פולקסווגן גולף ספורטסוואן במקום גולף פלוס
פולקסווגן גולף ספורטסוואן הוא רכב משפחתי קומפקטי במרכב מיניוואן, שיוצר במפעל בוולפסבורג משנת 2014 בדור אחד. עבר מתיחת פנים בשנת 2017. הייצור של הדגם באירופה הופסק בשנת 2020, בארה''ב - בשנת 2021, בעוד שבסין הדגם רלוונטי עד היום. הדגם בוסס על פלטפורמה MQB, הדבר מאחד אותו עם דגמים נוספים רבים של VW ו-Audi. תרגום השם ''Sportsvan'' הוא ''וואן ספורטיבי'', אך מבחינת מראה העיצוב החיצוני הדגם נראה דומה לגולף פלוס, אבל מודרני וגדול יותר. לכן, אם מסיבה כלשהי ''פלוס'' הישן לא מוצא חן בעיניכם יותר, במקום גולף פלוס אפשר לשקול את רכישת ספורסוואן.
מיד אחרי הופעת הבכורה, גולף ספורסוואן זכה לתואר ''רכב השנה'' ביפן - זהו המקרה הראשונה שכזה בנוגע לרכבים אירופאים.
דור ראשון
למרות שמדובר בוואן ספורטיבי, קשה למצוא בו משהו שקשור לספורט. העיצוב החיצוני יכול להיחשב לסגנון דינמי מעט רק בזכות מכסה המנוע המשופע, הגג התלול, הפנסים המוארכים והאלכסוניים וסוג של ספוילר על סף הדלת האחורית. בכללי, הרכב נראה רגוע ואכן דומה לגולף פלוס מוגדל: אורך הרכב הגיע עד 4,338 מ''מ, בסיס הגלגלים גדל ל-2,685 מ''מ, הרוחב גדל ב-48 מ''מ (ל-1807 מ''מ), הגובה עמד על 1,578 מ''מ. יש לציין, האורך של וואן הקומפקטי קצר יותר ב-224 מ''מ בהשוואה לגולף וריאנט במרכב סטיישן, מרווח הגחון שלו עומד על 144 מ''מ.
תא הנוסעים של הדגם מרווח יותר בהשוואה לדגם גולף רגיל בזכות תקרה גבוהה יותר, בעוד שמתלה אחורי מוארך מבטיח לו נפח תא מטען מכובד (498 ליטר). המושב של שורה אחורית מחולק לשלושה שכל אחד מהם ניתן לכוונן קדימה ואחורה ולקפל את המשענת. לכן נפח תא מטען יכול להגיע ל-1,520 ליטר, הדבר מאפשר להוביל עומסים גדולים. עבור פולקסווגן גולף ספורסוואן הוצעו מנועי בנזין ודיזל שונים: מנועי בנזין הקטן ביותר בנפח 1 ליטר ומנועים גדולים יותר בנפח 1.2 או 1.4 ליטר, מנועי דיזל הגיעו בנפח 1.6 ליטר (110 כ''ס) או 2.0 ליטר (150 כ''ס). כל המנועים פעלו בשיתוף עם תיבת 6 הילוכים ידנית או עם תיבת 7 הילוכים רובוטית DSG.
מתיחת פנים שנת 2017
פולקסווגן גולף ספורטסוואן 2017/2018 החדש הצטייד בפגושים ורשת גריל חדשים, בחישוקי גלגלים בעיצוב שונה (בגודל מ-16 עד 18 אינץ'). בין האופציות הופיעו פנסי לד, פנסים אחוריים עם אורות לד בלבד. כמו שזה קורה לעתים קרובות, במסגרת מתיחת פנים הרכב צויד במערכת מולטימדיה מודרנית יותר ונוספו לו מערכות בטיחות (בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל, נהג אוטומתי לסיוע בנסיעה בפקקים, עוזר בנהיגה עם נגרר). מגוון המנועים השתנה: הגיעו מנועי 1.5 TSI חדשים עם מגדש טורבו עם צורה משתנה עם מחזור מילר החסכוני ועם פונקצית ניטרול מחצית מהצילינדרים שהפיקו מ-85 ל-115 כ''ס. מנועי הטורבו נשארו אותם מנועים בנפח 1.6 או 2 ליטר. תיבת ההילוכים היא אותה תיבת הילוכים ידנית או רובוטית.