Baojun RC-6 הוא הרכב הגדול ביותר במרכב ליפטבק 5 דלתות המיוצר משנת 2019 תחת המותג Baojun, שנוסד על-ידי תאגידי General Motors ו-SAIC לייצור דגמים חסכוניים לקהל הרחב. היוצרים עצמם משווים את RC-6 לרכב הפנאי הדמוי-קופה ב.מ.וו X4. העיצוב החיוני שלו מאוד אטרקטיבי, כמעט כמו של ב.מ.וו X4, רק שהמחיר נמוך יותר משמעותית.
Baojun RC-6. כמעט כמו ב.מ.וו X4, רק זול יותר
AUTOBOOM

Baojun RC-6. כמעט כמו ב.מ.וו X4, רק זול יותר

Baojun RC-6. כמעט כמו ב.מ.וו X4, רק זול יותר

Baojun RC-6 הוא הרכב הגדול ביותר במרכב ליפטבק 5 דלתות המיוצר משנת 2019 תחת המותג Baojun, שנוסד על-ידי תאגידי General Motors ו-SAIC לייצור דגמים חסכוניים לקהל הרחב. היוצרים עצמם משווים את RC-6 לרכב הפנאי הדמוי-קופה ב.מ.וו X4. העיצוב החיוני שלו מאוד אטרקטיבי, כמעט כמו של ב.מ.וו X4, רק שהמחיר נמוך יותר משמעותית.

BMW X4 2021. SUV 5-door, 2 generation, restyling 1.

כיום בישראל מוצע הדור השני של ב.מ.וו X4 לאחר מתיחת פנים בדגם שנת 2021. המחיר של הגרסה הזולה ביותר עם מנוע 2 ליטר טורבו, תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה מתחיל ב-393,815 ₪ (נתונים לשנת 2022).

הידעתם?

עיצוב חיצוני

Baojun RC-6 הוא רכב גדול, באורך של 4,925 מ"מ, כמו מרצדס E-קלאס. מבחינת רוחב (1,880 מ"מ) וגובה (1,580 מ"מ) הליפטבק הסיני אף גדול עליו. אורך בסיס הגלגלים הוא 2,800 מ"מ. הליפטבק צויד במרכיבי קישוט בסגנון קרוסאובר: כיסויים שחורים על חצאיות הצד והפגושים. מצד שני קיבלנו מרווח גחון מכובד, בגודל 191 מ"מ, מה שמצביע על יכולות השטח של הדגם.

חלל פנימי

למרות שהיצרנית עצמה משווה את Baojun RC-6 לב.מ.וו, מתאים גם להשוות אותו למרצדס. לדוגמה, בעקבותיו הליפטבק הסיני קיבל "מצחייה" רחבה על הפאנל הקדמי שתחתיו התמקמו שני מסכים בגודל 12,3 אינץ' כל אחד. הראשון אחראי על המחוונים, השני על מערכת המדיה עם פונקציות אונליין מתקדמות. באשר לאבזור, יש ניואנסים מעניינים בנוסח סיני. למשל, הגרסה הבכירה כוללת מכסה תא מטען חשמלי, כפתור התנעה, ריפוד משולב ובקרת שיוט אדפטיבית, אך בקרת האקלים היא חד-אזורית בלבד, פתיחה/סגירה אוטומטית יש רק בחלון מצד הנהג והסאנרוף לא כלול. בכל מקרה, בשביל מותג Baojun אפילו מפרט כזה נחשב למתקדם מאוד.

יחידות כוח ושאסי

Baojun RC-6 שנת 2019/2020 מבוסס על פלטפורמת R המודולרית עם מנוע רוחבי, הוא חולק אותה עם הקרוסאובר Baojun RS-5, בו היא יושמה לראשונה. הפלטפורמה כוללת תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי ומערך מתלים רב-חיבורי מאחור, היא שונה משאר הפלטפורמות של התאגיד SAIC, בראש ובראשונה, ברמת הווריאציה האפשרית ובאלקטרוניקה מתקדמת. הליפטבק צויד בקורת פיתול בסרן האחורי, הנעה כפולה עדיין לא זמינה: המומנט מועבר לגלגלים הקדמיים בלבד. ב-Baojun RC-6 מותקן מנוע בנזין טורבו 1,5 ליטר בהספק 147 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית או גיר רציף אופציונלי.

מה תגידו, האם Baojun RC-6 מוכן להתחרות בב.מ.וו X4?
4 קולות