Baojun RC-5 הוא רכב במימדים בינוניים בעל צורת מרכב ליפטבק המיוצר משנת 2020 תחת המותג Baojun, שנוסד על-ידי התאגידים General Motors ו-SAIC לייצור רכבים במחיר נגיש לקהל הרחב. מדובר בליפטבק השני של החברה, אחרי Baojun RC-6 הגדול באורך של כמעט 5 מטר. היצרנית עצמה משווה אותו לקרוסאובר בצורת קופה ב.מ.וו X4 (ומבחינת מימדים הו
Baojun RC-5. סקודה אוקטביה באריזה אחרת
AUTOBOOM

Baojun RC-5. סקודה אוקטביה באריזה אחרת

Baojun RC-5. סקודה אוקטביה באריזה אחרת

Baojun RC-5 הוא רכב במימדים בינוניים בעל צורת מרכב ליפטבק המיוצר משנת 2020 תחת המותג Baojun, שנוסד על-ידי התאגידים General Motors ו-SAIC לייצור רכבים במחיר נגיש לקהל הרחב. מדובר בליפטבק השני של החברה, אחרי Baojun RC-6 הגדול באורך של כמעט 5 מטר. היצרנית עצמה משווה אותו לקרוסאובר בצורת קופה ב.מ.וו X4 (ומבחינת מימדים הוא כמעט כמו מרצדס E קלאס), אמנם מבחינת הפורמט והמימדים RC-5 הוא המקביל של סקודה אוקטביה. הוא לא סתם שותף לקטגוריה של אוקטיבה, אלא המקביל הפונקציונלי שלה. הליפטבק הסיני מתאים לאותם קריטריונים, קרוב במימדיו דומה ברמת הפרקטיות. ואפילו בעקבות הליפטבק הצ'כי קיבל גרסת RC-5w במרכב סטיישן. קלף המיקוח של רכבי Baojun הוא המחיר הנמוך. נחקור את Baojun שנוצר לפי הדוגמה של סקודה אוקטביה.

Skoda Octavia 2019. Liftback, 4 generation.

ליפטבק RC-5 ברמת הגימור הבסיסית עולה בערך 10 אלף דולר, גרסת הסטיישן RC-5w - קרוב ל-11 אלף. בסין סקודה אוקטיבה מוצעת ב-14 אלף דולר מינימום. נכון לשנת 2022, המחיר של הליפטבק החדש בישראל מתחיל מ-140,824 ₪ לגרסה הפשוטה ביותר עם מנוע 1,0 ליטר טורבו בהספק 110 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית. מחירו של הסטיישן: מ-142,824 ₪.

מעניין

עיצוב חיצוני

מבחינת העיצוב, הליפטבקים הסיני והצ'כי נמצאים בקטבים שונים: ל-Baojun RC-5 יש יותר בליטות מדורגות וגליות במרכב ושפע של מרכיבים עיטור זוהרים האופיינים בתעשיית הרכב הסינית. מלפנים בולטים הבלוקים הצרים של פנסי הלד המקושטים. רשת הגריל בצורת טרפז עם תאים גדולים, מכוסה בכיסוי דקורטיבי ומעוטרת בלוגו של המותג. בתוך הפגוש מובנים אורות היום ופנסי הערפל. מהצד הדגם נראה כמו ליפטבק טיפוסי עם גג משופע. מאחורה ניכרת גרפיקה מקורית של הפנסים רב התכליתיים המחוברים באמצעות פס תאורה. עם זאת, השוני במידות של "הסיני" לעומת אוקטביה לא עולה על 20 מ"מ בכל שלושת הפרמטרים: 4,650 מ"מ אורך, 1,806 מ"מ רוחב, 1,458 מ"מ גובה. בסיס הגלגלים הוא 2,700 מ"מ לעומת 2,686 מ"מ בדגם אוקטביה.

תוכן פנימי

תא הנוסעים מוצע עם מספר אפשרויות של חומרי גימור: בד, עור מלאכותי, דיפון פלסטיק ואלמנטים קישוטיים מתכתיים. מושבי הנהג והנוסע הקדמי מגיעים עם משענות ראש ועם תמיכת צד. תנוחת הישיבה הגבוהה מספקת ראות מצוינת. כבר במפרט האבזור הבסיסי נכללים לוח מחוונים דיגיטלי עם צג 7 אינץ', מערכת מדיה בעלת מסך מגע בגודל 10,25 אינץ' ובלם חניה אלקטרו-מכני, תמורת תשלום נוסף מוצעת בקרת שיוט אדפטיבית. ברמת הגימור הבכירה ישנם ריפוד מושבים משולב, כוונון חשמלי של המושבים הקדמיים, כפתור התנעה וסאנרוף.

יחידות כוח ושאסי

Baojun RC-5 שנת 2020/2021 חולק את פלטפורמת R המודולרית עם מנוע רוחבי עם RC-6 - דגם גדול יותר במרכב ליפטבק . מבנה השאסי הוא מסורתי: תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי, קורת פיתול מאחור, הנעה קדמית בלבד. RC-5 מצויד במנוע 1,5 ליטר אטמוספרי בהספק 99 כ"ס או בגרסת הטורבו שלו המפיקה 147 כ"ס. לבחירה זמינים גיר רציף או תיבה ידנית. לא מוצעות גרסאות היברידיות יקרות, שהרי קלף המיקוח של רכבי Baojun הוא המחיר הנמוך.

סטיישן Baojun RC-5w

לא מדובר בגרסת "הקרוס" של הליפטבק, אלא בדגם שגרתי ופשוט עם קיבולת מוגברת. Baojun RC-5w החדש ארוך ב-35 מ"מ (4,685 מ"מ) וגובה ב-27 מ"מ (1,485 מ"מ) מהליפטבק המקורי, אך תואם לו ברוחב (1,806 מ"מ) ובאורך בסיס הגלגלים. הסטיישן חולק עם הדגם הבסיסי לא רק את הפנסים האחוריים, אלא גם את הדלתות האחוריות, אך הפגוש והחלק התחתון של פתח תא המטען הם מקוריים משלו. מפרט האבזור של הסטיישן לא נבדל מזה של הליפטבק, החלק הטכני זהה גם הוא, כולל קורת פיתול בסרן האחורי. יחידת כוח: מנוע 1,5 ליטר אטמוספרי (99 כ"ס) או טורבו (147 כ"ס) בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית או גיר רציף.

שאלה מסורתית: מה הייתם בוחרים?
2 קולות