פורשה 718 קיימן GT RS ו- RS Clubsport העוצמתיים
סיבים טבעיים במקום קרבון – זה 2021 בייבי! בייצורם משתמשים בסיבי פשתן רגילים, וממנו עשוי כמעט כל הפורשה 718 Cayman GT4 RS Clubsport: מה שמחליף במכוניות בעלות מנוע מרכזי את מכסה המנוע, הדלתות, הכנפיים, ה"חצאית" האווירודינמית של הפגוש הקדמי, הכנף האחורית, וכן את ההגה. קיימן GT4 Clubsport הראשון, שנבנה עבור מרוצים, הורכב על בסיס דור 981 (שנת 2016). הרכב נמכר במהלך שנתיים ומצא 421 רוכשים. בשנת 2019 את ההצלחה של מכונית המרוץ האפיל קיימן 718 GT4 (כ- 500 יחידות).
בישראל נמכר פורשה 718 קיימן GT4 החדש (ללא תוספת RS). הקופה מצויד במנוע 4 ליטר טורבו בהספק 420 כ"ס ובשתי תיבות הילוכים לבחירה – ידנית או רובוטית PDK. עד 100 קמ"ש הרכב מזנק תוך 3,9 שניות, מהירות מרבית – 302 קמ"ש.
מכונית המרוץ צוידה במנוע 500 כ"ס, ואת עוצמה זו היא מפיקה בעת 8300 סל"ד, כאשר המומנט המרבי של 465Nm מופיע כבר ב- 6000 סל"ד. היא מכילה בתוכה כלוב התהפכות, מושבי ספורט אנטומיים Recaro, חגורות בטיחות שש נקודות וכו'. ניתן לבחור אחת בין שתי מערכות פליטה, "שקטה" או "רועשת", בנוסף עבור מכונית הספורט סיפקו בולמי זעזועים "חכמים" בעלי כוונוני רמות דחיסה וריפוי נפרדים ומוטות מייצבים קדמי ואחורי מתכווננים. את מרווח הגחון ומידת נוקשות הקפיצים גם ניתן להתאים לטעמכם.
אפילו ללא התוספת "Clubsport" גרסת RS נחשבת לבכירה בסרגל הדגמים. לישראל מיובא רק פורשה 718 קיימן GT4 ה"פשוט" וממנו הגרסה המשוכללת, שהוצגה בלוס-אנג'לס, נבדלת בהספק גבוה יותר ב- 80 כ"ס ובמשקל נמוך ב- 35 ק"ג (1415 ק"ג). המומנט גבוה ב- 19Nm, ובפועל, קיימן GT4 ללא תוספת RS מדגים האצה איטית יותר ל- 100 קמ"ש. 718 קיימן GT RS מזנק עד 100 קמ"ש תוך 3,4 שניות, ומהירותו המרבית מגיעה ל- 315 קמ"ש. לכך תרמה ה"דיאטה": פרטי מרכב מסוימים עשויים מפלסטיק משוריין בסיבי פחמן, הוקלה השמשה אחורית, הוסרו ידיות הדלת – הן הוחלפו בלולאות מבד.