בשנת 2021 קיבלה משפחתית הסדאן הפופולרית יונדאי אלנטרה גרסה "כועסת" עם מנוע טורבו בהספק 280 כוחות סוס. זו המכונית הראשונה של חטיבת הספורט N של יונדאי שמבוססת על סדאן, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות. בסוף יוני 2025 הגיעה ה-Elantra N לישראל – והמחיר נמוך מהמתחרות.
יונדאי אלנטרה ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור, שדרוג
AUTOBOOM

היונדאי אלנטרה N "הטעונה" הגיעה לישראל: המחיר – נמוך מהמתחרים

בשנת 2021 קיבלה משפחתית הסדאן הפופולרית יונדאי אלנטרה גרסה "כועסת" עם מנוע טורבו בהספק 280 כוחות סוס. זו המכונית הראשונה של חטיבת הספורט N של יונדאי שמבוססת על סדאן, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות. בסוף יוני 2025 הגיעה ה-Elantra N לישראל – והמחיר נמוך מהמתחרות.

מחירה של יונדאי אלנטרה N בישראל מתחיל ב-224,900 שקל. נכון, זה גבוה יותר מהאלנטרה הרגילה שמתחילה מ-170,000 שקל, אך המתחרות הספורטיביות הקרובות עולות לפחות 40 אלף שקל יותר: קופרה לאון VZ – מ-264,400 ש"ח, סקודה אוקטביה RS – מ-266,990 ש"ח, פולקסווגן גולף GTI – מ-304,900 ש"ח (כל המחירים ללא אגרת רישוי – יוני 2025).

הבהרה
יונדאי אלנטרה ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור

רקע כללי. יונדאי אלנטרה N היא סדאן הספורט הראשונה של חטיבת N של יונדאי, שהושקה בשנת 2021 כחלק מהדור השביעי של האלנטרה. בשנת 2023 עודכנה כל משפחת הדגם. בישראל, האלנטרה (ללא סמל N) היא מהמכוניות הפופולריות ביותר: מקום שני ב-2024, ירידה למקום רביעי ב-2025.

עיצוב חיצוני

מבחוץ, Elantra N שונה מהגרסה הרגילה בזכות ערכת עיצוב אגרסיבית, פתחי אוורור קדמיים מוגדלים, ספוילר אחורי, ודיפיוזר אחורי. כל אלה לא רק למראה ספורטיבי אלא גם לשיפור קירור המנוע, האינטרקולר והבלמים. בנוסף – חישוקי 19 אינץ' מחושלים, תוספות עיצוב באדום, מראות וספוילר מקרבון, מפלט כפול עם שליטה אלקטרונית, וצמיגי מישלן PS4S במידה 245/35. גג פנורמי חשמלי כלול כסטנדרט.

פנים הרכב וציוד

הגה N ייחודי עם כפתורים גדולים להחלפת מצבי נהיגה וחימום.

הקבינה כוללת גלגל הגה ייחודי של N עם כפתורי שליטה על מצבי נהיגה וחימום. דוושות עם ציפוי מתכתי, ריפוד עור ואלקנטרה, תקרה שחורה, מושבים ספורטיביים עם תמיכה צדית, חימום, אוורור וכיוון חשמלי. המושב האחורי – גב רציף, לעומת גב מתקפל בדגם הרגיל.

לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ' עם גרפיקה מיוחדת, מערכת מולטימדיה באותו גודל עם תפריט N להצגת נתוני טלמטריה וזמן הקפה. מערכת N Sound Equalizer מאפשרת חיזוק הצליל במערכת השמע ואף סימולציה של צליל מרוץ (כמו ב-TCR).

רשימת האבזור כוללת טעינה אלחוטית, מערכת סאונד של BOSE, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, שמירה אקטיבית על הנתיב, ניטור שטחים מתים וצלבת תנועה עם בלימה אוטומטית, התרעת פתיחת דלת לא בטוחה, התרעה על נוסעים נשכחים, אור גבוה אוטומטי ועוד.

שלדה, מנועים, גרסאות ומחירים

יונדאי אלנטרה ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור, שדרוג

השלדה חוזקה בנקודות מפתח, כולל קורת חיזוק מאחורי המושב האחורי. המתלים מוקשחים ב-10%, קפיצים וסופגי זעזועים מתכווננים. מרווח הגחון הופחת, מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים קדמיים בקוטר 360 מ"מ ואחוריים בקוטר 315 מ"מ. ההיגוי החשמלי R-MDPS הותאם במיוחד לחוויה ספורטיבית.

יונדאי אלנטרה ‏2023. מנוע. סדאן, 7 דור, שדרוג
מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר עם הספק של 280 כוחות סוס ו-392 ניוטון מטר.

מבחינת הנעה – מדובר באותו מנוע טורבו 2.0 ליטר שמשרת את i30 N ו-Kona N, עם 280 כ"ס ו-392 נ"מ (או 290 כ"ס במצב NGS עם תיבה רובוטית), אך עם מגדש טורבו חדש – טורבינה בקוטר מוגדל ל-52 מ"מ. מערכת הפליטה כוללת שסתום אקטיבי לשינוי הצליל.

יונדאי אלנטרה ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור, שדרוג

הנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני eLSD. זהו רכב יונדאי הראשון עם מערכת IDA – ציר קדמי אינטגרלי בדומה לטכנולוגיה מ-WRC, שמשלב את הציר, הנבה והמיסב ליחידה אחת וחוסך 1.7 ק"ג ממשקל הרכב.

גרסאות לבחירה:

  • תיבה ידנית (6 הילוכים): כוללת מערכת שמעלה אוטומטית סל"ד בעת הורדת הילוך למניעת רעידות. כפתור RPM בולט על ההגה. תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות. מחיר: ₪224,900
  • תיבה רובוטית N DCT (8 הילוכים): כוללת פקדים מאחורי ההגה, שלושה מצבים (N Power Shift, N Track Sense Shift, N Grin Shift). מצב NGS מופעל בלחיצה על כפתור אדום ומגביר את ההספק ל-290 כ"ס למשך עד 20

קופרה לאון VZ: 5.7 שניות / סקודה אוקטביה RS: 6.5 שניות / גולף GTI: 5.9 שניות

השוואה:

שתי גרסאות ה-Elantra N מגיעות למהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק – כ-10 ק"מ לליטר (שיטת מדידה אמריקאית EPA).

הצביע עכשיו!
אז איזו Elantra N אתם בוחרים?
11 קולות
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר