אלפה רומיאו סטלביו (Stelvio) – קרוסאובר יוקרתי קומפקטי מבית יצרנית רכב האיטלקית Alfa Romeo. נמצא בייצור משנת 2016. מגיע עם הנעה אחורית בגרסאות דיזל או הנעה כפולה בגרסאות בנזין. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון של הקרוסאובר.
אלפא רומיאו סטלביו 2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

אלפה רומיאו סטלביו. סגנון ייחודי ושיא המהירות.

אלפא רומיאו סטלביו 2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
עדכון:

בשנת 2020 הושקה גרסה מעודכנת של הדור הראשון

אלפה רומיאו סטלביו (Stelvio) – קרוסאובר יוקרתי קומפקטי מבית יצרנית רכב האיטלקית Alfa Romeo. נמצא בייצור משנת 2016. מגיע עם הנעה אחורית בגרסאות דיזל או הנעה כפולה בגרסאות בנזין. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון של הקרוסאובר.

הקרוסאובר האיטלקי נקרא על שם מעבר איטלקי מפורסם באלפים המזרחיים, המשתרע בגובה 2,7 ק"מ. על דרך הררית זו ועל שפע עיקוליה החדים כבר מזמן שמו עין לא רק אוהבי מכוניות ספורט, אך גם קולנוענים וכל מיני "טופ גיר". שנים רבות אלפה רומיאו חלמו על קרוסאובר משלהם, ומכונית הקונספט הוצגה עוד בשנת 2003. אולם, כיוון שזה היה הניסיון הראשון של האיטלקים, הידועים בכל העולם במכוניות מרוצים, הוחלט לגשת ביסודיות ליצירת הדגם החדש. ורק בסוף 2016 בתצוגת רכב בלוס אנג'לס אלפה חשפו את ה- SUV החדש שלהם – אלפה רומיאו סטלביו.

סטלביו Quadrifoglio, המצויד במנוע בנזין בי-טורבו V6 בנפח 2,9 ליטר המפיק 510 כ"ס, לשנת 2016/2017 היה קרוסאובר קומפקטי העוצמתי ביותר בסגמנט! למאה קמ"ש הוא מזנק מעמידה תוך 3,8 שניות בלבד! מהירות מרבית – 283 קמ"ש!

על פי מנכ"ל אלפה רומיאו הראלד ווסטר, הקרוסאובר הקומפקטי אמור "להפוך לאחד הקטרים שיובילו ליישום תוכנית צמיחת המכירות של החברה ל- 400 אלף רכבים בשנה". הנהלת FIAT, לה שייך מותג אלפה רומיאו, הכריזו כי הקרוסאובר ישמור על הספורטיביות שלו במצבי כביש שונים, במידה האופיינית לרכבי אלפה רומיאו, ותיערך עבודה מוקפדת על שיפור איכות, אמינות ועל הפחתת עלויות תחזוקת הקרוסאובר.

דור ראשון

נמצא בייצור משנת 2016 עד עתה (נתונים לשנת 2020). סטלביו הראשון בעל מספר סדרתי של 949 חולק פלטפורמה עם סדאן ג'וליה ומיוצר עם הנעה אחורית או כפולה המשתלבת באמצעות מצמד. מתלים קדמיים – עצמות עצה כפולות, מאחורה – רב-חיבורי. מערכת הנעה הכפולה, בעצם, די טיפוסית לסגמנט זה של רכבים: במצב רגיל פועלת הנעה אחורית, והסרן הקדמי משתלב בעת הצורך דרך מצמד רב-דיסקי.

עיצוב חיצוני

הבסיס לעיצובו של סטלביו החדש הינו הקונספט של שנת 2003. הרכב יצא מסוגנן, מושך ואגרסיבי! אכן, בחזותו של הקרוסאובר וסדאן ג'וליה נוכח מספר רב של קווי דמיון, אפשר אפילו לומר שהם כמעט זהים, ורק שלסטלביו מרכב סטיישן 5 דלתות ותנוחה קצת גבוהה יותר.

