טסלה עקפה את פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ ביחד
טסלה מדגימה היקף מכירות גבוה יותר של רכבים חשמליים מאשר שלישיית הענקיות הגרמניות ביחד! במחצית הראשונה של 2023 שלושת התאגידים, VW, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, מכרו פחות דגמים חשמליים מאשר היצרנית האמריקאית לבדה. בתקופה זו טסלה מכרה 889,015 מכוניות.
פולקסווגן מכרה 321,6 אלף רכבים חשמליים, ב.מ.וו – 152,9 אלף ומרצדס-בנץ – 112,9 אלף.
טסלה מובילה עם פער גדול. בפברואר 2023 מודל Y הפכה למכונית הנמכרת ביותר באירופה, ולפי תוצאות הרבעון הראשון של 2023 הקרוסאובר הפופולרי החשמלי הביס את כל המתחרים עם מנועי דלק ועלה למקום הראשון בדירוג העולמי.
טסלה מציעה בישראל את המודלים S, 3, X ו-Y, שניים מהם נכנסו לעשרת הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר במחצית הראשונה של 2023 בישראל.
ירידת המחירים האגרסיבית שיזם אילון מאסק חסר הפחד, שמטרתה להקריב רווחים לטובת צמיחה עתידית, לא משאירה סיכויים למתחרים. טסלה מתכננת לבנות מפעל נוסף באירופה למרות העיכובים בנוגע למפעל המקסיקני. בקשר לזה כבר נערכו מספר פגישות בין מאסק לנשיא צרפת.
עם כל הכבוד לטסלה, יש "אבל" אחד גדול… לפי תוצאות חמשת החודשים הראשונים של 2023, את המקום הראשון בדירוג העולמי תופס תאגיד סיני! BYD ממשיכה לשמור על תארה בתור היצרנית הגדולה ביותר של רכבים חשמליים והיברידיים פלאג-אין: נמכרו מעל 950,000 יחידות ונתח השוק מתקרב ל-21% (טסלה מכרה רק 670,000 יחידות ב-5 החודשים הראשונים). 5 מתוך כל 10 רכבים חשמליים שנמכרים בעולם שייכים ל-BYD. שלטונה של טסלה בשוק החשמלי מגיע לקצו…
בין ינואר – מאי 2023 בכל העולם נמכרו 3,26 מיליון רכבים חשמליים, המהווים 10% מנתח השוק הכללי בתקופה זו. היקף המכירות של רכבים היברידיים פלאג-אין הגיע ל-1,3 מיליון יחידות (4% מנתח השוק). שתי קטגוריות אלו מהוות ביחד כ-14% מכלל הרכבים שנמכרו בעולם ומדגימות צמיחה שנתית של 41%.
שוק הרכבים החשמליים ממשיך לשגשג ולהתפתח, והיצרניות הסיניות מתחילות לשחק בו תפקיד חשוב. צפוי שהודות לצמיחה המהותית במכירות ולהיצע המתרחב, רכבים חשמליים ימשיכו לצבור פופולריות באותו הקצב בשנים הקרובות.