היום אנחנו יודעים שאלפינה היא מומחית חברה לכוונון מקצועית שאין לה מתחרים בתחום שעוסקת בשכלול של מכוניות מאת ב.מ.וו ומביאה אותם כמעט לגבול של שלמות. במפעל הממוקם בעיר בוכלו מומחי החברה עובדים על כל קו הדגמים של ב.מ.וו ומייצרים קרוב ל-600 רכבים מדי שנה, כאשר לכל אחד מהם אפשר לקרוא הפסגה המזהירה של ב.מ.וו. אבל איך הכ
אלפינה. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

אלפינה. הפסגה המבריקה של ב.מ.וו

אלפינה. מרכב, צורה.

היום אנחנו יודעים שאלפינה היא מומחית חברה לכוונון מקצועית שאין לה מתחרים בתחום שעוסקת בשכלול של מכוניות מאת ב.מ.וו ומביאה אותם כמעט לגבול של שלמות. במפעל הממוקם בעיר בוכלו מומחי החברה עובדים על כל קו הדגמים של ב.מ.וו ומייצרים קרוב ל-600 רכבים מדי שנה, כאשר לכל אחד מהם אפשר לקרוא הפסגה המזהירה של ב.מ.וו. אבל איך הכל התחיל? נספר לכם.

ההתחלה

Alpina logo
אלפינה, חברת רכב גרמנית המייצרת מכוניות על בסיס ב.מ.וו. ממוקמת בעיר בוכלו, מזרח אלגאו בבוואריה.

בשנות ה-60 של המאה ה-20 בבוואריה הייתה חברה בשם אלפינה שעסקה בפיתוח של מכונות כתיבה. אבל המייסד שלה, בורקארד בוונסיפן, העדיף לוותר על פיתוח המכונות המיועדות לכתיבה, לטובת המכוניות שנוסעות. הוא היה נחוש עד כדי כך, שהוא הינדס בעצמו קרבורטור כפול Weber עבור ב.מ.וו 1500. בזכות התקנת ערכת הקרבורטורים הכפולים Weber עם סעפת יניקה מקוצרת, בוונסיפן הספק המנוע הוגבר מ-75 ל-90 כ"ס. הדקדקנות והמקצועיות שלו כל-כך הרשימו את פול גאנמן, ראש מחלקת המכירות, שהוא המליץ להסמיך אותו. וזה מה שקרה בשנת 1964, לאחר מכן הקרבורטור הותקן בכל הדגמים של הדור החדש של ב.מ.וו. דווקא הקרבורטור הזה על רקע אדום-כחול הפך ללוגו של החברה החדשה.

In the middle, Burkard Bovensiepen is the president and Senior Executive Director.
במרכז התמונה, - Burkard Bovensiepen, נשיא ומנהל בכיר.

בשנת 1965 בעיר קאופבוירן הוקמה חברה חדשה Alpina Burkard Bovensiepen KG. בוונסיפן, בהתבסס על הצלחת הקרבורטורים הגאוניים שלו, החל בנחישות לשכלל מכלולים וחלקים אחרים ממכוניות ב.מ.וו במטרה לשפר את הביצועים של המכוניות המדגימות ביצועים גבוהים גם ככה. והוא הצליח בכך. בין השנים 1963 – 1977 אלפינה עסקה בכוונון רכבים. את הסטטוס של יצרנית רכב עצמאית היא קיבלה רק בשנת 1983.

על גבול השלמות

  • אלפינה משכללת את הרכבים שלה בעיקר באופן ידני. זוהי לא סדנת טיונינג: הרכבים המיוצרים הם דגמים סדרתיים, גם אם הכמות שלהם היא מאוד מוגבלת. יותר מכך, הם מורכבים מההתחלה תוך התחשבות ברצונות הלקוח.
  • כל רכב נרכש לפי הזמנה אישית ומגיע עם מתנה – בקבוק יין Chateau Lafite או Margaux. היין מרמז על העסק האחר של בוונסיפן, מכירת יינות יוקרה תחת המותג אלפינה. מרתף היין נמצא ממש על שטח מפעל הרכב.
  • בתהליך השכלול נכלל כוונון המנוע. המנוע מורכב על-ידי אדם אחד שמפרק אותו לחלוטין ומתקין חלקים מתקדמים חדשים. לאחר מכן, המנוע עובר תהליך פעולה ללא שריפת דלק על מנת להאריך את תוחלת החיים. אחרי הסיום מותקנת לוחית עם המספר הסידורי והחותמת האישית של המומחה.
  • המנוע נשלח למפעל BMW ומותקן ברכב. לאחר מכן הרכב נשלח בחזרה לאלפינה שמחדשת את תא הנוסעים, מבצעת אופטימיזציה של תיבת ההילוכים, מתקינה פקדי העברת הילוכים Switch-Tronic על ההגה וחישוקי סגסוגת קלה האופייניים עם 20 חישורים.
  • כתוצאה, מתקבל רכב שמבחוץ דומה לסדרתי, אך למעשה מדובר בעותק יחיד. ההרכבה הסופית מתבצעת בפסי הייצור של ב.מ.וו תוך שמירה של אחריות המפעל.

דגמים מפורסמים

Alpina B6 1978. Coupe, 1 generation.

הרכבים הראשונים של החברה היו אלפינה B6, אלפינה C1 המבוססת על ב.מ.וו סדרה 3, אלפינה B7 Turbo על בסיס סדרה 5 וסדרה 6.

Alpina B10 1988. Estate 5-door, 2 generation.

אחד הדגמים האייקוניים של אלפינה, ואולי גם הידוע ביותר, הוא אלפינה B10 Bi-Turbo שנוצר על בסיס ב.מ.וו 535i במרכב E34 משנת 1989. הרכב משיג מהירות מרבית של 290 קמ"ש, מה שהפך אותו בזמנו לדגם הסדרתי המהיר בעולם במרכב סדאן.

Alpina B12 1990. Coupe, 2 generation.

אחד הדגמים הטובים ביותר בתולדות אלפינה הוא B12, גרנד-טורר על בסיס ב.מ.וו 850Csi במרכב E31 עם מנוע V12 בהספק 416 כ"ס. בנוסף לעוצמה הבלתי מתפשרת, האבזור שלו כלל מכסה מנוע מסיבי פחמן ומערכת פליטה משוכללת מפלדת אל-חלד.

Alpina Roadster V8.

ב.מ.וו Z8 בהתחלה לא היה מוצלח במיוחד. אבל האשפים של אלפינה השתדלו לטפל בבעיות והפכו את הקבריולט הספורטיבי למכונית GT אמיתית. הם ןיתרו על מערכת כיול המתלים הספורטיבית הנוקשה ושדרגו של כמעט כל המכלולים והחלקים. כתוצאה מכך, ב.מ.וו ממוצעת הפכה לאחת הנציגות הטובות ביותר של החברה ונמכרה תחת השם אלפינה רודסטר V8.

Alpina B12 6.0 (E38) '07.1999–07.2001.

פעם אחת, אלפינה לקחה את ב.מ.וו 750Li במרכב E38 הגדילה את המנוע מ-5,4 ל-6,0 ליטר, הגבירה את ההספק שלו ל-424 כ"ס ויישמה מאות מודרניזציות בכל המרכיבים של הרכב. התוצאה הייתה אלפינה B12 6.0 שהפכה לאחת ממכוניות הסדאן הטובות, המפוארות והבלעדיות ביותר שיוצרו אי פעם.

האם יצא לכם מתישהו לנהוג באלפינה?
20 קולות