החזית האגרסיבית – הפיצ'ר העיקרי של הקרוסאובר הספורטיבי. מלפנים מתהדרים פנסים צרים, קווים בולטים במכסה המנוע, והגריל המשולש האופייני לאלפה. כונסי האוויר בפגוש הקדמי גם ראויים לתשומת לב רבה. בדפנים בולטים כנפיים "מנופחות", במיוחד האחוריות. מושכים תשומת לב קווים המובהקים מלמעלה ומלמטה, וגם גימור כרום המקיף את החלונות. מאחורה – מכסה מטען עצום בעל כנף קטנה באמצע וספוילר בחלק העליון. יחידות תאורה אחוריות כמעט זהות בצורתן לקדמיות, רק מעט נבדלת התצורה, אבל נראות הן מצוין! הפגוש האחורי – פשוט יצירת מופת: שקעים והתרחבויות בחלקו התחתון הינם בלתי שגרתיים אך נראים מסוגננים במיוחד. כמו כן מאחור נמצא אלמנט גדול מפלסטיק בו מותקנים קצוות אגזוז גדולים בגימור כרום. בגרסה הרגילה קצוות אגזוז רק שניים, אך ברמת גימור Quadrifoglio – ארבעה.

תא נוסעים

עיצוב תא הנוסעים, מצד אחד די ייחודי, מצד שני – יותר מדי אלפה רומיאו, למשל לוח המחוונים עם המחוגים בעמדה אנכית במצב מנוחה. כמו בג'וליה, כפתור התנעת המנוע נמצא על ההגה. בפנים 5 מקומות ישיבה. השורה הקדמית מורכבת משני מושבי עור עם תמיכת צד קטנה, תמורת תשלום נוסף ניתן להתקין Recaro. השורה האחורית מציעה ספת עור לא רעה המספקת מרחב מחייה מכובד עבור שלושה נוסעים. תא הנוסעים מרופד בעיקר בעור, אולם נוכחים גם אלמנטים מעץ ומכרום. ההגה – בעל 3 חישורים, ספורטיבי, מצויד בפקדי העברת הילוכים מאסיביים, ועליו, כמוזכר לעיל, כפתור התנעת מנוע. מעבר לכך, גם כפתורי שליטה במולטימדיה.

לוח המחוונים – הגיוני, נוח ומסוגנן עם שני בארות עמוקים ובהם שעונים אנלוגיים גדולים, מד מהירות וטכומטר. צג גדול של מחשב הדרך האינפורמטיבי ממוקם באמצע. על הקונסולה המרכזית נוכח מסך מגע 10 אינץ' של מערכת המולטימדיה והניווט. יצרנית רכב האיטלקית פיתחה אפליקציה מיוחדת המאפשרת לשלוט במערכת דרך סמארטפון. מתחת לפתחי המיזוג ממוקם בלוק קטן אך אינטואיטיבי של בקרת האקלים. הקונסולה מיוצרת מעץ במלואה ועליה מותקנים ידית הילוכים קומפקטית ושלושה בקרי חוגה – אחד אחראי על מולטימדיה, השני על תחנות רדיו, השלישי על בחירת מצבי נהיגה.

סטלביו Quadrifoglio

לאלפה רומיאו סטלביו החדש מספר גרסאות בנזין ודיזל. אולם ספינת הדגל הינה גרסת Quadrifoglio המשודרגת, המצוידת במנוע בנזין בי-טורבו V6 בנפח 2,9 ליטר המפיק 510 כ"ס, כמו לג'וליה הבכירה. ולשנת 2016/2017 זהו קרוסאובר קומפקטי העוצמתי ביותר בסגמנט! לא מרצדס GLC, לא אאודי Q5, לא ב.מ.וו X3/X4, לא יגואר F-Pace, ולא פורשה מאקאן – באותה תקופה לא הצליחו להציע נתוני דינאמיקה אפילו קרובים. למאה קמ"ש הוא מזנק מעמידה תוך 3,8 שניות בלבד! מהירות מרבית – 283 קמ"ש!

גרסת Quadrifoglio כמו כן כוללת דיפרנציאל אחורי אקטיבי בעל שני מצמדים דו-דיסקיים (לשליטה בהנעה וקטורית), ובלמים ומתלים מחוזקים. תרומת תשלום נוסף מוצעים בלמי Brembo קרמיים ומושבי Recaro קדמיים בעלי שלדת קרבון.

קרוסאוברים יוקרתיים הטובים ביותר. בחירתכם?
20 קולות