ביפן התקיימה הופעת הבכורה של סובארו סולטרה
ב- 10 בנובמבר התקיימה הופעת הבכורה המיוחלת של סולטרה, הקרוסאובר החשמלי הראשון מאת Subaru, הפרי של שיתוף הפעולה עם טויוטה. מה משותף לשני הדגמים: טויוטה bZ4X שנחשף לא מזמן ורכב חשמלי המוני הראשון של סובארו? ביסוד – פלטפורמה אחת, חטיבת כוח בת שני מנועים (עבור טויוטה – בגרסה הבכירה בלבד) ועיצוב חיצוני דומה, במיוחד בחלק האחורי. דומים גם תאי הנוסעים של שני הרכבים, אולם בסובארו לא מותקנים פאנלים סולאריים שטויוטה מציעה בתור אופציה. המידע המלא טרם נחשף, אולם נשמח לשתף מה שידוע לנו עד כה.
הדגם החדש בנוי על פלטפורמת e-Subaru Global Platform (אצל טויוטה היא נקראת e-TNGA). המימדים של שני הקרוסאוברים זהים: 4690 מ"מ לאורך, 1860 מ"מ לרוחב, 1650 מ"מ לגובה. סובארו סולטרה החדש שוקל 2020 ק"ג ומצויד בשני מנועים, אחד בכל סרן. סולטרה, בניגוד ל- bZ4X, מצויד בהנעה כפולה כברירת מחדל. מדובר במערכת AWD X-Mode, המסוגלת להתמודד עם סוגי דרך שונים ובעלת פונקציית Grip Control – מטרתה לדאוג ליציבות במהירות.
השם Solterra נגזר מהמילים הלטיניות Sol (שמש) ו- Terra (אדמה)
ההספק של שני המנועים משיג 218 כ"ס (160 קילוואט), ואת האנרגיה הם שואבים מבלוק סוללות ליתיום-יון בקיבולת 71,4 קוט"ש הממוקם מתחת לרצפה. אותו ניתן להטעין מתחנת 150 קילוואט, וסוללה מלאה תספיק למסע באורך עד 460 ק"מ (מחזור WLTC). טעינת הסוללה עד 80% תדרוש כחצי שעה.
המתלים ברכב החשמלי – עצמאיים, תמוכות מקפרסון מלפנים, עצמות עצה כפולות מאחורה. גודל הג'נטים כברירת מחדל – 18 אינץ', ותמורת תשלום נוסף יציעו 20 אינץ'.
הייצור של סובארו סולטרה יתחיל באמצע שנת 2020. הדגם יהיה גלובלי: מעבר ליפן, הוא יוצע בשווקי אירופה, סין, ארה"ב וקנדה. ב- 17 בנובמבר הרכב יוצג בארה"ב. המחיר צפוי להיות בין 30 ל- 40 אלף דולר.