא רבים יודעים שרכבי Soueast הוכרו על-ידי מומחי J.D. Power כבין האמינים ביותר בסין לצד ממותגים הרבה יותר מפורסמים.
מי הם Soueast Motor
כפי שכבר צוין, Soueast Motor (SEM) פועלת מאז 1995. יצרנית הרכב הגדולה ביותר בטייוואן הוקמה לאחר מיזוג של החברה הסינית Fujian Motor Industry Group Co עם China Motor Corporation הטייוואנית. המיזם שיתף פעולה עם 35 ספקיות חלקי רכב מטייוואן, מה שאפשר ליצור מערכת ייצור ותמיכה סגורה ומוצלחת.

SEM בנתה מפעל על בסיס טכנולוגיית ייצור המנועים של מיצובישי, רכשה ציוד מיפן ומגרמניה. כיום, תהליך הייצור משלב פסי ייצור, ריתוך, צביעה, הרכבה ובקרת איכות. החברה הפכה ליצרנית הרכב הראשונה שעברה אישור מוצלח של מערכת ניהול האיכות ISO 9001:2000 ו-ISO 14001: 2004 ואת אישור החובה 3 °C: China בסין.
רכבי Soueast הוכרו על-ידי מומחי J.D. Power כבין האמינים ביותר בסין
SEM השיקה את הדגם העצמאי הראשון שלה באוקטובר 2008. זה היה V3 LingYue הקומפקטי במרכב סדאן. חודש לאחר מכן החל הייצור של מיניוואן מיצובישי זינגר על בסיס פאג'רו עם שלדת סולם. בנובמבר 2009 החברה החלה לייצר את מיצובישי לנסר. ובשנת 2011 SEM הקימה מכון מחקר ופיתוח רכב משלה והתחילה לצבור קצב: המכונית השנייה הייתה V5 LingZhi במרכב סדאן (ספטמבר 2012), השלישית – SEM V6 LingShen במרכב האצ'בק שהופיעה באפריל 2013 וכבר לאחר שנה קיבלה גרסה עם כושר עבירות מוגבר.
קו הדגמים
כיום, קו הדגמים של Soueast Motor מורכב מכמה קרוסאוברים, סדאן אחד והמיניבוס החשמלי דליקה, שנוצר על בסיס דגם מיצרנית אחרת, King Long. השם עבר בירושה מהשותפה היפנית מיצובישי.
בשנת 2016 הופיע לראשונה הקרוסאובר DX3, העיצוב שלו פותח על-ידי מומחי Pininfarina, הסגנון המקורי נקרא "כנפי הנץ". בשנת 2019 יצא הקרוסאובר DX5 שעוצב על-ידי אותן ידיים. הדגמים נוצרו על בסיס פלטפורמת מיצובישי וזכו לשכלול. DX3 עבר מתיחת פנים בשנת 2018 ו-DX5 קיבל גרסה חשמלית עם טווח נסיעה של עד 351 ק"מ.
בשנת 2020 הוצגו הדור השני לקרוסאובר DX7 (הראשון יצא ב-2014) ו-DX9 החדש. הראשון קיבל מרכב באורך 4,6 מ' וצויד במנוע טורבו 1,5 ליטר (156 כ"ס) או 1,8 ליטר (197 כ"ס) בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים. קרוסאובר DX9 באורך 4,9 מ' הפתיע בעוצמת המנוע שלו – טורבו 1,8 ליטר בהספק 245 כ"ס. שני הרכבים קיבלו מפרט אבזור עשיר ועיצוב נעים.
האפשרות הזולה ביותר בהיצע של Soueast היא A5 במרכב סדאן שאורכו 4,588 מ"מ. המכונית מיוצרת משנת 2018 ומחליפה בקו הדגמים את V5, מחירה 52,9 – 78,9 אלף יואן. מצוידת במנוע 1,5 ליטר Mitsubishi 4A91 MIVEC ובתיבה ידנית או בגיר רציף.