אאודי S4 - גרסת ספורט בעלת ביצועים גבוהים של אאודי A4 המיוצרת מאז 1997, ירשה את שמה מגרסאות הספורט החזקות של דגם אאודי 100 המפורסם. המכונית יוצרה במפעל אאודי AG באינגולשטאדט (גרמניה) במרכבים שונים בעלי 5 מושבים. הדור הראשון, הרביעי והחמישי של ה-S4 יוצר במרכב סטיישן בעל 5 דלתות וסדאן בעלת 4 דלתות. בדור השני והשליש
אאודי S4 ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור, שדרוג
AUTOBOOM

נציג קומפקטי למעמד יוקרתי

אאודי S4 ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור, שדרוג

אאודי S4 - גרסת ספורט בעלת ביצועים גבוהים של אאודי A4 המיוצרת מאז 1997, ירשה את שמה מגרסאות הספורט החזקות של דגם אאודי 100 המפורסם. המכונית יוצרה במפעל אאודי AG באינגולשטאדט (גרמניה) במרכבים שונים בעלי 5 מושבים. הדור הראשון, הרביעי והחמישי של ה-S4 יוצר במרכב סטיישן בעל 5 דלתות וסדאן בעלת 4 דלתות. בדור השני והשלישי היתה גם קבריאולט עם 4 מושבים ו- 2 דלתות. כמו כל דגמי אאודי S, ה-S4 מצויד רק בהנעת כפולה קוואטרו והמנועים ותיבות היו שונים והשתנו עם חלוף הזמן וקידמה. במדינות שבהן אאודי RS4 החזקה יותר לא הוצעה, ה- S4 שלנו היא המכונית המובילה של משפחת A4, שעל בסיסה היא בנויה.

דור ראשון

לראשונה יצא לשוק בשנת 1997: ייצור סדאן החל באוקטובר 1997, סטיישן הופיעה מאוחר יותר - בשנת 1998. מידות מרכב: אורך — 4483 מ"מ, רוחב — 1733 מ"מ, גובה — 1396/1418 מ"מ (סדאן/סטיישן). בסיס הגלגלים הוא 2615 מ"מ. המכונית קיבלה מנוע V6 בנפח 2.7 ליטר טורבו כפול (265 כ"ס ו-400 ניוטון מטר) ושתי אפשרויות של גיר: ידני 6 הילוכים או אוטומט 5 הילוכים עם מצב ידני ZF. אאודי S4 הראשונה האיצה ל- 100 קמ"ש ב- 4.9 שניות. זה הפך אותה לסדאן המהירה ביותר של המותג באותה תקופה.

דור שני

יוצר מאז 2002 והתפרסם בזכות העובדה כי לראשונה מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר הספק 344 כ"ס ומומנט של 410 ניוטון מטר החל להיות מותקן במכונית מסוג זה. תיבות - 6 הילוכים ידנית ואוטומט. מידות אאודי S4 השנייה גדלו בכ- 10 ס"מ, בסיס הגלגלים עלה ל- 2651 מ"מ. הופיעה גם גרסת קבריאולט.

דור שלישי

הדור השלישי שהופיע בשנת 2005 לא היה שדרוג עמוק של קודמו. אפילו המנוע נשאר זהה, עם אותו הספק 344 כ"ס. היו שינויים בחלק הטכני שנגעו במתלים (קפיצים ובולמי זעזועים), ואחרי 2007 המכונית קיבלה Torsen T-3 דיפרנציאל בין צירי משודרג עם חלוקת מומנט א-סימטרית של 40:60 בין גלגלים קדמיים ואחוריים בדגמים עם תיבת הילוכים ידנית בתוספת הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ייצוב האלקטרונית Bosch ESP 8.0.

