טסלה מודל Y הוא קרוסאובר חשמלי מתוצרת חברת טסלה. אורך המרכב בסך 4,75 מאפשר לשייך אותו לקטגורית המימדים הבינוניים. הרכב מוצע עם 2 או 3 שורות מושבים ועם הנעה אחורית או כפולה. נחשף במרץ 2019, המשלוחים למזמינים החלו במרץ 2020. טסלה מודל Y החדשה זמינה בישראל מאז שנת 2021. הקרוסאובר היה צפוי להפוך בסופו של דבר לדגם הנמכ
טסלה מודל Y All-Wheel Drive: הגרסה הבסיסית החדשה עם סוללה מתקדמת
AUTOBOOM

טסלה מודל Y. רבים רוצים, אך לא כולם בוחרים

טסלה מודל Y All-Wheel Drive: הגרסה הבסיסית החדשה עם סוללה מתקדמת

טסלה מודל Y הוא קרוסאובר חשמלי מתוצרת חברת טסלה. אורך המרכב בסך 4,75 מאפשר לשייך אותו לקטגורית המימדים הבינוניים. הרכב מוצע עם 2 או 3 שורות מושבים ועם הנעה אחורית או כפולה. נחשף במרץ 2019, המשלוחים למזמינים החלו במרץ 2020. טסלה מודל Y החדשה זמינה בישראל מאז שנת 2021. הקרוסאובר היה צפוי להפוך בסופו של דבר לדגם הנמכר ביותר של המותג האמריקאי, אפילו לעקוף את טסלה מודל 3 הזולה יחסית. אבל לפי תוצאות שנת 2021, בינתיים הוא לא עמד במשימה. את הקרוסאובר החשמלי המוביל בעולם (המתחרה העיקרי שלו, אאודי e-tron נשאר מאחור עם פער משמעותי במכירות) הרבה רוצים אותו, אבל לא כולם בוחרים בו. בואו נברר למה. כן, לא תאמינו, נחפש את החסרונות של טסלה מודל Y.

בקצרה על העיקר

טסלה מודל Y החדשה נוצרה על בסיס הפלטפורמה של מודל 3 וגם היא מיועדת לשוק ההמוני. מדגם המקורי היא ירשה את המסגרת שמספקת רמת בטיחות גבוהה ואת החלק הטכני – המנועים החשמליים והמתלים שקיבלו כיול נוח יותר בהשוואה לדגם במרכב סדאן. לדברי אילון מאסק עצמו שני הרכבים החשמליים הם זהים ב-75%. אפילו מקדם הגרר הנמוך שלהם זהה: 0,23.

הקרוסאובר קיבל גג מקושת אופייני, 4 דלתות ציר, מתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. העיצוב הפנימי מבוצע בסגנון מינימליסטי, נפח תא המטען צומח ל-1,840 ליטר אם שורות המושבים השלישית והשנייה מקופלות. בישראל מוצעות רשמית שתי גרסאות, שתיהן עם שני מנועים והנעה כפולה. Long Range עם טווח נסיעה של 533 ק"מ מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 217 קמ"ש. הגרסה הבכירה Performance מציעה טווח נסיעה של 514 ק"מ ומנועים עוצמתיים יותר המאפשרים להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות בלבד, המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

המחיר של גרסת Long Range 345 4x4 Standart עם הנעה כפולה מתחיל מ-332,069 ₪, הגרסה הבכירה Performance 450 4x4 Standart תעלה לפחות 364,006 ₪ (נתונים לשנת 2022).

חשוב

יתרונות

קודם כל נדבר על היתרונות. רוב הבעלים אוהבים כמעט כל פרט ופרט במכונית: החל מהעיצוב החיצוני והנוחות של תא הנוסעים וכלה בהתנהגות הכביש ועלות התחזוקה. בונוסים נוספים:

נפח תא המטען ונוחות ההעמסה. נפח תא המטען הוא קרוב ל-500 ליטר
  • דינמיקה
  • שליטה פשוטה דרך מערכת המולטימדיה
  • שפע של מרווח פנימי: טסלה פותחה במקור בתור רכב שמתפקד על הסוללות, לכן פריסת המכלולים אפשרה לקצר את החלק הקדמי ולהוסיף אורך לתא הנוסעים ולתא המטען.
  • נפח תא המטען וקלות העמסה: הדלת האחורית המשופעת נפתחת גבוה וחושפת פתח ענק שדרכו נוח מאוד להעמיס גם חפצים גדולים. נפח התא הוא כ-500 ליטר.
  • תא הנוסעים הוא פשוט ופונקציונלי שקל לשמור על הניקיון בו, מספיק להעביר מגבון או שניים!
  • טעינה מהירה: תוך 5 דקות המכונית צוברת אנרגיה שתספיק ל-131 ק"מ, תוך 10 דקות ל-230 ק"מ. אם מחכים חצי שעה, טווח הנסיעה יעלה כבר ל-431 ק"מ
  • צריכת חשמל נמוכה לק"מ

חסרונות

ידוע על קמפיין הריקול של טסלה (הוחזרו 2,791 רכבים) עקב בעיות עם המתלים: זרוע המתלה השאמלי הקדמי יכול להתנתק מהשאסי מה שעלול להוביל לתאונה ואף להתהפכות הרכב והתנגשות בכלי רכב אחרים. הפגם הזה אותר לא רק בדגמי הסדאן מודל 3, אלא גם בקרוסאוברים מודל Y שהורכבו בין 2020 לבין 2021. למרות חומרת הבעיה טסלה הצהירה כי היא לו ידוע לה על פגעים שנגרמו מהחיסרון המסוכן הזה.

טסלה. מרכב, צורה.
יש לקחת בחשבון שתפקוד הסוללה מקצר את טווח הנסיעה

חיפשנו ביקורות מבעלים של המכונית, בכל הכנות! וזה מה שמצאנו: יש המדווחים שהרכב אינו מתאים לנסיעות ארוכות למקומותעם שטחים מאתגרים. יש לקחת בחשבון שהסוללה מאבדת חלק משמעותי מטווח הנסיעה כאשר הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס (לא רלוונטי לישראל). אבל מה שכן משמעותי עבורנו: השימוש במזגן בימים חמים יוביל לאבדן של כ-40% מהטווח. צריך לקחת זאת בחשבוןכשמתכננים נסיעות למרחקים ארוכים, במיוחד למקומות בהם תחנות הטעינה אינן נפוצות. בעצם זה הכל… נותר רק חיסרון משמעותי אחד – המחיר! וככל הנראה, זוהי הסיבה היחידה לכך שרבים רוצים את טסלה מודל Y, אבל לא כולם בוחרים בה.

בחירתכם?
80 קולות