טויוטה קאמרי. דור 9 שנת 2024
ב-14 בנובמבר 2023 הוצג רשמית הדור החדש, כבר התשיעי, של טויוטה קאמרי. הדור הקודם הופיע עוד בשנת 2017, ולאחר מכן עודכן פעם אחת בלבד בשנת 2020. למכונית הסדאן היפנית הפופולרית העניקו עיצוב שונה, הוסיפו אופציות אבזור מודרניות והרחיבו את רשימת הגרסאות ההיברידיות.
טויוטה קאמרי החדשה תצא למכירה באביב 2024, המחירים טרם פורסמו
הדור התשיעי למשפחת הסדאנים הגדולה והמוצלחת של טויוטה הוא למעשה מודרניזציה מקיפה של דגם הדור השמיני הקודם לאחר העדכון ב-2020, שכלל בין היתר התקנה של יחידות כוח היברידיות חדשות של הדור החמישי ומכלול מערכות הבטיחות Safety Sense 3.0. לראשונה הופיעה גרסה היברידית עם הנעה כפולה.
עיצוב חיצוני
מהצד, טויוטה קאמרי 2024 החדשה כמעט זהה לקודמתה. אך החזית היא אחרת לחלוטין וכעת תואמת לשפת העיצוב העדכנית של טויוטה: פגוש גדול חדש, כונסי אוויר גדולים, פנסים מפוצלים מלפנים ומאחור. גרסה זו של הדגם הוכרזה רשמית כדור חדש. אמנם באופן כללי המכונית קיבלה מראה מודרני ודינמי יותר, נוצרת תחושה כאילו מדובר במתיחת פנים, ולא בדור חדש. מימדי המרכב טרם נחשפו.
גרסת XSE הספורטיבית מעתה תקבל עיצוב משלה: גריל אחר, ג'נטים R19 מקוריים, ספוילר על מכסה תא המטען וקצוות אגזוז כפולים בולטים.
חלל פנימי
בפנים נשמרו אלמנטים מסוימים (כמו אזור ידית ההילכוים) המזכירים על הדור הקודם, אך באופן כללי תא הנוסעים יוצר תחושת חדישות. הפאנל הקדמי עודכן והותקנו מושבים נוחים יותר.
מפרט האבזור הבסיסי כולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 ומסך מולטימדיה "8, ברמות גימור מתקדמות יש כבר זוג מסכי "12,3. מערכת המולטימדיה תומכת ב-Android Auto וב-Apple CarPlay עם חיבור אלחוטי, כוללת תפעול קולי, ניווט ענן וניתנת ועדכון OTA.
לרשימת האבזור הוסיפו מפתח חכם, שקעי USB קדמיים ואחוריים, משטח טעינה אלחוטית ואפליקציית שליטה מרחוק. הגרסאות הבכירות מוסיפות תצוגה עילית ומושבים קדמיים בעלי חימום ואוורור.
מכלול מערכות הבטיחות TSS 3.0 כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים ובקרת סימון כבישים. רמות הגימור העשירות קיבלו בנוסף מערכת סיוע בפקקים ובהחלפת נתיבים וכן מערכת התרעה על תנועה חוצה.
מערכת הנעה
טויוטה קאמרי 2024 החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA-K. מערכת הבלימה עברה מודרניזציה מקיפה, הופיעו בולמי זעזועים חדשים והגדרות אחרות. הגרסאות הספורטיביות קיבלו כיול מדויק יותר של המתלים וההיגוי.
הוחלט לוותר על מנוע ה-V6 בנפח 3,5 ליטר (305 כ"ס), ויותר מכך, לקאמרי החדשה בכלל לא יהיו גרסאות "מסורתיות", לכל הפחות בארה"ב: שם יוצע רק היבריד HEV (ללא אפשרות טעינה משקע ביתי).
מכונית המנהלים צוידה במערכת הנעה היברידית חדשה של הדור החמישי: היא מבוססת על מנוע הקודם בנפח 2,5 ל', אך בעל נצילות גבוהה יותר, וצמד מנועים חשמליים. גרסת ההנעה הקדמית מפיקה 228 כ"ס (10 כ"ס יותר בהשוואה לדגם הקודם). גרסת ההנעה הכפולה החדשה (לא הייתה כזאת קודם) צוידה במנוע חשמלי נוסף בסרן האחורי, במקרה זה ההספק הכולל עומד על 235 כ"ס.
נכון להיום, בישראל מוצע הדור הקודם של טויוטה קאמרי עם מנוע בנזין בנפח 2,5 ליטר המפיק 203 כ"ס, בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. ישנה גם גרסה היברידית המבוססת על מנוע 4 ציל' טורי בנפח 2,5 ל' בשילוב עם גיר רציף. ההספק הכולל של המערכת הוא 218 כ"ס. ההנעה היא גם קדמית. את כל ההצעות למכירה של טויוטה קאמרי חדשה בישראל תוכלו לראות כאן