רנו קפצ'ור – מיני-קרוסאובר המיוצר על ידי חברת Renault הצרפתית משנת 2012. נוצר על בסיס הדור הרביעי להאצ'בק רנו קליאו. השם נובע מהמילה הצרפתית "cap" – "מסלול", "כיוון", הוא גם יוצר אסוציאציה עם המילה האנגלית "capture" ("לכידה"), ובכל מקרה מעורר את רוח ההרפתקאות והגילוים.
רנו קאפטור ‏2012. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

הגמד המוצלח

רנו קאפטור ‏2012. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

רנו קפצ'ור – מיני-קרוסאובר המיוצר על ידי חברת Renault הצרפתית משנת 2012. נוצר על בסיס הדור הרביעי להאצ'בק רנו קליאו. השם נובע מהמילה הצרפתית "cap" – "מסלול", "כיוון", הוא גם יוצר אסוציאציה עם המילה האנגלית "capture" ("לכידה"), ובכל מקרה מעורר את רוח ההרפתקאות והגילוים.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2012 ל- 2019, עבר מתיחת פנים ב- 2017. הופעת בכורה העולמית התקיימה בתצוגת רכב בז'נבה בשנת 2013. מעצב הרכב – לורנס ואן דן אקר. הרכבים הראשונים הושקו למכירה ביוני 2013 בבריטניה. מעניין, שעבור שווקים מתפתחים בשנת 2016 חברת רנו הציגה דגם דומה, אך מבוסס על פלטפורמת B0. מהרכב הבסיסי דגם זה נבדל במימדי מרכב מוגדלים ובמרווח גחון גדול. השם הוחלף ל- Kaptur עקב אפשרות של הגיה לא נכונה.

מראהו החיצוני של הקרוסאובר החדש עולה בקנה אחד עם שמו: למרכב בליטות אקספרסיביות בצדדים, יחידות תאורה שרועות בחזית, צבע דו-גוני. לפי רעיון היוצרים, קפצ'ור אמור להראות דינאמי, אך לא אגרסיבי. בסגמנט קרוסאוברים קומפקטיים המתפתח במרץ רנו החליטה למשוך את תשומת ליבם של לקוחות עם נוחות: תא נוסעים מרווח (על אף מימדי מרכב הצנועים), תנוחת ישיבה גבוהה לנהג, תא מטען גדול. תא הנוסעים – גילום הסגנון החדש בשביל רנו של עיצוב הדשבורד, הקונסולה המרכזית וההגה.

קפצ'ור הראשון התאפיין בתא נוסעים מרווח, בתנוחת ישיבה גבוהה לנהג ובתא מטען גדול.

הרכב זכה למערכת מולטימדיה חדשה R-Link בעלת מסך גדול המזכיר טאבלט ביכולותיו. יתר על כן, היו זמינים בלוטוס, מערכת שמע Hi-Fi, פונקציית כניסה ללא מפתח, מערכת סיוע בזינוק בעליה, חיישני חנייה אחוריים. את הרוכשים משכה האפשרות לבחור שילובי צבעים שונים בגימור הפנים, וכמו כן, אפשרות להזמין גג הצבוע בצבע הנבדל משאר המרכב.

מתחת למכסה המנוע של קפצ'ור הראשון פעלו חטיבות כוח ידידותיות לסביבה: טורבו-בנזין 3 צילינדרים בנפח 0,9 ליטר (89 כ"ס) ודיזל 1,5 ליטר. בשנת 2017 הרכב עבר מתיחת פנים, ובגרסה זו הוצע למכירה עד סוף 2019. הדור הראשון של קפצ'ור הפך לרב-מכר בקטגוריה שלו: בשנת 2013 נמכרו 1,2 יחידות. וב- 2019 הסופית נרכשו 215 אלף רכבים, כך קפצ'ור לקח מקום שלישי בסך המכירות, והפסיד רק לניסאן קשקאי (233 אלף) ופולקסווגן טיגואן ( אלף225) הגדולים יותר.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2019 עד עתה (נתונים לשנת 2021). הופעת הבכורה של הדור השני התקיימה ב- 2019. לקרוסאובר המבוסס על פלטפורמת CMF-B הוענקה הארכיטקטורה הבאה: תמוכות מקפרסון בסרן קדמי, תצורה עצמאית למחצה מאחורה, הנעה – קדמית בלבד. קפצ'ור השני מורכב ב- 85% אחוז מרכיבים חדשים ונבדל מהותית מקודמו. לו עיצוב חלונות צד חדש, חזית "שרירנית" יותר בעלת פנסי LED (נכללים כבר ברמת גימור הבסיסית), ונוסף על כך, זהו דגם רנו הראשון בעל "אטבי" פנסים אחוריים בצורת C: עד מהרה הם התפשטו לכל קו הדגמים. קפצ'ור החדש גדל במימדים באופן ניכר. התארך מ- 4122 ל- 4228 מ"מ, התרחב מ- 1778 ל- 1797 מ"מ, אולם גובהו נותר זהה (1566 מ"מ). בסיס הגלגלים נמתח מ- 2006 עד 2639 מ"מ.

