Suzuki Jimny – רכב שטח מיניאטורי בן 3 דלתות בהנעה כפולה מבית יצרנית רכב Suzuki היפנית. נמצא בייצור משנת 1970. הדגמים הראשונים הגיעו גם עם הנעה אחורית, ומלבד מרכב SUV שלוש דלתות יוצר גם קבריולט ג'ימני. כיום בשוק נוכחים כבר ארבעה דורות למיני-שטח, האחרון מהם, החל מ- 2018, ניתן לרכישה בישראל.
סוזוקי ג'ימני
AUTOBOOM

סוזוקי ג'ימני. כובש שטח.

סוזוקי ג'ימני

Suzuki Jimny – רכב שטח מיניאטורי בן 3 דלתות בהנעה כפולה מבית יצרנית רכב Suzuki היפנית. נמצא בייצור משנת 1970. הדגמים הראשונים הגיעו גם עם הנעה אחורית, ומלבד מרכב SUV שלוש דלתות יוצר גם קבריולט ג'ימני. כיום בשוק נוכחים כבר ארבעה דורות למיני-שטח, האחרון מהם, החל מ- 2018, ניתן לרכישה בישראל.

דור ראשון

דור ראשון של סוזוקי ג'ימני השתייך לקטגוריית "מכוניות-קיי" היפנית. ג'ימני הראשון בוסס על דגם מאת מיצובישי בעל הנעת 4X4, אשר זכויות עליו רכשה סוזוקי בשנת 1968, וב- 1970 החל ייצור הרכב הראשון בהנעה כפולה מאת סוזוקי – LJ10 Jimny או Brute IV. לסוזוקי ג'ימני החשוף היו שלושה מקומות בלבד ומנוע בהספק 25 כ"ס בנפח 360 מ"ק עם קירור אוויר. לאחר מודרניזציה בשנת 1976 ושינוי בדרישות עבור "מכוניות-קיי", ג'ימני החל להצטייד בארבעה מקומות, לו נוספה גרסה בעלת גג מתכתי, והמנוע שודרג מהותית – 800 מ"ק בהספק 41 כ"ס.

דור שני

הדור השני של סוזוקי ג'ימני הועמד על פס הייצור בשנת 1981 ושווק עד שנת 1998. ג'ימני השני זכה למנוע רציני יותר, הנושא את שם Suzuki Samurai, ומאוחר יותר צויד במנוע טורבו בעל הזרקה חשמלית. כמו כן, בדור השני החלו להתקין גיר 3 הילוכים אוטומטי ומתלי קפיץ רגילים הוחלפו בקפיצי עלים. מערכת הנעה לג'ימני השני – כפולה לא קבועה עם הילוך כוח. רכב זה עדיין מיוצר בהודו תחת שם Maruti Gypsy.

דור שלישי

הדור השלישי של ג'ימני יוצר משנת 1998 עד 2019! ממש וטרן! אמנם, בתקופה זו הספיק ג'ימני להתחדש מספר פעמים: בתחילת 2005 ביצעו עריכה בתא הנוסעים וחידשו את המנועים, ובקיץ 2012 עדכנו את מראהו החיצוני ואת מרחב המחייה, התקינו אבזור חדש, אך לא נגעו בחלק הטכני.

סוזוקי ג'ימני – אינו רק ותיק אמיתי, אלה גם אחד מהג'יפים הקלאסיים הבודדים שנותרו בשוק. ג'ימני – רכב שטח אמיתי בעל שלדת סולם, סרח עודף קצר, סרנים רציפים והנעה משתלבת לכפולה.

ג'ימני השלישי קיבל מרכב גבוה עם מסילות גג, כנפיים בולטות, גריל בעל חמישה משבצות ופנסים אחוריים אנכיים. מערכת הנעה כפולה לג'ימני 3 מאורגנת בתצורת "Part Time" קלאסית עם סרן קדמי משתלב, ולה שלושה מצבי פעולה: 2WD – כל המומנט מועבר לסרן האחורי, 4WD – חצי מהכוח מנותב לגלגלים הקדמיים (פועל במהירות עד 100 קמ"ש), 4WD-L – הנעה כפולה עם הילוך כוח. בשטח סוזוקי ג'ימני מרגיש את עצמו מצוין: זוויות גישה ונטישה של 40 ו- 49 מעלות בהתאם, ועומק מים מרבי בו הוא מסוגל לעבור עומד על 450 מ"מ. ייצור דור שלישי הופסק באביב שנת 2018.

דור רביעי

הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני הופיע בשנת 2018 וכיום ניתן לרכישה בשוק הישראלי. ג'ימני הרביעי – אינו רק ותיק אמיתי, אלה גם אחד מהג'יפים הקלאסיים הבודדים שנותרו בשוק: למרות מימדיו הקומפקטיים, זהו רכב שטח אמיתי בעל שלדת סולם, סרח עודף קצר, סרנים רציפים והנעה משתלבת לכפולה... לכן, אולי לא על הכביש, אך בבוץ היפני היצור הזה מסוגל לתת בראש למתחריו המפורסמים, הגדולים והכוחניים יותר.