סטפן וינקלמן, נשיא Automobili Lamborghini, הציג בקיץ 2021 את התרחיש הגלובלי של התפתחות מותג מכוניות-על האיטלקי, לפיו עד שנת 2024 לשוק צפויות לצאת גרסאות חשמליות של כל היצע דגמי למבו הנוכחי. תוכנית החשמול הכללית של כל הדגמים תחת השם «Direzione Cor Tauri» מתוכננת עד שנת 2030 ומחולקת לשלושה שלבים. למעשה, הצעד הראשון כב
למבורגיני  סיאן FKP 37 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

תוכנית החשמול של למבורגיני

למבורגיני  סיאן FKP 37 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

סטפן וינקלמן, נשיא Automobili Lamborghini, הציג בקיץ 2021 את התרחיש הגלובלי של התפתחות מותג מכוניות-על האיטלקי, לפיו עד שנת 2024 לשוק צפויות לצאת גרסאות חשמליות של כל היצע דגמי למבו הנוכחי. תוכנית החשמול הכללית של כל הדגמים תחת השם «Direzione Cor Tauri» מתוכננת עד שנת 2030 ומחולקת לשלושה שלבים. למעשה, הצעד הראשון כבר בוצע – השקת מכונית-על ההיברידית למבורגיני סיאן (SIAN FKP 37) בכמות של 63 יחידות. סיאן, הבנוי על בסיס אוונטדור, מצויד בחטיבת כוח היברידית המורכבת ממנוע V12 ומנוע חשמלי בהספק כולל של 819 כ"ס.

Stephan Winkelmann
סטפן וינקלמן (נולד ב- 18 באוקטובר 1964) – מנהל גרמני, נשיא Bugatti Automobiles מאז 1 בינואר 2018, כמו כן, נשיא ומנכ"ל Automobili Lamborghini מאז 1 בדצמבר 2020.

לקראת סוף שנת 2024 כל הרכבים מתוצרת החברה אמורים להפוך להיברידים. על מנת ליישם תוכנית זו למבורגיני מתכננת להקצות 1,5 מיליארד יורו (1,8 מיליארד דולר). המטרה העיקרית של מעבר זה – הפחתת פליטות CO2 מזהמות ב- 50% עד תחילת 2025. תקני זיהום אוויר מחמירים יותר ויותר מדי שנה לא משאירים ברירה. נכון להיום למבורגיני נכנסת להרכב VW Group. לכן הארכיטקטורה תהיה משותפת עבור מותגים שונים. אולם ייצור רכבי למבו החשמליים יתבצע באיטליה.

Lamborghini Sian FKP 37 2019. Coupe.
"תוכנית החשמול של למבו – מגמה חדשה נחוצה בהקשר של עולם המשתנה באופן קיצוני"
ראש החברה סטפן וינקלמן

"תוכנית החשמול של למבו – מגמה חדשה נחוצה בהקשר של עולם המשתנה באופן קיצוני. אנו רוצים לתרום את חלקנו דרך הפחתת ההשפעה על הסביבה בעזרת פרויקטים מסוימים" – אומר ראש החברה סטפן וינקלמן. אסטרטגיית «Direzione Cor Tauri» ("הכיוון אל Cor Tauri") מרמזת על הכוכב הבהיר ביותר בקבוצת הכוכבים שור – אלדרבן (הוא גם "עין השור") ו"מגלם את ההתקדמות של למבורגיני לעבר עתיד חשמלי, תוך כדי שהיא נשארת נאמנה ללב ולאופי של מכוניות-על עם שור על מכסה המנוע".

שלבי המסע הארוך

שלב ראשון (2021-2022) – "הכרת תודה למנועי בעירה פנימית"

צפויה יציאה של דגמים חדשים עם מנועי בעירה פנימית, בין היתר מכוניות-על בעלות מנועי V12 שהובטחו בעבר. קודם לכן החברה הרגיעה את מעריציה וטענה כי היא "תאחוז במנועי בעירה פנימית" עד כמה שאפשר.

שלב שני (2023-2025) – היברידיזציית היצע הדגמים

בשנת 2023 צפויה השקתה של למבורגיני היברידית ובאמת סדרתית הראשונה (נזכיר שסיאן הושקה בתור מהדורה מוגבלת). בשלב זה בחשמול יושקעו מעל 1,5 מיליארד יורו – מדובר בהשקעה הגדולה ביותר בתולדות המותג! עד תחילת שנת 2025 פליטות פחמן דו-חמצני מרכבי החברה אמורות להצטמצם בחצי.

שלב שלישי (עד 2030) – מכונית-על חשמלית לחלוטין הראושנה של למברוגיני

זה יהי דגם חדש לגמרי, ולא גרסה חשמלית של אחד כבר קיים. דגם חדש הרביעי בקו דגמים הסדרתי של המותג והחשמלי הראשון יזכה להחלטות טכניות חדשות ולחומרים קלים, אשר אמורים לפצות על העלייה במשקל בגלל מנועים חשמליים וסוללות. ככל הנראה, למבו חשמלי הראשון יהיה דווקא זה שיהפוך למעין «Cor Tauri» בהיצע של למבורגיני – הדגם הבולט ביותר שהאיטלקים מתכוונים לעשות לטוב ביותר בסגמנט.

לאילו מכוניות-על את/ה ממתין מאת למבורגיני?
16 קולות