רנו קדג'אר – קרוסאובר קומפקטי מבית מותג Renault הצרפתי. נמצא בייצור משנת 2015. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה. מנועים – בנזין ודיזל, תיבות הילוכים – ידנית ורובוטית 6 הילוכים דו-מצמדית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לקרוסאובר לאחר מתיחת פנים בדגם שנת 2018.
רנו קדג'אר ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קומפקטי-על, בטיחותי, מודרני

רנו קדג'אר ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

רנו קדג'אר – קרוסאובר קומפקטי מבית מותג Renault הצרפתי. נמצא בייצור משנת 2015. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה. מנועים – בנזין ודיזל, תיבות הילוכים – ידנית ורובוטית 6 הילוכים דו-מצמדית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לקרוסאובר לאחר מתיחת פנים בדגם שנת 2018.

השם «Kadjar» מסמל משחק מילים – שלוש אותיות הראשונות «KAD» מגיעות מהמילה «quad» אשר נלקחה מעולם הטרקטורונים, ושלוש האחרונות «JAR» – קומבינציית שתי מילים צרפתיות המסמלות כושר תמרון והופעה פתאומית. אלה הם דברי היצרנים: "ל- Kadjar צליל וכתיב אקזוטיים, דבר המצביע על השאיפות להתרחק מההמולה ולצאת לדרך לקראת הרפתקאות חדשות".

דור ראשון

נמצא בייצור משנת 2015 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2018. במרץ 2015 בתצוגת רכב בז'נבה רנו חשפה לעולם את רכבם החדש עם שם אקזוטי קדג'אר. הוא מבוסס על פלטפורמה מודולארית CMF המשרתת גם את הדורות הנוכחים של ניסאן קשקאי ו- X-Trail. משימתו הראשית של הקרוסאובר – למלא את הנישה הריקה בקו הדגמים של המותג הצרפתי ואת תפקיד "האח הגדול" של רנו קפצ'ור הקומפקטי, ולא להווה תחרות לקשקאי.

קווים מעודנים ומעוגלים, צורות קמורות – הופעת הרכב בהחלט מקורית. עליה עבדו מעצבים תחת פיקודו של לורנס ואן דר אקר. צורה בלתי שגרתית של הגריל עם מעוין רנו עצום, הקשתות בכנפיים המנופחות, פנסי לד Pure Vision טורפניים בעלי מודולים של אור נמוך ואור גבוה וקטעי לד של אורות יום, ופנסי לד אחוריים בעלי מרקם מיוחד. התדמית הכללית מזכירה את ניסאן קשקאי, אולם חלקי מרכב משותפים – אין.

מרכבו של קדג'אר משיג 4450 מ"מ לאורך, 1840 מ"מ לרוחב ו- 1600 מ"מ לגובה. וכך הקרוסאובר של רנו יוצא מעט גדול מאחיו תוצרת ניסאן (4377/1837/1595 מ"מ), שהשוואה איתו לא ניתן למנוע. מרווח גחון של הקרוסאובר הצרפתי – 190 מ"מ. נפח תא מטען – 472 ליטר (גדול ב- 42 ליטר מהיפני). עם זאת, תא הנוסעים של הקרוסאובר מאפשר לקפל כל אחד מחלקי משענת הגב של הספה האחורית (מחולקת ביחס 60/40) באמצעות לחיצה אחת, במקרה זה הנפח המרבי יגדל ל- 1478 ליטר.

תא נוסעים ואבזור

עיצוב הפנים של רנו קדג'אר מתאפיין בחומרים איכותיים, בארגונומיה מצוינת, ובמושבים מעולים בעלי תמיכת צד עדינה. את ההגה ניתן לכוונן לגובה, לאורך ולעומק. את הנהג יוכל לשמח לוח מחוונים דיגיטלי המאפשר לשנות את התצוגה בו. מרשימה ידית עבה בעלת אחיזה טובה עבור נוסע קדמי הממוקמת ליד ידית ההילוכים. לעומת זאת, הכניסה לשורה האחורית אינה נוחה במיוחד: פתח הדלת קטן יחסית וזווית פתיחתה לא גדולה מספיק. מרחב המחייה מקובל למדי אפילו בברכיים מאחורי נהג גבוה, לגובה די נדיב גם.

