יונדאי פרסמה את התמונות הרשמיות הראשונות של הדור החמישי של סנטה פה. הפרטים הטכניים עדיים לא נחשפו, אבל בינתיים אפשר לחקור את כל הפרטים בעיצוב. יונדאי סנטה פה החדש עבר טרנספורמציה רדיקלית! זהו השינוי בקיצוני ביותר במראה של הקרוסאובר ב-23 שנות הקיום שלו.
יונדאי. הדור החדש של סנטה פה: טרנספורמציה רדיקלית!
AUTOBOOM

יונדאי. הדור החדש של סנטה פה: טרנספורמציה רדיקלית!

יונדאי. הדור החדש של סנטה פה: טרנספורמציה רדיקלית!

יונדאי פרסמה את התמונות הרשמיות הראשונות של הדור החמישי של סנטה פה. הפרטים הטכניים עדיים לא נחשפו, אבל בינתיים אפשר לחקור את כל הפרטים בעיצוב. יונדאי סנטה פה החדש עבר טרנספורמציה רדיקלית! זהו השינוי בקיצוני ביותר במראה של הקרוסאובר ב-23 שנות הקיום שלו.

שאר הפרטים ייחשפו לאחר ההצגה הרשמית שתתקיים ב-10 באוגוסט 2023.

הבהרה
יונדאי סנטה פה שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 4, שדרוג.

בתמונות אין אפילו שמץ של רמז שזהו אותו הרכב כמו הדור הרביעי אחרי מתיחת הפנים של 2020. יונדאי סנטה פה 2024 נהיה מרובע יותר, סרחי העודף שלו התקצרו אך המרחק בין הסרנים גדל (אין נתונים מדויקים). הקרוסאובר הפופולרי במימדים בינוניים נראה מסיבי וקשוח יותר באופן ניכר בהשוואה לקודמו.

יונדאי סנטה פה. מרכב, צורה.

בנוסף לכך, סנטה פה קיבל יחידות תאורה מקוריות משלו – אורות יום ופנסים אחוריים בצורת האות H. החלק האחורי הכמעט אנכי עם הפנסים המלבניים שנמתחים עד הכנפיים, לעניות דעתנו, יהיה לא לטעמם של רבים. מצד שני, החלטה כזו אפשרה להרחיב ככל האפשר את הפתח לתא המטען. קוטר הגלגלים המרבי הוא 21 אינץ'.

הנפח של תא המטען גדל, כמו גם המרווח בתא הנוסעים. שורות המושבים השנייה והשלישית מתקפלים ויוצרים רצפה שטוחה. החלל הפנימי מעוצב בסגנון של שאר הדגמים החדשים מבית יונדאי ומכוסה בעיקר בפלסטיק רך ובעור נאפה. התקרה, גבי המושבים בשורות השנייה והשלישית, הדלתות, השטיחים וספי הדלתות מרופדים בחומרים ידידותיים לסביבה המבוססים על פלסטיק ממוחזר.

הנפח של תא המטען גדל, כמו גם המרווח בתא הנוסעים.

האות H, שעומדת בתחילת שמו של המותג יונדאי, נבחרה בתור המוטיב היסודי: ניתן לראות אותה לא רק בעיצוב יחידות התאורה ובפגוש הקדמי, אלא גם בפתחי האוורור בתא הנוסעים.

יונדאי סנטה פה. מושבים קדמיים.

על הפאנל הקדמי מותקן פאנל מעוקל יחיד בעל שני מסכים בגודל "12,3 כל אחד – לוח מחוונים דיגיטלי ומסך המולטימדיה המופנה מעט לנהג.

יונדאי סנטה פה. קונסולת הילוכים מרכזית.

מתחת נמצאת הקונסולה המרכזית עם פאנל בקרת אקלים נפרד המשלב בקרים מסתובבים וכפתורי מגע. הטונל המרכזי הוא דו-קומתי עם מחזיקי כוסות, גומחה לחפצים בחלק התחתון ומשטח טעינה אלחוטית רחב לשני סמארטפונים מלמעלה.

חידוש נוסף – השליטה בתיבת ההילוכים נדדה לגל ההגה. בתור אופציה מוצע גג פנורמי המורכב מכמה קטעים.

מוקדם יותר דווח שיונדאי סנטה פה 2024 ישמור על הפלטפורמה הקודמת עם מנוע רוחבי והנעה קדמית כבסיס. בתמונות שפורסמו אפשר לראות את הסמל "2.5T" מאחור, המרמז באופן חד משמעי על אחד מהמנועים שיותקנו ברכב: טורבו 4 צילינדרים בנפח 2,5 ליטר המותקן בדור הנוכחי של סנטה פה יישאר בהיצע.

לנד רובר דיסקברי 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 5, שדרוג.

הקרוסאובר הקוריאני, כמקודם, ממוצב בתור SUV משפחתי מרווח למסעות ולפנאי בטבע. אך עם העיצוב החדש הוא בבירור שואף לנישה של לנד רובר דיסקברי: הדבר ניכר בפרופורציות, בפתחי הדלתות ובעיצוב קורות המרכב של הדור החמישי של סנטה פה.

מה דעתכם על העיצוב של סטנה פה החדש?
12 קולות