מרצדס G-קלאס נפרד ממנוע ה-V8: גרסת הפרידה G500
מרצדס-בנץ הציגה את הגרסה הסופית G500 Final Edition, שבעזרתה היצרנית של G-קלאס נפרדת ממנוע ה-V8. למגמה הגלובלית למזער את כמות המתכת ב"אורגניזם" של הרכב נפל קורבן גם רכב השטח האגדי משטוטגרט. גרסת הפרידה נבדלת בפרטים קוסמטיים ובמפרט אבזור עשיר. בסך הכל יורכבו 1,500 עותקים של מרצדס G500 Final Edition, החל מספטמבר 2023 ועד מרץ 2024.
האצווה הניסיונית הראשונה של מרצדס G-קלאס עם מנוע V8 הופיעה לראשונה בהיצע בשנת 1993. מרצדס-בנץ התקינה ברכב השטח מנוע אטמוספרי בנפח 5 ליטר המפיק 241 כ"ס וקראה לגרסה זו 500 GE. מעט מאוחר יותר, מנועי ה-V8 חזרו: הייצור ההמוני החל בשנת 1998. ומאז הם השתרשו מתחת למכסה המנוע המרובע של האייקון הגרמני.
את סמלי Final Edition אפשר לראות על מכסה הגלגל הרזרבי, המולדינגים בצדדים, ספי הדלתות ובתא הנוסעים. גרסת הפרידה תוצע בשלושה צבעי מרכב מיוחדים: ירוק Olive Magno, שחור Obsidian Black ולבן Opalith White. ג'נטים R20 צבועים חלקית בגוון המרכב.
תא הנוסעים הוא דו-גוני ומרופד בעור נאפה. רצפת תא המטען קיבלה עיצוב דמוי-עץ. הרכב מגיע עם מגוון עשיר של אופציות.
מרצדס G500 הסופי מצויד במנוע טווין-טורבו V8 סטנדרטי בנפח 4,0 ליטר המפיק 421 כ"ס ו-610Nm. החלק הטכני הוא שגרתי, זהה לזה של גרסת הדור השלישי הנמכרת בישראל.
מנוע V8 יישאר בהיצע רק במרצדס AMG G 63 הבכיר (585 כ"ס ו-850Nm). עבורו גם פיתחו מהדורה מיוחדת Grand Edition הנבדלת בעיטור חיצוני בצבע זהב, ג'נטים זהובים בקוטר R22 ומפרט אבזור עשיר. בסך הכל יורכבו 1,000 עותקים.
אם ברצונכם לרכוש את גרסת הפרידה של G-קלאס עם מנוע V8, תצטרכו להוציא 66 אלף יורו יותר: המחיר בגרמניה מתחיל ב-196 אלף יורו. פנקס ההזמנות כבר פתוח. בעתיד, היצרנית מתכננת להרחיב את קו הדגים החשמלי באמצעות רכב השטח מרצדס EQG.