האבזור הבסיסי של קדג'אר הראשון כלל: כריות אוויר קדמיות וצדדיות לנהג ולנוסע, ווילונות בטיחות, ABS, ESP, EBV (חלוקת עוצמת בלמים), AFU (סיוע בעת בלימת חירום), ASR (בקרת משיכה) וסיוע בזינוק בעליה. נוסף על כך למפרט נכנסים אורות יום, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, בלם חנייה אוטומטי. בתור אופציות זמינים סיוע בחניה, מערכת סטרט-סטופ, מצלמה אחורית, בלם חירום, מערכת בקרת עייפות, זיהוי תמרורים, מערכת בקרת נתיב ואבזור אחר. ועדת Euro NCAP האירופית העניקה לרכב דירוג הבטיחות של חמישה מתוך חמישה כוכבים אפשריים.

מנועים ושאסי

קרוסאובר רנו קדג'אר שנת 2015/2016 צויד במנועי בנזין ודיזל. בנזין – 1,2 ליטר בהספק 130 כ"ס. לדגם דיזל שתי גרסאות: 1,5 ליטר Energy dCi בהספק 110 כ"ס, ועוצמתית יותר – Energy dCi בנפח 1,6 המפיקה 130 כ"ס. הדיזל העוצמתי נמכר בדגמי הנעה קדמית וגם הנעה כפולה, אולם צויד בתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.

בכל הנוגע לשאסי, לקרוסאובר מאת רנו סכמה מסורתית: מתלים קדמיים עצמאיים עם תמוכות מקפרסון וסרן אחורי עצמאי למחצה (מוט פיתול), אך בגרסת הנעה כפולה בסרן האחורי מותקן מערך רב-חיבורי. לרכב בלמי דיסק בכל הגלגלים (קדמיים מאווררים) והגה כוח חשמלי.

מתיחת פנים 2018

חזותית קדג'אר שנת 2018/2019 החל להיראות רציני יותר: הגריל בגימור כרום התרחב, הכיסויים השחורים בפגושים החדשים הוקטנו, הופיעו תוספות כרום נוספות ופנסי ערפל חדשים. בפנסי החזית הופיעו "סוגרי" אורות יום בצורת C, ובגרסאות היקרות יחידות תאורה הקדמיות כעת LED במלואן.

במידה רבה השתנה תא הנוסעים. על הקונסולה המרכזית כעת מסך מגע 7 אינץ' של מולטימדיית R-Link 2 עם תמיכת אפל קארפליי ואנדרויד אוטו, בלוק בקרת אקלים חדש. שופרו מושבים קדמיים: המילוי – נוח יותר, תמיכת הצד הוגברה ולראשונה נכלל כוונון אורך כרית. כפתורי חלונות ומראות הועברו לבלוק יחיד על משענת היד בדלת הנהג.

"ל- Kadjar צליל וכתיב אקזוטיים, דבר המצביע על השאיפות להתרחק מההמולה ולצאת לדרך לקראת הרפתקאות חדשות". – כך אומרים ברנו.

בשורת המנועים בוצע חילוף: הופיע מנוע בנזין טורבו 1.3 ТСe ממשפחת Energy שכבר ידוע מדגמים אחרים של רנו. מנוע זה זמין בשתי גרסאות הספק (140 או 160 כ"ס). מעתה והלאה הוא ממלא את מקומם של 1.2 ТСе (130 כ"ס) ו- 1.6 ТСе (163 כ"ס).

עודכנו גם מנועי דיזל, לשמם נוספה תוספת Blue לאחר המעבר לתקני זיהום אוויר החדשים של אירופה. למנוע 1,5 ליטר הקודם נוספו 5 כ"ס (115 כ"ס) ובמקום דיזל 1,6 (130 כ"ס) בהיצע קדג'אר החדש עכשיו נוכח Blue dCi 150 בנפח 1,8 ליטר. אולם תיבות ההילוכים נותרו קודמות: 6 הילוכים ידנית או רובוטית דו-מצמדית EDC. וקרוסאובר בגרסת דיזל העוצמתי ביותר זמין כמקודם עם מערכת הנעה כפולה של ניסאן.

במבט על קדיאר, דרגו את רצונכם להתרחק מכל ההמולה ולצאת לדרך לקראת הרפתקאות חדשות מ- 1 עד 10
2 קולות