הקרוסאובר הקומפקטי החדש מאת Mazda היפנית יכלול הנעה כפולה ושני מנועים לבחירה – בהתחלה רק בנזין, בהמשך יופיע גם היברידי. ייצור מאזדה CX-50 יתחיל בשנת 2022 במפעל האמריקאי Mazda Toyota Manufacturing (MTM) בהאנטסוויל, אלבמה, ויימכר הקרוסאובר באמריקה הצפונית. האם יופע בשווקים אחרים – לא ידוע כרגע. CX-50 החדש מבוסס ע
מאזדה CX-50 ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

פוגשים את מאזדה CX-50 החדשה

מאזדה CX-50 ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

הקרוסאובר הקומפקטי החדש מאת Mazda היפנית יכלול הנעה כפולה ושני מנועים לבחירה – בהתחלה רק בנזין, בהמשך יופיע גם היברידי. ייצור מאזדה CX-50 יתחיל בשנת 2022 במפעל האמריקאי Mazda Toyota Manufacturing (MTM) בהאנטסוויל, אלבמה, ויימכר הקרוסאובר באמריקה הצפונית. האם יופע בשווקים אחרים – לא ידוע כרגע. CX-50 החדש מבוסס על פלטפורמה בעלת מנוע רוחבי מאת CX-5, ויש סיבה להניח שלא רחוק היום בו CX-50 יתפוס את מקומו של "אח הבכיר" CX-5 בהיצע. אמנם בינתיים Mazda Motor לא אמרה דבר על זה.

בהתבסס על הפרסומת, CX-50 החדש מיועד לטיולים בטבע – לגג של המכונית מהודק קאנו, הקרוסאובר דוהר במרץ על אדמת היער ובעת חנייה ברוורס משדר את התמונה מהמצלמה האחורית הנוחה. ולכן הרכב זכה להנעה כפולה כברירת מחדל. למרות שבדרך כלל קרוסאוברים עירוניים קומפקטיים משתמשים בסרן הקדמי, והאחורי משתלב דרך מצמד (i-Activ AWD). אבל לא מאזדה CX-50 – לו אמור להיות פוטנציאל שטחי. את משימתו העיקרית מדגישה גם מערכת Mazda Intelligent Drive Select, או Mi-Drive, אשר כוללת מצבי נהיגה המותאמים עבור סוגי דרך שונים. קהל היעד של CX-50 – חובבי פנאי אקטיבי מחוץ לעיר, לכן לקרוסאובר העניקו מסילות גג להידוק ציוד, וכן קורות מרכזיות ומשקופים מחוזקים.

היצע חטיבות הכוח יכלול בהתחלה שני מנועים שנלקחו מ- CX-5: אטמוספרי 2,5 ליטר וטורבו באותו נפח ממשפחת Skyactiv-G. לשניהם משודכת תיבת 6 הילוכים אוטומטית. הספק המנועים של CX-50 טרם נודע, אך ב- CX-5 הם מפיקים 190 ו- 253 כ"ס בהתאם. כמו כן, אפשר לציין שהרכב מעוצב בסגנון Kodo המקורי, בתא הנוסעים שורר מינימליזם, וישנו גג פנורמי נהדר לאחדות מוחלטת עם הטבע.

רוצה לראות את דגם זה בישראל?
30 קולות