GMC אקדיה – קרוסאובר גדול (בינוני החל משנת 2016), המיוצר על ידי חברת GMC האמריקאית משנת 2006. זמין עם הנעה קדמית או כפולה, בעל שלדת מונוקוק. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של אקדיה לאחר מתיחת פנים.
ג'י.אם.סי אקדיה ‏2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

רכב שטח אמריקאי המבוקש ביותר

ג'י.אם.סי אקדיה ‏2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

GMC אקדיה – קרוסאובר גדול (בינוני החל משנת 2016), המיוצר על ידי חברת GMC האמריקאית משנת 2006. זמין עם הנעה קדמית או כפולה, בעל שלדת מונוקוק. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של אקדיה לאחר מתיחת פנים.

GMC אקדיה חולק פלטפורמה עם GM Lambda, שברולט Traverse ו- Buick Enclave, והפך לרכב נוסעים בעל הנעה קדמית הראשון של החברה בסגמנט הקרוסאוברים. יתר על כן, זהו מונוקוק GMC הראשון (המרכב – מבנה אחיד). מטרתו הייתה למלא את מקומם של GMC Safari, GMC Envoy ומיניוואן Pontiac Montana SV6 היוצאים מהשוק. ומטרה זו הושגה, מאחר והרכב (לאחר שכלולים) יצא איכותי ונמצא בביקוש יציב.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2006 ל- 2016, עבר מתיחת פנים ב- 2013. הדור הראשון של GMC אקדיה – קרוסאובר בעל הנעה קדמית או כפולה עבור שבעה או שמונה נוסעים, בתא הנוסעים שלוש שורות מושבים. נפח תא המטען כאשר המושבים בשתי שורות האחוריות מקופלים עצום – 3313 ליטר, במצב רגיל מאחורי השורה השלישית – 557,9 ליטר. בהתאם לגרסה, כושר הגרירה של הרכב מסוגל להגיע ל- 2359 ק"ג.

אקדיה הראשון צויד מלכתחילה בשפע אופציות שימושיות – סטנדרטיות ונוספות, בהתאם לרמת הגימור (SLE-1, SLE-2, SLT-1 ו- SLT-2). כבר בגרסה הבסיסית נכללים מערכת פתיחת/סגירת דלתות ללא מפתח, גג נפתח, מזגן, בקרת שיוט ומצלמה אחורית. ובגרסאות היקרות – חבילת אופציות מתקדמות עשירה: מראות צד עם חימום, מערכת אולטרסאונד לסיוע בחנייה, מערכת חימום ומיזוג תלת-אזורית, דלת מטען חשמלית, התנעה ממרחק, חימום נוזל ניקוי שמשה והרבה מעבר.

החל משנת 2010 מיוצרת הגרסה הבכירה של אקדיה – Denali. היא נבדלת מגרסאות אחרות בגימור יקר יותר, פאנלים קדמי ואחורי משוכללים, פנסי HID, תוספות כרום, קצוות אגזוז וג'נטים R20.

מנועים ושאסי

הדור הראשון של אקדיה צויד במנוע High Feature LY7 V6 בהספק 275 כ"ס מאת GM, אותו אחד אשר הותקן בקאדילק CTS. אליו הצטרפה תיבת 6 הילוכים אוטומטית של GM-Ford. בשנת 2009 עבור אקדיה פותח מנוע LLT בעל הזרקה ישירה בהספק 288 כ"ס.

בקרוסאובר הותקנו מתלים עצמאיים בכל גלגל, קדמיים – תמוכות מקפרסון עם מוט מייצב ישיר ומפרקי היגוי מאלומיניום. בסרן האחורי מיושם מערך H עם מערכת הידוק מבודדת המפחיתה רטטים ורעשים בתא הנוסעים.

אקדיה נשאר אחד מהקרוסאוברים המבוקשים ביותר של GMC

מערכת ההיגוי – מסרק עם הגה כוח, כמו כן, ברמת גימור הבסיסית נכללים בלמי דיסק בכל הגלגלים עם ABS. עבור דגמי SLE ו- SLT1 הוצעו חישוקי אלומיניום R18, עבור SLT2 וכאופציה ב- SLT1 – חישוקי סגסוגת קלה יצוקים R19.

בטיחות

הדור הראשון של אקדיה מלכתחילה צויד בחבילת בטיחות לא רעה – שש כריות אוויר המגנות על שלוש שורת המושבים: שתי דו-שלביות קדמיות, שתי צדדיות בשורה הראשונה ושתי כריות על מסילות הגג. את כריות הגג השלימה מערכת התרעת התהפכות מאת GM (הכריות מופעלות כאשר החיישן מזהה סכנת התהפכות). חגורות הבטיחות בשורה הקדמית צוידו בקדם מותחנים המופעלים בעת התנגשות.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2016 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2019 (נתונים לשנת 2021). הדור השני של GMC אקדיה הוצג בשנת 2016, עם זאת, הדור הראשון נותר בהיצע עוד שנה תחת השם Acadia Limited.