מאחר ו- 80% מדגמי קפצ'ור אשר נמכרו באירופה הינם בעלי מרכב דו-גוני, היצרנים הרחיבו את אפשרויות התאמה העצמית: כעת עבור הכביש-שטח מוצעים 90 שילובי צבע מרכב, גג וחבילות דקורטיביות. עבור תא הנוסעים מוצעות 18 אפשרויות צבע. הוא חדש לחלוטין, והפיצ'ר הראשי בו הינה קונסולה מרכזית הדו-מפלסית: בקומה העליונה ממוקם בורר תיבת הילוכים הרובוטית, מתחתיו – תא גדול עבור חפצים קטנים. אולם דגמי גיר ידני נטולים תצורה משונה זו.

עבור רנו קפצ'ור החדש מוצעים 90 שילובי צבע מרכב, גג וחבילות דקורטיביות.

הקונסולה המרכזית מופנית לכיוון הנהג, ניתן לבחור בין שני גדלי מסך מערכת המדיה (7 או 9,3 אינץ'), ובין שני סוגי לוח מחוונים (7 או 10,2 אינץ'). מסך מחוונים גדול מגיע לרכבים בעלי מערכת ניווט כברירת מחדל על מנת להציב מפה עם הנחיות עליה. סתרים ותאים בנפח כולל של 27 ליטר פזורים בכל תא הנוסעים. כריות המושבים הקדמיים ארוכות ב- 15 מ"מ, והמרווח המרבי בין השורות גדל ב- 17 מ"מ. עם זאת, ניתן להזיז את השורה האחורית לאורך ב- 160 מ"מ ולתת עדיפות לנוסעים או למזוודות. נפח תא המטען המרבי גדל ב -81 ליטר ועומד כעת על 536 ליטר.

לקפצ'ור 2019/2020 הבסיסי מנוע טורבו 3 צילינדרים חדש 1,0 TCe (100 כ"ס) עם תיבת 5 הילוכים ידנית. למנוע זה קיימת גם גרסת גז. במדרגה מעל – מנוע טורבו 4 ציל' 1,3 TCe בהספק 130 או 155 כ"ס, וטורבו-דיזל 1,5 Blue dCi (95 או 115 כ"ס). תיבות הילוכים: 6 היל' ידנית או 7 היל' רובוטית EDC דו-מצמדית. בשנת 2020 לקו הדגמים הצטרף היבריד נטען, וזהו דגם רנו המוני הראשון בעל חטיבת כוח E-Tech. היא מורכבת ממנוע 1,6 ליטר אטמוספרי ושני מנועים חשמליים, הספק של 9,8 קוט"ש יספיק ל- 45 ק"מ.

מפרט האופציות נהיה עשיר יותר: חימום הגה, מצלמות 360°, מערכת שמע Bose וכו'. תיכלל גם בקרת שיוט אקטיבית עם מניעת סטייה מנתיב, אמנם להוריד את הידיים מההגה ניתן לא יותר מ- 13 שניות. ובפסגת ההיצע, בדומה לדגמי רנו אירופאים אחרים, נמצאת רמת גימור Initiale Paris בעלת מושבים בריפוד עור טבעי, גלגלי 18 אינץ' ועיטור כרום.

קרוסאוברים קטנים — מהו פשר קיומם?
1 קול