Wuling. ממיניוואנים פשוטים למכוניות מיקרו חשמליות
המותג Wuling נכנס להרכב של SAIC-GM-Wuling Automobile (בקיצור SGMW), מיזם משותף של ענקית הרכב הסינית SAIC Motor, תאגיד ג'נרל מוטורס וחברת Liuzhou Wuling Motors. המיזם מתבסס בעיר ליוז'ו, בדרום מערב סין. החברה מייצרת רכבים מסחריים ומשפחתיים ומנועים למכוניות במידות קטנות ומיני. המיזם המשותף שבו הצד האמריקאי מחזיק ב-44% מהמניות, נוסד בשנת 2002. וולינג בהרכב של SGMW עברה דרך ארוכה ממיניוואנים פשוטים וזולים למכוניות מיקרו חשמליות ושוות, כלי רכב עירוניים ואפילו קרוסאוברים הפופולריים בימינו. בואו נברר מהו סוד ההצלחה של וולינג.
נכון להיום, SAIC-GM-Wuling השיגה היקף מכירות של 10 מיליון רכבים. מדי שנה החברה מייצרת קרוב למיליון כלי רכב ושומרת על רמה זו כבר חמש שנים ברציפות. ובמשך שמונה שנים הפכה למובילה במדד המכירות בין יצרניות רכב סיניות. SGMW מייצרת רכבים תחת המותגים Wuling ו-Baojun. מותג Baojun הפונה לקהל הצעיר מציע את הדגמים E200, E100 ו-E300 – לכולם עיצוב בולט ומפרט אבזור עשיר יחסית.
המותג Wuling כבר בנה לעצמו מוניטין בתור יצרנית של מיניוואנים לא יקרים ומסחריות. לדגמי המותג העניקו פרסים ותארים רבים, בעוד שהמיניוואן Wuling Sunshine אפילו נקרא "הרכב החשוב ביותר בעולם" בכתבה של פורבס ולקח המקום שלישי בעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בעולם בשנת 2011. עם זאת, רב המכר האמיתי של המותג הוא למעשה הקומפקט-ואן Wuling Hongguang בגרסאות השונות שלו. במשך חמש שנים משפחת הדגמים הזו הפכה לנמכרת ביותר בסין, היקף המכירות הכולל היה 4,5 מיליון יחידות לאחר 9 שנים.
עם זאת, למרות שוולינג הפכה למוצלחת הודות למסחריות והמיניוואנים הזולים שלה, כיום היא מתבססת בפלחי השוק היקרים יותר: בסין כבר נמכר הרכב המסוגנן במרכב סטיישן Wuling Victory, בקרוב צפוי לצאת קרוסאובר Wuling Hongguang X המיועד לשווקים חיצוניים. ההנהלה של SGMW קיבלה החלטה עקרונית: בקרוב וולינג תצא לכבוש את השוק העולמי. אולם היא לא שוכחת את השורשים שלה: לא מזמן הופיע מיניוואן בעל 8 מקומות Wuling Hongguang Plus במחיר נגיש והמיניוואן Wuling Journey שנוצר על בסיסו.
החברה לא עצרה שם והחליטה להתרחב אל עבר סגמנט מכוניות המיקרו החשמליות לעיר. הדגם החדש של המותג, Mini EV, שהושק בקיץ של 2020 הספיק כבר לצבור פופולריות בשוק הסיני הודות למחיר בסך 4,500 דולר. הדגם עקף את טסלה מודל 3 מבחינת היקף מכירות. בשנה הראשונה בסין נמכרו 329 אלף מכוניות מהסוג!