טויוטה פורטונר – רכב שטח בעל שלדת סולם על בסיס הטנדר היילקס, שנוצר עבור מדינות מתפתחות ונמצא בייצור משנת 2004. הרכב מגיע עם 2 או 3 שורות מושבים, ישנן גרסאות הנעה אחורית או הנעה כפולה. היתרונות העיקריים של פורטונר הם אמינות ומחיר נגיש. דווקא איכויות אלה הן החשובות ביותר עבור מדינות מתפתחות עם איכות כבישים ירודה. הו
טויוטה פורצ'ונר ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

רכב שטח טויוטה פורטונר. אמינות במחיר נגיש

טויוטה פורצ'ונר ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

טויוטה פורטונר – רכב שטח בעל שלדת סולם על בסיס הטנדר היילקס, שנוצר עבור מדינות מתפתחות ונמצא בייצור משנת 2004. הרכב מגיע עם 2 או 3 שורות מושבים, ישנן גרסאות הנעה אחורית או הנעה כפולה. היתרונות העיקריים של פורטונר הם אמינות ומחיר נגיש. דווקא איכויות אלה הן החשובות ביותר עבור מדינות מתפתחות עם איכות כבישים ירודה. הוא נוח מבחינת התחזוקה ובעל כושר עבירות מצוין. רכב שנוצר לתנאי השטח, עם מרווח גחון בסך 225 מ"מ, מיגון מתכתי של העוקה, נעילת דיפרנציאל אחורי מכאנית, וכל מערכות בטיחות הדרושות, כולל ABS.

Toyota Hilux 2020. Pickup double-cab, 8 generation, restyling 2.

מסקרן: הדור הראשון של הדגם פותח בתאילנד בשיתוף פעולה בין מהנדסים תאילנדיים לבין יפניים, בעוד שהדור השני נוצר באוסטרליה על ידי חברת Toyota Australia. זאת בשל העובדה שהדור הראשון של פורטונר לא נמכר באירופה, ארה"ב, יפן או אוטסרליה. הוא היה מיוצר עבור תאילנד, הודו, אינדונזיה, ארגנטינה ומספר מדינות באפריקה. ככל הנראה, אוסטרליה קצת נפגעה מהעובדה ולכן הדור השני הוסיף את היבשת הירוקה לטווח התפוצה שלו, וכן את הפדרציה הרוסית.

שם הרכב «Fortuner» נגזר מהמילה האנגלית «fortune» (מזל). וזה בדיוק המקרה שהשם מצדיק את המשמעות החיובית הגלומה בו: הדגם אכן זכה להצלחה.

מעניין

דור ראשון

הופעת הבכורה של הרכב החדש התקיימה בסוף שנת 2004 בתאילנד בתערוכת Thai International Motor Expo. בהיצע רכבי השטח של טויוטה, דגם פורטונר הוצב מתחת ללנד קרוזר פרדו, מה שלא מנע ממנו להפוך לאחד המובילים בסגמנט שלו. בבסיס הרכב – שלדת סולם, מתלים עצמאיים מלפנים, עצמות עצה כפולות, מאחורה – סרן חי עם קפיצים. מערכת ההנעה הכפולה כללה טרנספר עם הילוך כוח, מרווח גחון – 220 מ"מ. גם נפח תא המטען הוא מכובד דיו: גם במצב שבו כל שבעת המקומות תפוסים, מאחורי השורה השלישית נשאר מרחב עבור כמעט 300 ליטר של כבודה.

לפורטונר הראשון היו מספר גרסאות של מנועים, עבור השווקים השונים. הגרסה הנפוצה ביותר הוא מנוע 2TR-FE VVT-i, בנפח 2,7 ליטר, בעל ההספק בסך 160 כ"ס, בו צוידו דגמים בעלי הנעה אחורית והן דגמים בעלי הנעה כפולה, עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. המתקדם ביותר הוא מנוע בנפח 4 ליטר V6, בעל ההספק בסך 235 כ"ס, עם מערכת הנעה כפולה ושתי תיבות הילוכים לבחירה. היו גם דגמי דיזל עם מנוע D-4D בנפח 3 ליטר, דגם 1KD-FTV; גרסה בנפח 2,5 ליטר או מנוע אטמוספרי 5L-E מיושן, בנפח 3 ליטר.

מפרט האבזור של פורטונר כלל את המינימום הנדרש: שתי כריות אוויר סטנדרטיות לנהג ולנוסע הקדמי, עיגונים למושבי ילדים, מערכת למניעת נעילת גלגלים, בקרת לחץ בצמיגים, חיישני חנייה אחוריים. המרכב בעל סטרוקטורת הבטיחות GOA המקורית (Global Outstanding Assessment), עמד בדרישות בטיחות מחמירות בעת ההתנגשות.

דור שני

עבור מכונית מסוג זה, עדכונים לעיתים רחוקות הם דבר רגיל. לכן הדור השני יצא לאור רק באקטובר 2015, כלומר, עשר שנים לאחר תחילת ייצור הדור הראשון. פורטונר החדש נהיה אטרקטיבי יותר, התארך ב-90 מ"מ (3,795 מ"מ), והתרחב ב-15 מ"מ (1,855 מ"מ). אורך בסיס הגלגלים כמעט לא השתנה (2745 מ"מ). את הדגם התחילו לייצא לרוסיה, לכן רבים מן יוצאי העם הרוסי, וודאי מכירים אותו היטב. הרכב שמר על כל מאפייני השטח: שלדת סולם, מרווח גחון גבוה, מערכת הנעה כפולה עם סרן קדמי משתלב ונעילת דיפרנציאל אחורי.

ברוסיה פורטונר החדש נמכר בגרסת 7 מקומות. ניתן היה לבחור בין 7 צבעי מרכב (לבן, לבן פנינה, שחור, אפור כהה, חום, כחול וכסוף מתכתי). מושבי השורה השנייה התקפלו בפרופורציית 60/40, השלישית – 50/50, עם זאת, את מושבי השורה השלישית ניתן להדק לצידי תא המטען ולפרוק אותם בעת הצורך. תא הנוסעים מרופד בבד חום כהה או בעור בז' וחום כהה.

טויוטה פורטונר הוא רכב שנוצר לתנאי השטח, עם מרווח גחון בסך 225 מ"מ, מיגון מתכתי של העוקה, נעילת דיפרנציאל אחורי מכאנית, וכל מערכות בטיחות הנדרשות, כולל ABS.

הוצעו שתי רמות גימור לבחירה. מפרט האבזור של הבסיסית כלל אורות LED נמוכים וגבוהים, חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ', בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה Toyota Touch 2 עם מסך מגע 7 אינץ', מצלמה אחורית, תא כפפות עם חימום וקירור, תנור תא נוסעים חשמלי וחימום מנוע אוטונומי, חימום חשמלי של ההגה, המושבים והמראות. רמת גימור "Prestige" נבדלה בצמיגי 265/60R18 והציעה בנוסף ידיות דלת בגימור כרום, ריפוד עור של המושבים עם מושב נהג חשמלי, מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח חכמה, מכסה מטען חשמלי ועוד.

היצע המנועים הורכב ממנוע טורבו-דיזל 2,8 ליטר (177 כ"ס) ומנוע בנזין אטמוספרי 2,7 ליטר (163 כ"ס). דגם הבנזין צויד בתיבת הילוכים ידנית או אוטמטית, והדיזל – באוטומטית בלבד. בשווקים אחרים אפשר לפגוש גם מנוע V6 בנפח 4 ליטר (1GR-FE בהספק 278 כ"ס, 376Nm, עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית), ומנועי טורבו-דיזל 2,4, 2,5 ו-3,0 ליטר.

טויוטה ציידה כל פורטונר בשבע כריות אוויר, חיישני גשם ואור, ובכל מערכות העזר האלקטרוניות העכשוויות: VSC (בקרת יציבות), EBD (חלוקת עוצמת בלימה), HAC (מערכת סיוע לזינוק בעלייה), A-TRC (בקרת סחרור אקטיבית), ABS ו-BAS. בתור אופציה ניתן היה לרכוש חבילת פנסי LED, מצלמה אחורית, בקרת ירידה במדרון (DAC), מזגן עבור החלק האחורי של תא הנוסעים, דלת תא מטען חשמלית ומערכת כניסה ללא מפתח.

מתיחת פנים 2020

טויוטה פורטונר שנת 2020/2021 המעודכן מציע מבחר רחב של רמות הגימור: הופיעה רמת גימור העשירה והיקרה Legender – נבדלת בעיצוב שונה של החרטום. התרענן העיצוב הכללי של הרכב: פגושים חדשים (בקדמי מובנים פסי LED של האיתותים), פנסי חזית LED נדדו למפרט אבזור הבסיסי, הגריל עודכן. בגרסה הבכירה הופיעו פנסי LED אחוריים ומערכת מדיה חדשה בעלת מסך 8 אינץ' (במקום 7) ותמיכת Apple CarPlay ו- Android Auto. בדגמים עבור תאילנד עבר מודרניזציה מנוע 2,8 ליטר: ההספק צמח מ- 177 כ"ס ו-450Nm לכדי 204 כ"ס ו-500Nm. שופר הגה הכוח.

אהבתם את פורטונר?
68 קולות