דור רביעי

ייצור דור הרביעי החל בשנת 2009. בבסיס המכונית החדשה עמדה פלטפורמת ה-MLB של קבוצת פולקסווגן. שני מרכבים נשמרו: סדאן וסטיישן וקבריאולט "עברה" לקו דגמים של ה- S5. אאודי S4 הרביעית קיבלה מנוע טורבו V6 TFSI בנפח 3 ליטר בהספק של 333 כ"ס ומומנט של 440 ניוטון מטר. המנוע עבד בחיבור עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או עם רובוט S טרוניק עם שני מצמדים ו -7 הילוכים. בתחילת 2012 הדגם עבר עיצוב מחדש שכלל עיצוב רענן של החלק הקדמי - פנסים וסורג חדשים, כמו גם תא הנוסעים משודרג והגרסה העדכנית ביותר של מולטימדיה MMI. בחלק טכנולוגי - היגוי אלקטרומגנטי ומנגנון קל יותר של דיפרנציאל בין צירי.

דור חמישי

האחרון נכון להיום (נתונים לשנת 2021) דור חמישי של אאודי S4 הושק לראשונה בשנת 2016. מכוניות סדאן ומכוניות סטיישן מצוידות במנוע טורבו V6 TFSI בנפח 3 ליטר. גרסאות של הדגם עבור אירופה צוידו רק עם תיבת אוטומטית בעלת 8 הילוכים. אאודי S4 החדשה גדלה: האורך עכשיו 4745 מ"מ עבור הסדאן ו- 4726 עבור סטיישן, הרוחב של שניהם הוא 1842 מ"מ, הגובה הוא 1427 מ"מ. בסיס הגלגלים נמתח עד 2820 מ"מ, ג'נטים - עד 18 אינץ'. כמו בדגמי אאודי אחרים, מאפיין של הדור החמישי S4 הוא Virtual Cockpit – "תא נהג וירטואלי" שיש לו אפשרויות קלאסיות וספורטיביות להצגת מד המהירות והטכומטר. ציוד סטנדרטי של אאודי S4 2016/2017 כולל פנסי LED קדמיים, אורות דרך LED, כמו גם מחווני איתות דינמיים ופנסים אחוריים LED.

עיצוב מחדש שנת 2019

בסרטון: אאודי A4 2019 שנת. סטיישן. אאודי A4 allroad 2019 שנת. סטיישן. אאודי S4 2019 שנת. סדאן.

אאודי S4 המעודכנת קיבלה עיצוב מודרני, רק מכסה המנוע, הגג והחלק העליון של מכסה תא המטען נותרו ללא שינוי. המראה הכללי הפך לאלגנטי עוד יותר. לא היה צורך לשנות את תא הנוסעים היפה ולכן הוא פשוט עבר רענון עם חומרים וצגים חדשים: האלכסון של מסך המגע המרכזי גדל מ- 8.3 ל 10.1 אינץ', המולטימדיה קיבלה שליטה קולית, מה שאפשר להסיר את "כפתור" שליטה מהפנל המרכזי, ו- MMI עצמה הפכה ל"חכמה יותר". כחלק מההתאמה האישית של התקשורת בין המכונית לנהג, לכל בעלים של אאודי S4 2019/2020 יהיה חשבון myAudi עם הגדרות אישיות ואוסף יישומים נחוצים. במכשירים דיגיטליים הופיע פאנל S-performance עם תצוגה של טכומטר בצורה של בומרנג.

בחלק הטכני, כל השינויים הם מתחת למכסה המנוע, המתלה נשאר זהה כאשר בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית כאופציה. אך המנוע עכשיו לא רק שונה - מנוע בנזין הוחלף בדיזל באירופה! מכוניות סדאן ומכוניות סטיישן אאודי S4 2020/2021 קיבלו מנועים 3.0 TDI טורבו משולב (מגדש טורבו בתוספת מגדש חשמלי לפיצוי עבודת מגדש טורבו). המנוע מייצר 347 כ"ס ו- 700 ניוטון מטר בטווח רחב של סל“ד והוא משולב עם מערכת היברידית רכה עם אלטרנטור סטרטר 48 וולט.

באיזה צד את/ה?
8 קולות