12 צילינדרים האחרונים של אסטון מרטין
יש לנו בשורה משמחת, אך בו בזמן מעציבה עבור אוהבי נסיעות מהירות. Aston Martin מתכננת להחזיר את V12 Vantage עם מנוע ממכונית העל V12 Speedster. תחזיר, כדי להיפרד לנצח. החברה הבריטית מבהירה שזוהי מהדורת Final Edition, מהדורת הפרידה של מכונית העל. הרכב החדש יסגור את עידן מנועי 12 צילינדרים, ולאחר מכן המותג יילך בעקבות טרנד החשמול הגלובלי. הדגם החשמלי הראשון צפוי לצאת בשנת 2025.
השם היהיר Vantage ("בעל יתרון") שייך לגרסאות העוצמתיות ביותר מבין המכוניות אסטון מרטין. הראשון היה קופה DB2 Vantage (שנת 1951) עם מנוע טורי 6 צילינדרים בנפח 2,6 ליטר. בשנת 1977 Vantage הפך לדגם בעל מנוע V8 נפרד (5,3 ליטר, 380-457 כ"ס). V12 העצום בנפח 5,9 ליטר הוענק ל-DB7 Vantage בשנת 1999, מנוע זה הפיק 426 כ"ס ו-542Nm של מומנט. בשנת 2013 הופיע V12 Vantage S עוצמתי עוד יותר בעל מנוע 573 כ"ס ו- 620Nm.
V8 Vantage העכשווי הוצג בשנת 2018. בישראל רכב הספורט מוצע עם מנוע V8 בי-טורבו 4 ליטר. הספק – 510 כ"ס ו-685Nm. למאה קמ"ש הוא מאיץ תוך 3,6 שניות בלבד, לא תספיקו להתעטש פעמיים. מהירות מרבית – 314 קמ"ש. ודווקא בדגם זה מתכננים להתקין את המנוע עם שתי טורבינות מהסדרה המוגבלת בנפח 5,2 ליטר. אותו אחד מותקן בדגם ספידסטר ומפיק 700 כ"ס ו-753Nm, אשר מועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית ZF ודיפרנציאל מוגבל החלקה. עד 100 קמ"ש הספידטסר מאיץ תוך 3,5 שניות ומסוגל להשיג מהירות מרבית בסך 300 קמ"ש.
וזו לא המהדורה המוגבלת היחידה, במרץ 2021 הוצגה גרסת Vantage F1 Edition בעלת מנוע 4 ליטר בי-טורבו AMG V8 בהספק 535 כ"ס ותיבת 8 הילוכים ZF מהירה יותר מהסטנדרטית. לדגם העניקו הבדלים חיצוניים: ספליטר קדמי נוסף, כנף גדולה ותוספות בגחון המגבירות את כוח ההצמדה.