GMC מעט שינו את מראה חיצוני של אקדיה, הם הקטינו את מימדי הקרוסאובר בכדי להתחרות בפורד אקספלורר, אדג' וג'יפ גרנד צ'ירוקי המוצלחים. הדור השני נשען על אותה פלטפורמה של קאדילק XT5, ביואיק Envision הסיני ושברולט בלייזר. כעת אקדיה מוצע בתצורת 5, 6 או 7 מקומות עם מיקום מושבים משתנה, ובין היתר עם אפשרות להסיר לחלוטין את מושבי השורה השלישית. בעת קיפול מושבי השורות האחוריות נפח המטען משיג 2237 ליטר. רמות גימור בדור השני נותרו זהות: SL, SLE-1, SLE-2, SLT-1, SLT-2, Denali, בנוסף עבור SLE ו- SLT נהייתה זמינה חבילת שטח All-Terrain.

עבור הדור השני של אקדיה מוצעים לבחירה מנועים בנפח 2,5 או 3,6 ליטר, מערכת הנעה כפולה מתקדמת עם מצמד כפול ב- All-Terrain. מנוע 3,6 ליטר V6 – עוצמתי יותר ממנועי הדור הקודם, הספק – 310 כ"ס. שני המנועים החדשים מצוידים בהזרקה ישירה ובמערכת תזמון שסתומים, ופועלים בצוותא עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ובורר מצבי נהיגה אלקטרוני.

בשנת 2007 קרוסאובר אקדיה הוכרז על ידי מגזין Forbes כרכב משפחתי הטוב ביותר בארה"ב

ב- GMC אקדיה החדש נשמר מערך הנעה קדמית/כפולה אופציונאלית. כל הדגמים צוידו בבורר מצבי נהיגה חדש המאפשר לנהג לשנות את מאפייני השאסי ותיבת ההילוכים בהתאם לתנאי דרך שונים.

מחידושים בדור השני – פונקציה מעניינת של תזכורת לנהג לבדוק את נוכחותם של ילדים במושבים האחוריים, כדי לוודא שאף אחד לא נשכח בתא הנוסעים. כמו כן, זמינות המערכות הבאות – מערכת בלמים המופעלת בעת הופעת הולך רגל פתאומית, חיישן מרחק לרכב מלפנים, בקרת אור גבוה אוטונומית, מערכת התראה מפני התנגשות חזיתית, בקרת סטייה מנתיב עם התראה על חריגה, מערכות סיוע בחנייה קדמית ואחורית ואופציות נוספות.

מתיחת פנים 2019

עדכון הדור השני של אקדיה חל בשנת 2019. גרסה זו נמצאת בייצור עד היום (נכון ל- 2021).

בדגם הבסיסי מותקן מנוע טורבו 4 ציל' בטור חדש EcoTec בנפח 2 ליטר (I4), וזמינות גרסאות 2,5 ליטר EcoTec I4 ו- 3,6 ליטר VVT V6. תיבת ההילוכים של הקרוסאובר החדש – אוטומטית, Electronic Precision Shift, אשר פותחה קודם לכן עבור GMC Terrain שנת 2018. יתר על כן, שוכללו המתלים לשיפור חלקות הנסיעה והתנהגות הכביש. שינויים קטנים נגעו במראה החיצוני, אקדיה החל להזכיר יותר GMC סיירה. רשימת אופציות חדשות אינה ארוכה, ביניהן, בפרט:

  • אפשרות חיבור אפל קארפליי ואנדרויד אוטו
  • מערכת אינפוטיינמנט בעלת זיהוי קולי המאפשר לכוונן את הרכב בהתאם לעדיפויות אישיות, בין היתר לבחור סוגי ניווט ואקלים בתא הנוסעים
  • דור חדש של מטען אלחוטי בהספק 15 וואט
  • מצלמה אחורית ברזולוציה גבוהה, ועוד

דגם מוצלח

GMC אקדיה התקבל היטב על ידי קהל היעד כבר מההתחלה. אמנם מיד לאחר השקתו בשנת 2006 הייתה קריאה חוזרת מאחר ובתמוכות המנוע שכחו לקדוח חורי ניקוז מים, ובשל בעיות עם מסמרות ברצפת המטען ליד הדלת שעלולות להיות פגומות. אך תקרית זו לא השפיעה על הדירוגים הגבוהים של המכונית מצד הצרכנים.

בשנת 2007 קרוסאובר אקדיה הוכרז על ידי מגזין Forbes כרכב משפחתי הטוב ביותר בארה"ב, ואתר רכב המכובד Edmunds.com כינה את אקדיה הרכב המבוקש ביותר, ובמקביל, רכב שטח המבוקש ביותר עד 35 אלף דולר. ועד היום, אקדיה נותר אחד מהקרוסאוברים המבוקשים ביותר של GMC.

איזה רכב שטח אמריקאי תעדיפו?
17 קולות