טויוטה C-HR – קרוסאובר עירוני קומפקטי בעל 5 דלתות בהנעה קדמית. משתייך לסגמנט J. פרי יצירתה של חברת מכוניות Toyota היפנית. מיוצר משנת 2016. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את הגרסה שלאחר מתיחת הפנים של טויוטה C-HR שנת דגם 2019.
קרוסאובר טויוטה C-HR. דור 1. מתיחת פנים של שנת 2019.
AUTOBOOM

קרוסאובר טויוטה C-HR. דור 1. מתיחת פנים של שנת 2019.

קרוסאובר טויוטה C-HR. דור 1. מתיחת פנים של שנת 2019.

טויוטה C-HR – קרוסאובר עירוני קומפקטי בעל 5 דלתות בהנעה קדמית. משתייך לסגמנט J. פרי יצירתה של חברת מכוניות Toyota היפנית. מיוצר משנת 2016. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את הגרסה שלאחר מתיחת הפנים של טויוטה C-HR שנת דגם 2019.

מימדי טויוטה C-HR החדשה הם 4360×1795×1565 (אורך × רוחב × גובה). זהו קרוסאובר קומפקטי אמתי, בעל 5 דלתות ו-5 מקומות ישיבה. המרחק בין הסרנים בסך 2,640 מ"מ הופך את הרכב למספיק מרווח בהשוואה למכוניות אחרות בסגמנט. תא המטען בגודל בינוני – 377 ליטר, אך ניתן להגדלה בעת קיפול המושבים האחוריים.

הגרסה ההיברידית

טויוטה C-HR שנת דגם 2019 מיובאת לישראל עם מנוע היברידי הפועל באמצעות בנזין וחשמל כאחד. זהו היתרון העיקרי של הרכב. בנוסף לעיצוב המקורי, כמובן. הודות ליחידת הכוח ההיברידית בסך כולל של 98 כ"ס, צריכת הדלק הממוצעת הופחתה ל-3.8 ליטר ל-100 קמ"ש. במצב נסיעה בעיר – עד 3.5 ליטר. עם זאת, הקרוסאובר הזריז יכול להאיץ עד 170 קמ"ש. הרכב ההיברידי מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית ומגיע רק בגרסת הנעה קדמית. בואו נעצור ונבין איך הכל עובד.

לאחר לחיצה על כפתור ההצתה"Start", על גבי לוח המחוונים תופיע התראה על כך שמכונית מוכנה לנסיעה. בזמן ההתנעה אתם לא תרגישו כלום, כאילו יושבים ברכב עם מנוע כבוי. לאחר מכן יש להעביר את מוט ההילוכים למצב "D" וללחוץ על דוושת הגז. ההתנועה תתחיל בהפעלת המנוע החשמלי. נפח הסוללה עם זאת, מאפשר תנועה בזכות המנוע החשמלי רק למרחק של עד 2 ק"מ.

כדי להפעיל את מנוע הבעירה הפנימית, יש בסך הכל להאיץ את המכונית וללחוץ יותר חזק על דוושת הגז. רמת טעינת הסוללה נשלטת על-ידי מחשב הרכב . המחשב יבקר את מצב מערכות הרכב תוך כדי התנוע. בעת בלימה, עצירה ברמזור או בעת תנועה במהירות נמוכה – נוצרת אנרגיה קינטית שהופכת לאנרגיה חשמלית. במערכת ההיברידת של C-HR ישנו מצב נהיגה ידני Fastl ane המפעיל את מנוע הבעירה הפנימית ברציפות. במצב זה, הנסיעה לא תהיה שונה מנהיגה במכונית עם מנוע בנזין. על גבי מסך מגע המרכזי מופיעה רמת הטעינה של הסוללה וכן ישנה אפשרות להתאים את רמת צריכת הדלק במצב נסיעה ההיברידי.

רמות גימור

רוכשי טויוטה C-HR הישראלים יכלו לבחור מתוך 5 רמות גימור: C-Hic, C-Ity, C-Lub, C-Oncept ו-Launch Edition. כל אחת מרמות הגימור של C-HR כוללת סט כמעט מלא של כריות בטיחות (מלבד כריות צד אחוריות), מדד לחץ אוויר בצמיגים, אימובילייזר, נעילת גלגלים, מצלמה אחורית, בקרת שיוט אדפטיבית וחבילת מערכות עזר חשמליות מורחבת הכוללת בורר מצבי נהיגה, חיישן עייפות הנהג, בקרת נתיב ובקרת נקודות עיוורות, מערכת למניעת התנגשויות וזיהוי תמרורי הדרך, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת בקרת משיכה ומערכת סיוע בבלימה.

מערכת מולטימדיה עם אפשרות שליטה דרך טלפון חכם ועם תמיכה בממשקי Carplay ו-Android Auto, חיישני חנייה מקדימה ומאחורה (רמת הגימור Launch Edition כוללת בנוסף מערכת סיוע בחנייה אוטומטית), בקרת אקלים דו-אזורית, הגה כוח רב-תפקודי, חלונות מוכהים, גישה ללא מפתח, התנעת מנוע בלחיצת כפתור – כל זה מוסיף לנוחות ונכלל ברשימת האבזור בכל רמות הגימור של קרוסאובר טויוטה C-HR החדשה.