טויוטה קורולה – מכונית מקטגוריית "C" מהיצרן היפני Toyota. הקורולה נמצאת בשוק כבר מאז שנת 1966 ונכנסת לספר שיאי הגינס כהרכב הכי נמכר בעולם. בשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור ה-12 של טויוטה קורולה במרכבים סדאן, סטיישן והאצ'בק 5 דלתות. הדגם בא עם מערכת הנעה קדמית.
טויטה קורולה סדאן. דור 12. שנת דגם 2018.
AUTOBOOM

סדאן טויוטה קורולה. דור 12 (2018)

טויטה קורולה סדאן. דור 12. שנת דגם 2018.

טויוטה קורולה – מכונית מקטגוריית "C" מהיצרן היפני Toyota. הקורולה נמצאת בשוק כבר מאז שנת 1966 ונכנסת לספר שיאי הגינס כהרכב הכי נמכר בעולם. בשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור ה-12 של טויוטה קורולה במרכבים סדאן, סטיישן והאצ'בק 5 דלתות. הדגם בא עם מערכת הנעה קדמית.

תכונות ייחודיות

טויוטה קורולה (2019/2020) במרכב סדאן בעלת אורך של 4630 מ"מ, רוחב של 1780 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2700 מ"מ המאפשר לנוסעים להתמקם בפנים בנוחות. כנפיים קדמיות ואחוריות מאסיביות, עיצוב גג מעודן, גריל מרשים בעל פסים אופקיים וצללית נמוכה ואתלטית – הופעתה של קורולה החדשה עומדת בקנה אחד עם הסטטוס של הסדאן. הודות לפלטפורמת TNGA מודולארית חדשה הסדאן זכה למרכב קשיח יותר ולמרכז כובד נמוך יותר, ובכך מספקת כושר תמרון מוגבר וראות מן המעלה הראשונה.

בעת פיתוח הקורולה החדשה המהנדסים קבעו מטרה לשמור על הטוב ביותר ולהוסיף את מה שימשוך מעריצים חדשים. מלבד בטיחות, נוחות ועיצוב מודרני, לרכב התנהגות כביש מושחזת, עיצוב פנימי הראוי לסגמנט יוקרתי יותר, ואופציות פרמיום.

גרסאות

סדאן קורולה שנת 2019/2020 מיובא לישראל במספר גרסאות. הראשונה 1ZR-FAE מצוידת במנוע בנזין 1,6 ליטר בהספק 132 כ"ס בעלת מהירות מרבית של 190 קמ"ש ותצרוכת דלק ממוצעת של 5,4 ליטר ל- 100 ק"מ. חטיבת כוח היברידית בהספק כללי של 121 כ"ס מאפשר להאיץ עד 180 קמ"ש, אך צורכת בממוצע 3,4-3,5 ליטר ל- 100 ק"מ בלבד. לכל המונעים משודכת בתיבת הילוכים רציפה מודרנית.

רמות גימור

עבור לקוחות בישראל סדאן טויוטה קורולה 2020 מוצעת בשלוש רמות גימור: Sun, Sense ו- Limited. גרסאות בעלות מנוע בנזין זמינות רק ברמות גימור Sense ו- Sun, הדגם ההיברידי זמין גם ברמת גימור Limited.

ללא ספק, קיימים ביניהן הבדלים, אך כולן כוללות סט כמעט מלא של כריות אוויר (מלבד כריות חלון), מד לחץ בצמיגים, אימובילייזר, נעילה מרכזית, בקרת שיוט אדפטיבית ומגוון רחב של "עוזרים" אלקטרוניים, כגון: בורר מצבי נהיגה, חיישן עייפות הנהג, בקרת נתיב, ניטור שטחים מתים, מערכת מניעת התנגשות, זיהוי תמרורים, סיוע בבלימה, סיוע בזינוק בעליה ובקרת משיכה.

מערכת ניווט וגלגל רזרבי נוכחים בכל דגמי שנת 2020, מלבד Limited. הגה כוח אקטיבי, בקרת אקלים מפוצלת, הגה רב תכליתי, קיפול מראות חשמלי, כיסוי עור להגה, פנסי LED ומערכת תאורה מסתגלת כמו כן נכללים בכל רמות הגימור של סדאן טויוטה קורולה 2020/2021.